راهنمای خرید شارژر اصلی سامسونگ

0
7218
شارژر اصلی سامسونگ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

چه راه هایی برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی آن وجود دارد؟

شارژر گوشی یکی از مهم ترین قطعاتی است که همراه گوشی ارائه می شود. دارا بودن شارژر اصل و با کیفیت بالا سبب افزایش عمر مفید باتری هر گوشی خواهد شد. استفاده از شارژر نا مرغوب سبب وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری به گوشی می شود به همین دلیل بهتر است همیشه از شارژر اصل سامسونگ برای شارژ نمودن گوشی ها استفاده شود. امروزه سری جدیدی از شارژر های اصلی سامسونگ تحت عنوان شارژر های سریع (Fast Charge) ارائه شده است که متناسب با نوع و آمپر گوشی تولید می شود. شارژر اصلی سامسونگ از نوع سریع مزایای زیادی نسبت به شارژر های ساده ی آن دارد، از جمله مهم ترین مزایای آن می توان به کوتاه شدن مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن باتری گوشی و جلوگیری از وارد شدن هر نوع صدمه ای به گوشی اشاره نمود.

شارژر اصلی سامسونگ در ژورنال نوبشو

در این قسمت از مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین و برترین راه های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

  • آرم برند سامسونگ:

نکاتی که در این قسمت در ارتباط با خرید شارژر اصلی سامسونگ بیان می شود برای هر نوع خریدی از جمله آنلاین و حضوری مورد استفاده قرار می گیرد. آرم سامسونگ یکی از مهم ترین ویژگی های این برند می باشد که با کیفیت خاصی و جوهر مخصوصی بر روی شارژر اصل قرار گرفته می شود. از ویژگی های آرم سامسونگ می توان به نوشته های مرتب با فونت خوانا، عدم وجود خطا در فونت و نوشته ی آرم و همچنین با استفاده از پرینت لیزری بر روی بدنه ی سارژر سامسونگ اصل حک می شود.

آرم سامسونگ بر روی آداپتور شارژر اصل با استفاده از یک جوهر خاص به گونه ای حک می شود که به هیچ عنوان رنگ آرم نوشته شده تغییر نخواهد کرد. در صورتی که شارژر تقلبی باشد تمام اطلاعات شارژر با استفاده از یک بر چسب بر روی آداپتور آن حک می شود. پس با استفاده از آرم سامسونگ و نحوه ی قرار گرفتن آن بر روی آداپتور به راحتی می توان اصل و یا غیر اصل بودن آن را تشخیص داد.

  • اطلاعات درج شده:

در شارژر اصلی سامسونگ اطلاعاتی که بر روی سطح آداپتور درج می شود، با استفاده از یک برچسب نمی باشد و تمامی اطلاعات با استفاده از یک لیزر مخصوص حک می شوند و به آرم سامسونگ و اطلاعات به هیچ عنوان دچار خط خودگی و یا خراشی نخواهند شد.

  • عدم وجود نقص:

شارژر اصل سامسونگ بدون این که نقصی در تولید و ظاهرآن در بازار عرضه می شود و در صورتی که یک شارژر سامسونگ ظاهر کاملی ندارد و یا دارای نقص هایی مانند بیرون زدگی لبه ها و … می باشد بدون شک شارژر رو به روی شما یک شارژر تقلبی می باشد زیرا تمامی شارژر های سامسونگ با کیفیتی در سطح بالا ساخته و ارائه می شوند.

  • توجه به لوگوی UL :

UL به شارژر هایی اختصاص داده می شود که از تمام نکات و فیلتر های ایمنی موجود عبور کرده باشد. در واقع این آرم به عنوان یک مهر در نظر گرفته می شود و یک روش ساده برای تشخیص آداپتور شارژر گوشی سامسونگ اصل از تقلبی می باشد.

مطالب پیشنهادی
اطلاعاتی که بهتر است درباره ی لوازم جانبی اپل بدانید

شارژر اصلی سامسونگ در ژورنال نوبشو

  • مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن گوشی:

مدت زمان شارژ شدن گوشی با استفاده از یک شارژر اصل از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید شارژر باید مورد توجه قرار گرفته شود. با استفاده از شارژر گوشی اصل، برای شارژ شدن ۵۰ درصد از باتری گوشی به ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. در صورتی که یک گوشی هوشمند با شارژر سامسونگ بیشتر از نیم ساعت زمان ببرد احتمال تقلبی بودن شارژر بسیار بالا می باشد.

  • پورت USB:

محل قرار گرفتن پورت USB از دیگر روش های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی آن می باشد. USB در شارژر اصلی سامسونگ در قسمت چپ آداپتور قرار داده می شود، در صورتی که پورت USB را در قسمت راست آداپتور مشاهده نمودید، شک نکنید که شارژر مقابل شما یک شارژر گوشی تقلبی می باشد.

شارژر اصلی سامسونگ در ژورنال نوبشو

  • وزن شارژر:

در صورت داشتن یک شارژر اصل سامسونگ قدیمی و یا آداپتور آن با مقایسه ی وزن آن ها به راحتی می توانید شارژر اصل را از شارژر تقلبی تشخیص دهید. شارژر های اصل به دلیل افزایش میزان کیفیت از جنبه های مختلف، دارای وزن بالاتری نسبت به شارژر های فیک می باشند، به همین دلیل به راحتی می توانید با مقایسه ی وزن شارژر گوشی قبلی که اصل بوده با شارژر مورد نظر، اصل و یا تقلبی بودن شارژر را تشخیص دهید.

ژورنال نوبشو

  • سری شارژر:

از دیگر نکات بسیار ریز و کاملاً ساده و قابل تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی بررسی سری شارژر می باشد. کلگی های موجود در شارژر را برای افزیش میزان کیفیت با لایه های پلاستیک اضافه می سازند، در حالی که شارژر های تقلبی این لایه های پلاستیکی اضافه را ندارند و به صورت یک دست هستند.

چه راه هایی برای تشخیص کابل شارژر اصل سامسونگ از تقلبی آن وجود دارد؟

در این قسمت از سری مقالات راهنمای خرید شارژر موبایل و تبلت، سعی داریم شما را با روش های ساده و مهم در تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

  • دارا بودن اتصال هماهنگ:

در صورتی که کابل شارژر گوشی با یک حالت افتادگی و شل به آداپتور و یا دستگاه متصل شد، شارژر و کابل آن تقلبی می باشند. در شارژر اصلی سامسونگ کابل در پورت USB به گونه ای قرار گرفته می شود که به هیچ عنوان حالت افتادگی و یا شل بودنی وجود نداشته باشد.

  • پیغام پاپ آپ:

در صورتی که از یک کابل شارژر اصل برای شارژ شدن گوشی خود استفاده می نماید باید در قسمت نوتیفیکیشن گوشی یک پیغام حاوی وضعیت شارژ شدن گوشی نمایش داده شود.

  • شناسایی گوشی در کامپیوتر:

در صورتی که با استفاده از کابل اصل USB اقدام به اتصال گوشی خود به یک سیستم کامپیوتری نمودید، باید پیغامی حاوی شناسایی اتصال توسط سیستم کامپیوتری نمایش داده شود. در صورتی که گوشی را با استفاده از یک کابل USB به سیستم کامپیوتری متصل نمودید و پیغامی در ارتباط با این اتصال در گوشی شما نمایش داده نشد، کابل در اختیار شما تقلبی می باشد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید