معرفی انواع الگوی کت مجلسی بدون یقه

0
9982
کت مکت مجلسی بدون یقه در ژورنال نوبشوجلسی بدون یقه در نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

کت مجلسی بدون یقه

خانم های شیک پوش در انتخاب نوع یقه کت وسواس زیادی به خرج می دهند زیرا به این موضوع آگاهی دارند که یقه کت تا چه میزان می تواند در زیبایی اندام تأثیر گذار باشد، امروزه بیشتر خانم ها به دنبال کت مجلسی بدون یقه هستند زیرا این نوع کت ها در پوشاندن عیب های بالاتنه موثر می باشد.

یقه کت قسمت قابل ملاحظه ای از کت را به خود اختصاص می دهد و در زیباتر نشان دادن فرم و استایل فرد نیز نقش مهمی دارد، اگر چه کت مجلسی بدون یقه می تواند در موارد بسیاری در شیک پوشی و جذابیت افراد تأثیر گذار باشد اما باید بدانید نوع یقه می بایست با چهره فرد تناسب داشته باشد.

کت های بدون یقه برای تمامی افرادی که به دنبال کت های مجلسی و یا اسپرت هستند مناسب می باشد.

با مراجعه به سایت www.nobesho.com می توانید الگوی انواع کت مجلسی بدون یقه را مشاهده کنید، در سایت نوبشو از انواع کت های مجلسی بدون یقه دیدن کنید.

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید پوشاک زنانه می خواهیم شما را با الگوی کت مجلسی بدون یقه آشنا کنیم.

کت مجلسی بدون یقه در ژورنال نوبشو

همانگونه که در این تصویر می بینید یقه این مدل کت به صورت دو طبقه می باشد قسمت مشکی رنگ که دقیقاً به صوررت هلالی برش خورده است و در قسمت زیرین یقه کت قرار گرفته است، آستین این مدل کت نیز مانند یقه کاملاً ساده می باشد و این یک اصل در کت های بدون یقه است.

مدل سازی و طراحی الگوی کت مجلسی بدون یقه:

کت مجلسی بدون یقه در ژورنال نوبشو

کت مجلسی بدون یقه

مدلسازی در ژورنال نوبشو

مانند آنچه که در تصویر می بینید الگوی قسمت پشت و جلوی کت را آماده می کنیم و ساسون ها را در ناحیه کمر و پهلو علامت گذاری می کنیم.

سپس مانند آنچه که در تصویر بعدی می بینید نوبت به علامت گذاری محل قد کت است برای این کار متر را از قسمت بالای الگو تا قسمت پایین آن قرار دهید.

کت مجلسی بدون یقه در ژورنال نوبشو

کت مجلسی بدون یقه

و در مرحله بعد کادر قسمت پشت و جلو را به اندازه بلندی کت ترسیم کنید و ساسون ها را تا پایین ادامه دهید.

الگو در ژورنال نوبشو

مانند آنچه که در تصویر زیر می بینید یک کادر ۱ سانتی متری را برای قسمت جلویی کت ترسیم کنید این کادر برا محل جای دکمه کت می باشد.

جای دکمه در ژورنال نوبشو

کت مجلسی بدون یقه

همانطور که در تصویر اولیه مشاهده کردید لبه های کت به صورت هلالی بود از این رو در داخل الگو مانند تصویر زیر بر روی کادر جا دکمه ای به اندازه ۷ سانتی متر در قسمت بالا و ۷ سانتی متر در قسمت سمت چپ را علامت گذاری می کنیم و از این طریق هلال لبه کت را طراحی می کنیم.

کادر جا دکمه در ژورنال نوبشو

حال می خواهیم اندازه باز بودن یقه را علامت گذاری کنیم برای این منظور از قسمت گودی گلو که بر روی کادر جا دکمه قرار دارد (فلش قرمز رنگ داخل عکس) به اندازه ای که می خواهیم یقه باز باشد را به سمت پایین می آییم سپس محل را علامت گذاری می کنیم این علامت اولین دکمه ای است که بعد از یقه جایگذاری می شود.

مطالب پیشنهادی
در زمان خرید شلوار مردانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اندازه باز بودن یقه کت مجلسی بدون یقه را چگونه اندازه بگیریم؟

برای اندازه گیری باز بودن یقه در جلوی آینه بایستید سپس عدد یک رو متر را بر روی گودی گلو خود قرار دهید و متر را تا آنجا که می خواهید یقه باز باشد به سمت پایین ببرید و اندازه مورد نظر بر روی متر را یادداشت کنید.

اندازه گیری در ژورنال نوبشو

کت مجلسی بدون یقه

سپس مانند انچه که در تصویر الگو بالا می بینید یک خط نقطه چین را به عنوان راهنما برای کمک به طراحی یقه ترسیم کنید.

۵ سانتی متر به سمت چپ تصویر پیش بروید و آن را علامت گذاری کنید.

اکنون نوبت به علامت گذاری هلال یقه می رسد برای این منظور با استفاده از یک خط آبی رنگ آن را در تصویر علامت گذاری می کنیم، بهتر است ابتدا به صورت کم رنگ یقه را طراحی کنید و و اگر به نتیجه مطلوب رسیدید می توانید آن را پررنگ کنید.

قیچی کردن در ژورنال نوبشو

حال نوبت به قیچی کردن قسمت جلویی الگو می رسد داخل ساسون ها را برش داده و خالی کنید و ساسون های سر شانه را چسب بزنید.

از آنجا که این نوع کت در قسمت سرشانه به دلیل مدل یقه دارای برش است می بایست طول سرشانه را نصف کرده و به اندازه ۱ الی ۱.۵ سانت به سمت یقه علامت زده و آن را به صورت یک خط راست رسم کنید و به نوک ساسون متصل کنید.

و سپس خطی را که ترسیم کرده اید قیچی کنید.

سرشانه در ژورنال نوبشو

اکنون قسمت جلویی کت را برش زده اید و به همین ترتیب تمامی قسمت های کت را برش بزنید.

با استفاده از الگوی گفته شده در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید پوشاک می توانید انواع کت مجلسی بدون یقه را بدوزید، می توانید با تغییر دادن بلندی و و یا کوتاهی کت و جنس پارچه و طرح های گلدوزی شده امواع الگوی کت مجلسی بدون یقه را طراحی کنید آنچه که در این میان حائز اهمیت است نوع یقه کت است که برش اصلی و پایه آن در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد.

Originally posted on ۰۶/۳۰/۱۳۹۹ @ ۴:۳۳ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید