اطلاعاتی که در زمان گرفتن بلیط هواپیما باید داشته باشید

0
5005
گرفتن بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

گرفتن بلیط هواپیما

امروزه به توجه به پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن تمامی کسب و کارها اکثریت افراد فعالیت ها و نیازهای روزمره خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می دهند که این موضوع شامل تهیه بلیط هواپیما نیز می شود، اغلب افراد برای گرفتن بلیط هواپیما با مراجعه به سایت دفاتر هواپیمایی اقدام به تهیه بلیط می کنند.

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما / قطار می خواهیم شما را با مواردی آشنا کنیم که در زمان گرفتن بلیط هواپیما باید در مورد آن آگاهی داشته باشید.

برای تهیه بلیط هواپیما کافی است به سایت نوبشو مراجعه نمایید و از طریق این سایت بلیط مورد نظر خودتان را رزرو نمایید.

www.nobesho.com

قبل از این که برای گرفتن بلیط هواپیما اقدام کنید لازم است که انواع بلیط هواپیما را بشناسید:

انواع بلیط هواپیما:

بلیط هواپیما بر مبنای درخواست شما می تواند شامل چندین نوع مختلف باشد:

  • بلیط های یک طرفه

این نوع بلیط مختص پروازهایی است که فقط از یک مبدأ به مقصد می روند.

گرفتن بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

گرفتن بلیط هواپیما

  • بلیط های دارای توقف برنامه ریزی شده

این نوع بلیط مخصوص پروازهایی است که ما بین پرواز مبدأ تا مقصد دارای یک توقف از قبل برنامه ریزی شده می باشند، این توقف بیش از ۲۴ ساعت می باشد.

  • بلیط های دارای توقف اجباری

این بلیط که آن را با نام Lay-Over نیز می شناسند برای پروازهایی است که در ما بین پرواز مبدأ و مقصد دارای یک توقف اجباری هستند، توقف این نوع پروازها ممکن است به دلیل سوخت گیری، بارگیری و یا تغییر هواپیما باشد.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که سوخت گیری معمولاً برای پروازهایی است که فاصله مبدا و مقصد طولانی باشد.

  • بلیط های رفت و برگشت

این بلیط همانگونه که از نام آن نیز پیدا است مختص پروازهایی است که از یک مبدآ به مقصد بوده که دوباره به همان مبدأ اولیه بر می گردند.

  • بلیط های دارای چند توقف

این نوع بلیط ها مختص تورهای گردشگری است که مختص مسافرانی برای مقصدهای مختلف است که دارای توقف های طولانی هستند و در نهایت به همان مبدأ اولیه بر می گردند. این نوع بلیط خود شامل دو گروه می شود :۱- بلیط های رفت و برگشت دو مقصدی      ۲- بلیط رفت و برگشت سه مقصدی

اطلاعاتی که باید در زمان گرفتن بلیط هواپیما داشته باشید به قرار ذیل است:

  • قبل از هر چیزی لازم است که بدانید بلیط های هواپیما شامل بلیط های چارتر و سیستمی می شود که مسافران می توانند یکی از این دو را در زمان تهیه بلیط انتخاب کنند بلیط سیستمی نوعی بلیط است که امکان لغو یا تغییر زمان آن با کسر مبلغی به عنوان خسارت وجود دارد ولی بلیط های چارتر را به هیچ عنوان نمی توان لغو و یا تاریخ آن را تغییر داد.
  • شرکت های هواپیمایی بلیط ها را در مسیرهای یکسانی در اختیار مسافران قرار می دهند از این رو در زمان تهیه بلیط حتماً به این نکته توجه داشته باشید زیرا که ممکن است یک مسافر از یک ایرلاین رضایت کامل داشته باشد و یا به دلایلی تمایل نداشته باشد با ایرلاین دیگری مسافرت کند.
  • در زمان تهیه بلیط زمان بسیار مسئله مهمی است از این رو در زمان گرفتن بلیط هواپیما حتماً زمان پرواز ایرلاین های مختلف را چک نمایید.
مطالب پیشنهادی
روش صحیح جستجوی بلیط هواپیما

نکات مهم در زمان خرید بلیط هواپیما کدام است؟

همانگونه که گفتیم برای تهیه بلیط بهتر است به صورت آنلاین اقدام کنیم، برای انجام این کار مراحل ذیل را دنبال کنید:

۱.در سایت دفاتر هواپیمایی پرواز دلخواهتان را جستجو کنید

گرفتن بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

گرفتن بلیط هواپیما

اولین مرحله برای تهیه بلیط هواپیما جستجو در میان پروازهای مقصد شما است جستجو را براساس تاریخ و زمان حرکت خود انتخاب نمایید برای کار کافی است فرم ساده ای را که در سایت قرار دارد پر کنید همچنین در این فرم می توانید نوع بلیط را نیز تعیین نمایید، در زمان جستجو حتماً تعداد نفراتی که در این سفر با شما همراه هستند را به صورت دقیق و صحیح وارد نمایید، تا ظرفیت تمام کلاس های پرواز یا چاتر کنندگان نیز برای شما نمایش داده شود.

بعد از این که فرم جستجو را تکمیل کردید بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

۲.انتخاب مناسبترین پرواز

 ژورنال نوبشو

گرفتن بلیط هواپیما

در این مرحله اطلاعات پروازهای مختلف براساس اطلاعلاتی که شما در مرحله قبل وارد کردید برای شما نمایش داده می شود می توانید در این صفحه لیست تمامی پروازهای سیستمی و چارتر کشور را مشاهده کنید.

اگر چنانچه در نتیجه جستجو موردی برای شما نمایش داده نشد به این معنا است که در تاریخ مورد نظر پروازی به مقصد شما وجود ندارد می توانید تاریخ پروازتان را تغییر دهید و یا این که از پروازهای اتصالی استفاده نمایید.

در لیست اولیه ای که برای شما نمایش داده می شود ابتدا ۱۰ پرواز ارزانتر را مشاهده می کنید ولی اگر صفحه را پایین بکشید اطلاعات سایر پروازها را نیز می توانید مشاهده نمایید.

۳.ورود و ثبت اطلاعات مسافرین

گرفتن بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

گرفتن بلیط هواپیما

در مرحله قبل بعد از این که نوع پرواز خود را انتخاب کردید وارد مرحله سوم می شوید در این مرحله به مدت ۹ دقیقه زمان دارید که اطلاعات مسافرین و تماس خودتان را وارد نمایید، به تعداد مسافرین سطرهایی برای ورود مشخصات نمایش داده می شود، بعد از ورود کامل اطلاعات به درگاه بانکی متصل می شوید و از طریق هر کارت شتابی که دارید می توانید هزینه بلیط را پرداخت کنید حتماً دقت داشته باشید قبل از پرداخت هزینه بلیط حتماً اطلاعات وارد شده چک نموده و مطمئن شوید که اطلاعات وارد شده صحیح است زیرا بعد از پرداخت هزینه ویرایش و اصلاح اطلاعات برای شما هزینه بر می باشد.

 

Originally posted on ۱۱/۲۸/۱۳۹۹ @ ۹:۳۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید