مشخصات و اطلاعات انواع مانیتور سامسونگ

0
4069
مانیتور سامسونگ
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید مانیتور سامسونگ

به طور کلی مانیتور های تولیدی شرکت سامسونگ به سه نوع تقسیم می شوند: مانیتور های منحنی، مانیتور بازی و همچنین مانیتور های فلت یا تخت. در این مقاله قصد داریم که هر یک از این انواع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و کاربردهای آنان را برشماریم.

۱) مانیتور های منحنی شکل یا Curved

این نوع از مانیتور سامسونگ دارای نمایشگر گسترده هستند و امکان دید بازتر و فراگیرتر را فراهم می کنند. استفاده از این مانیتورها همانند استفاده از دو مانیتور می باشد. چرا که با صفحه ی نمایش عریض خود امکان انجام چندین کار به صورت همزمان وجود دارد. همچنین می توانید منابع ورودی را با کابل های HDMI و DP متصل کنید و در عین حال هیچ گونه تغییری در کیفیت تصویر اصلی شما ایجاد نشود. با ویژگی PBP نیز می توانید اندازه ی تصویر دوم را تغییر داده و یا به مکان های مورد نظرتان در صفحه ی مانیتور انتقال دهید.

مانیتور سامسونگ در ژورنال نوبشو

ویژگی دیگر این نوع مانیتور سامسونگ انحنایی است که با توجه به انحنای چشم انسان طراحی شده است. این تکنولوژی در بخش چشم پزشکی بیمارستان سئول مورد تحقیق قرار گرفته است و طبق آن، با بیشتر شدن عمق صفحه نمایش، خستگی چشم بیننده بسیار کمتر می شود و میدان دید وسیعتری را ایجاد می کند. از طرفی این شرکت از تکنولوژی Flicker Free به معنای بدون چشمک استفاده می کند، که باعث محافظت از چشم می شود و نور آبی و نامطلوب صفحه نمایش را به کمترین حد ممکن می رساند و این موضوع باعث لذت بخش شدن تماشای صفحه ی مانیتور می شود.

مانیتور سامسونگ در ژورنال نوبشو

  • نمایش دقیقتر و جزئیات بیشتر و فضای کار گسترده تر:

در این مانیتورها به علت قابلیت وضوح ۳۴۴۰*۱۴۴۰ وضوح تصاویر ۲.۵ برابر تراکم پیکسل ها در تصاویر Full HD می باشد و این تراکم زیاد باعث ایجاد فضای کاری بسیار گسترده تری برای کاربر می شود و کاربر دیگر مجبور به اسکرول کردن و یا زوم کردن صفحه در حین انجام کار و یا هنگام بروز کردن سایت ها ندارد.

  • رنگ های دقیق تر با فناوری کوانتوم دات:

این فناوری از بیشترین مقدار فضای رنگ پشتیبانی کرده و همچنین باعث واضح تر و طبیعی تر دیده شدن رنگ هایی همچون قرمز و سبز می شود.

ژورنال نوبشو

همچنین بیشتر مدل های مانیتور سامسونگ منحنی، دارای امکانات جانبی از جمله اسپیکرهای اینترنال و انواع پورت های متعدد نیز می باشند.

۲) مانیتورهای مخصوص بازی (گیمینگ)

این نوع از مانیتورها نیز همانند نوع قبل، منحنی بوده و علاوه بر آن دارای قابلیت پاسخگویی با سرعت بسیار بالا هستند. در این نوع از مانیتور ها مشکل تاری که به علت حرکت در صفحه می باشد کاملاً مرتفع گردیده است.

  • رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی! سرعتی بی سابقه:

با چنین سرعتی می توانید یک بازی فوق العاده و روان را تجربه کنید و حتی می توانید بر اساس نیاز خود و با توجه به ویژگی های بازی مورد نظرتان، سرعت های مختلفی را برای رفرش ریت مانیتور سامسونگ خود انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این مدل ها نیز همانند مانیتورهای منحنی از قابلیت کوانتوم دات بهره برده اند.

  • طراحی پایه ی ارگونومیک و حرفه ای مخصوص گیمینگ:

پایه ی این نوع از صفحه ی نمایش ها دارای دو مفصل است که با آن قابلیت تنظیم مکان دقیق مانیتور را پیدا کرده است. این دو مفصل محکم که برای گیمرها طراحی شده است، باعث می شود که کنترل دقیقی بر محل دقیق مانیتور داشته باشید که این موضوع بر برنده بودن همیشگی شما در بازی ها تأثیر بسزایی دارد. همچنین این طراحی زیبا دارای مکانی برای قرار دادن هدفون نیز می باشد.

مطالب پیشنهادی
مادربرد چیست؟ راهنمای خرید مادربرد مناسب و کارآمد برای سیستم

مانیتور سامسونگ در ژورنال نوبشو

  • نورپردازی هیجان انگیز صحنه:

بعضی از مدل های مانیتور سامسونگ گیمینگ دارای ویژگی نور پردازی صحنه و یا Arena Lighting بوده و باعث می شود یک رقص نور پویا را پشت مانیتور، روی دیوار پشتی انعکاس دهد و جوی بسیار متناسب با گیمر ها برای بازی هیجان انگیز تر ایجاد می کند.

به طور کلی می توان گفت این انواع از مانیتور سامسونگ با دارا بودن تمامی ویژگی های مثبت مانیتور های دیگر، می توانند بهترین نوع مانیتور قلمداد شوند.

ژورنال نوبشو

۳) مانیتورهای فلت

این نوع از مانیتورها دارای پنلی بسیار شیک و باریک بوده و با داشتن ضخامتی ۱۰ میلی متری، نصف ضخامت دیگر مانیتورهای سامسونگ می باشد.

  • قابلیت AMD FreeSync :

با استفاده از همگام سازی سرعت رفرش ریت و سرعت فریم ها، باعث می شود که تصاویر حداقل تعداد پرش را داشته باشند و این ویژگی باعث پر سرعت و روان شدن حرکت تصاویر و امکان یک بازی روان را فراهم می کند و میتوان با فعال کردن Game Mode امکان بهینه سازی رنگ های مانیتور و همچنین Contrast مناسب برای هر بازی را ایجاد می کند.

  • قابلیت محافظت از چشم:

مانیتور سامسونگ در بیشتر انواع خود دارای حالت محافظت از چشم بوده و نور آبی رنگ و مزاحمی که باعث تحریک بیشتر چشم می شود را کاهش داده و باعث راحتی چشم ها می شود.

  • فناوری بدون لرزش:

طبق این تکنولوژی، لرزش های نامطلوب تصویر به کمترین حد خود رسیده و این باعث افزایش راحتی در زمان استفاده ی طولانی از مانیتور می شود.

  • زاویه ی دید وسیع تر از هر طرف:

مانیتور سامسونگ فلت با قابلیت زاویه ی دید ۱۷۸ درجه قابلیت مشاهده ی تصاویر شفاف و واضح را از هر سمتی که کاربر به آن نگاه کند را فراهم کرده است. به عبارت دیگر نیازی نیست که حتما از رو به روی صفحه ی نمایش به آن نگاه کرد.

ژورنال نوبشو

  • تکنولوژی Eco-Saving:

طبق دارا بودن این ویژگی، در حالتی که روشنایی صفحه ی مانیتور به صورت خودکار تنظیم می شود، بر اساس تابش نقاط مشکی رنگ در صفحه، روشنایی مانیتور به حد متعادل و متناسب رسیده و میزان انرژی را تا حدود ۱۰ درصد کم می کند و علاوه بر آن نیز امکان تنظیم روشنایی به صورت دستی و سفارشی نیز وجود دارد.

  • جدید ترین کنتراست مگادینامیک عاملی برای یکتایی سامسونگ:

با این ویژگی می توانید رنگ، شفافیت، وضوح و کیفیت بی نظیری را در زمان مشاهده ی مانیتور تجربه نمایید. کیفیت مانیتور سامسونگ SA300 بسیار عالی و زنده بوده و دارای کنتراست ۵۰۰۰۰۰ به یک می باشد و این میزان از نسبت کنتراست بیشترین نسبت در بین تمامی مانتیورها می باشد. به بیان دیگر، می توان اینگونه توضیح داد که در این مانیتورها، رنگ های تیره به صورت تیره ترین شکل ممکن و رنگ های روشن، با روشن ترین رنگ های ممکن مشاهده خواهند شد و این ویژگی موجب شده است که این مانیتورها حتی در نگاه اول نیز ویژگی های وضوع و رنگ های بسیار خالص خود را به رخ بیننده می کشند و این ویژگی باعث می شود که دیگر مانیتورها در مقایسه با مانیتور سامسونگ، بسیار بی رنگ و کدر به نظر برسند.

ژورنال نوبشو

با تشکر از همه ی شما عزیزان که تا انتهای این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سخت افزار با ما همراه بودید امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و پیروز باشید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید