مادربرد ایسوس و تمام نکاتی که باید درباره آن بدانید

0
5404
مادربرد ایسوس در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مادربرد ایسوس (Mainboard ASUS) و تمام نکاتی که باید درباره آن بدانید

ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید مادربرد به توضیحاتی در خصوص مادربرد ایسوس چیست و چه کاربردی دارد، می پردازیم؟ مادربرد، قطعه ای الکترونیکی می باشد که اجزای دیگر مانند CPU، RAM و… بر روی آن قرار می گیرند. در واقع مادربرد قلب کامپیوتر به حساب می آید. وظیفه مادربرد کنترل CPU و ایجاد ارتباط بین CPU با بخش های دیگر می باشد.

مادربرد ایسوس در ژورنال نوبشو

مادربرد ایسوس :

کمپانی ایسوس تولید کننده لپ تاپ، گوشی هوشمند، قطعات الکترونیکی می باشد. بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان می باشد که سهم آن در بازار حدودا ۴۰ درصد می باشد. این شرکت جزو ده شرکت برتر جهان و از محبوب ترین برندها در حوزه فناوری می باشد که محصولات تولید شده این شرکت در سراسر جهان به فروش می رسد.

زمانی که می خواهید کامپیوتر بخرید از مهمترین قطعات میتوان مادربرد را نام برد چرا که تأثیر مستقیم بر عملکرد و همچنین در زمانی که بخواهید کامپیوتر خود را ارتقا دهید نوع مادربرد بسیار مهم است از لحاظ تعداد و نوع پرت که امکان نصب قطعه های جانبی را داشته باشد. کمپانی ایسوس توانسته متناسب با نیاز مشتریان خود انواع مادربرد ایسوس را تولید و روانه بازار کند و در این زمینه بسیار موفق بوده است.

 ژورنال نوبشو

ویژگی های مادربرد ایسوس:

در ادامه به توضیح تعدادی از ویژگی های مادربردهای ایسوس می پردازیم.

  • چند هسته ای بودن مادربرد ایسوس :

این شرکت انواع مختلفی مادربرد تولید می کند که نوعی از آنها مادربردهای چند هسته ای می باشند. انتقال اطلاعات سریع تر و اورکلاکینگ بهتر و همچنین مصرف کمتر برق از ویژگی های این دسته می باشد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی Crossfire x :

crossfire x تکامل یافته crossfire است. قرار دادن چند کارت گرافیک بر روی مادربرد ایسوس با تکنولوژی کراس فایر که باعث بهینه گی و امکان برقراری پردازش موازی در بین دو یا چند کارت گرافیک شده است. این محصولات که پشتیبان crossfire x معمولاً ۴ اسلت PCIx 16 را دارا می باشد.

عملکرد دو تکنولوژی crossfire X و crossfire یکی می باشد و هدف هر دو تکنولوژی، بهینه تر شدن تصاویر گرافیکی در سیستم می باشد.

– کراس فایر چیست؟

استفاده همزمان از تعدادی کارت گرافیک در کنار هم بر روی مادربرد را کراس فایر گویند. به اینصورت که چیپ ستی برای کنترل بر روی مادربرد نصب می شود که وظیفه آن ترکیب اطلاعات کانال های واسطه برای نمایش داده شدن بر روی مانیتور است که وظیفه اصلی کراس فایر می باشد.

  • مادر برد ایسوس و تکنولوژی PCI EXPRESS :

در تکنولوژی PCI EXPRESS که در مادربردهای ایسوس از آن پشتیبانی می شود، افزایش پهنای باند و انتقال داده با سرعت بالا را دو برابر بیشتر می کند.

مادربرد ایسوس در ژورنال نوبشو

  • مادربرد ایسوس و پشتیبانی از SATA III و USB 3

مادربردهای ایسوس با جدیدترین تکنولوژی ها تولید می شوند. در بعضی از مادربردهای این شرکت سرعت بسیار بالا در انتقال اطلاعات امکانپذیر است. چیپ PCIe X4 در مادربرد از USB3 و SATA 6G پشتیبانی میکند که باعث سرعت بالا در انتقال داده می شود یعنی حدوداً ده برابر استاندارد های موجود سرعت انتقال را افزایش می دهد. به موجب این افزایش سرعت فوق العاده کاربران می توانند یک فایل ویدئویی با حجم ۲۴ گیگ را در کمتر از ۸۰ ثانیه انتقال دهند.

با درگاه USB3 مادربرد ایسوس انتقال اطلاعات با سرعت ۴,۸ Gbps انجام می شود و همچنین با SATAIII می توان اطلاعات و داده ها را با سرعت ۶Gbps منتقل کرد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی TurboV EVO

یکی دیگر از تکنولوژهای مادربرد ایسوس TurboV EVO می باشد که کنترل کننده هوشمند فشار و سرعت کلاک می باشد و عملکرد را افزایش می دهد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی ASUS Turbo Key

با استفاده از این ویژگی ASUS Turbo Key کاربر می تواند افزایش قدرت برای پردازنده در زمان اجرای برنامه های سنگین را داشته باشد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی GPU Boost

زمانی که دو کارت گرافیک در سیستم وجود داشته باشد یک کارت برای پردازش های سنگین مانند کارهای گرافیکی و دیگری برای پردازش های سبک تر مانند اجرای برنامه های معمولی مانند آفیس برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده می شود. تکنولوژی GPU Boost وظیفه دارد که کارت گرافیک مورد نیاز را در لحظه فعال کند.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی EZ Flash2

برای به روز رسانی بایوس در مادربرد از این ویژگی استفاده می شود. برای اعمال بروز رسانی می توان از فلش یا با فشاردادن یک کلید قبل از بالا آمدن سیستم عامل استفاده کرد و به روز رسانی را انجام داد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی CrashFree BIOS 3

مادربردهای ایسوس دارای ویژگی CrashFree BIOS3 می باشد که کاربران می توانند در زمانی که اطلاعات بایوس خراب می شود به آسانی با فلش حامل فایل بایوس را بازیابی کنند. این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه و زمان کاربران می شود و لازم نیست که تراشه بایوس تعویض شود.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی ۳ Stack Cool

برای نخستین بار در جهان کمپانی ایسوس در سال ۲۰۰۴ تکنولوژی جدیدی به نام Stack Cool معرفی کرد. این تکنولوژی موجب بهبود کارایی می شود چرا که با استفاده از سیستم خنک کننده دمای مادربرد را پایین می آورد و باعث رد و بدل اطلاعات به شکل بهتر و بدون مشکل می شود و همچنین به دلیل خنک نگهداشتن مادربرد باعث افزایش کارایی و طول عمر بیشتر قطعات مادربرد خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
هر آنچه که باید در مورد قیمت سرور بدانید

ژورنال نوبشو

  • مادربرد ایسوس و رابط IEEE

این رابط امکان برقراری ارتباط با وسایلی مانند دوربین های دیجیتال، تلوزیون، لوازم ذخیره سازی و … را با سرعت بالا فراهم میکند.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی ASUS EPU

مادربرد ایسوس دارای واحد کنترل قدرت و انرژی می باشد که باعث کاهش مصرف انرژی می شود. این قطعه ولتاژ دیگر قطعات مادربرد را مدیریت می کند و باعث کارایی بیشتر و صرفه جویی انرژی خواهد شد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی Express Gate

یکی دیگر از تکنولوژی های مادربرد ایسوس دسترسی سریع و آسان کاربران به امکانات و برنامه هایی همچون برنامه های آنلاین، بازی های آنلاین، صفحات وب و … در کمتر از ۵ ثانیه می باشد. این سری از مادربردها همه درایورهای ویندوز هفت را هم در بر دارد که راحتی را برای کاربران به ارمغان آورده است چرا که امکان استفاده از سیستم عامل هم به وجود آورده است.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی Xtreme Phase

در این فناوری فازهای مدار تغذیه بهینه شده اند و باعث کاهش نوسانات CPU و افزایش عملکرد می شود. انرژی لازم برای مادربرد به شکلی مداوم و پایدار تأمین می شود و همچنین نوسانات ولتاژ بسیار کاهش می یابد و باعث ثبات و پایداری و بهبود پاور می شود. در این فناوری حرارت تولید شده توسط مادربرد کاهش می یابد.

  • مادربرد ایسوس و تکنولوژی Turbo Unlocker

این تکنولوژی بصورت هوشمند در زمان لازم فرکانس هسته های CPU را افزایش می دهد تا سیستم به بالاترین کارایی خود برسد. این تکنولوژی برا فعال شدن کلیدی بر روی مادربرد دارد.

مادربرد ایسوس در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید