اطلاعات کامل در مورد بلیط هواپیمایی سفرهای داخلی و خارجی:

0
3905
خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید بلیط هواپیما

بسیاری از افراد نیمی از زندگی خود را در سفرهای پیاپی کاری و تفریحی می گذرانند. در چنین مواردی استفاده از اتومبیل شخصی می توانند برای فرد خسته کننده باشد، از این رو خرید بلیط هواپیما می تواند بخش مهمی از سفر این افراد را متشکل شود. همان گونه که می دانید این نوع از سفر نیز همچون دیگر انواع آن می تواند مزایا و معایب متفاوتی داشته باشد.

در صورتی که منظور شما از بلیط هواپیما دریافت اطلاعات کامل در مورد بلیط هواپیما است، در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما می توانید هر آنچه که باید در مورد بلیط هواپیما بدانید را مطالعه کنید. امیدواریم که با خواندن این مقاله بتوانید مطالب مورد نیازتان را به دست بیاورید.

مفهوم اصلی بلیط سیستمی و چارتر:

خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

احتمالاً شما نیز اصطلاح بلیط های چارتر و سیستمی را شنیده باشید. اما می دانید که منظور از این کلمات دقیقاً چه چیزی است و هر کدام از این بلیط ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  • بلیط سیستمی:

سیستمی در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

منظور از دریافت بلیط سیستمی هواپیما در حقیقت همان بلیط معمولی است که در تمامی پروازها از آن استفاده می شود. دریافت این نوع از بلیط های هواپیما با قطعیت بوده و هیچ جای نگرانی را برای فرد باقی نمی گذارد چرا که اگر بخواهید آن را کنسل کنید، می توانید با کسر مبلغ مشخصی از هزینه آن را به آژانس هواپیمایی عودت دهید.

در صورتی که منظور شما از بلیط هو، بلیط هواپیما است، توجه داشته باشید که در نوع سیستمی آن هزینه های در نظر گرفته شده کاملاً ثابت است و در شرایط متفاوت تحت تأثیر زمان پرواز، قیمت آن تغییر نخواهد کرد. ایرالاین ها در ابتدای سال کاری خود قیمت بلیط پروازهای داخلی و خارجی را تعیین می کنند و با گذشت زمان تغییری در آن به وجود نخواهند آورد.

-قیمت بلیط سیستمی هواپیما:

خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

شاید در نگاه اول این تصور را داشته باشید که بلیط های سیستمی تا اندازه ای گران قیمت تر از نوع چارتری آن است اما در صورتی که واقع گرایانه به این موضوع توجه کنید، نگرش خود را در این باره تغییر خواهید داد. در حقیقت شما هنگام خرید بلیط هواپیما سیستمی، می توانید بلیط کودکان خود را با تخفیف های متعددی دریافت کنید که این کاهش قیمت وابسته به سن کودک شماست.

در این نوع از بلیط های هواپیمایی، کلاس پرواز می تواند تأثیر بسزایی بر قیمت گذاری بلیط ها داشته باشد. در حقیقت می توان گفت که کلاس پروازی اصلی ترین عامل تفاوت میان بلیط های سیستمی است. در این نوع از بلیط ها بسته به کلاس پرواز، میزان بار و جریمه کنسلی می تواند تا اندازه ای متفاوت باشد.

  • بلیط چارتر:

چارتر در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

در صورتی که مقصود شما از بلیط هو، همان بلیط چارتری هواپیما است باید بدانید که در حوزه های گردشگری، هواپیما هایی که صندلی های بی شماری را در اختیار داشته باشند می توانند تمام یا بخشی از صندلی های خود را در اختیار چارتر کننده قرار دهند، که در اصطلاح به آن پرواز چارتر می گویند.

-قیمت بلیط چارتری هواپیما:

خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

مطالب پیشنهادی
خرید بلیط هواپیما کیش

آژانس های هواپیمایی و دفاتر خدماتی که بخشی از صندلی های یک ایرلاین را اجاره می کنند، می توانند تعیین کننده قیمت بلیط مسیرهای مشخص پرواز باشند. در واقع مسیرهای پر ترددی همچون تهران-مشهد که تقریباً تمام طول سال متقاضیان بی شماری دارد کمتر با کاهش هزینه بلیط های چارتری مواجه خواهد شد.

اما در مقابل مسیرهای دیگری نیز وجود دارند که بسته به زمان پرواز حتی ممکن است تا ۵۰ درصد کاهش قیمت بلیط را داشته باشند. پیش از رزرو بلیط هواپیما چارتر ارزان توجه داشته باشید که هزینه بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال نیز همچون بزرگسالان محاسبه خواهد شد و تنها برای نوزادان زیر ۲ سال تخفیف هایی در نظر گرفته می شود.

  • بلیط های لحظه آخری:

بی شک شما هم با این اصطلاح آشنا هستید. در واقع هنگامی که بلیط های چارتری آژانس های هواپیمایی به فروش نرفته باشد این مراکز بلیط های خود را با قیمت بسیار پایین در اختیار مسافران می گذارند. در صورتی که منظور شما از بلیط هو، بلیط هواپیما است شما می توانید بلیط مورد نیاز خود را از بلیط های لحظه آخری خریداری کرده و با کمترین هزینه سفر کنید.

رزرو بلیط هواپیما داخلی و خارجی به شکل آنلاین:

تیکت داخلی و خارجی در ژورنال نوبشو

خرید بلیط هواپیما

در صورتی که مقصود شما از بلیط هو، همان بلیط هواپیما است می توانید برای دریافت بلیط پرواز خود به شکل آنلاین اقدام نمایید. در این صورت می توانید با مراجعه به سایت های متفاوت امکانات، زمان و قیمت بلیط هواپیما مسیر مورد نظر خود را مقایسه کنید و مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

در چنین شرایطی با بهره گیری از سامانه های رزرو بلیط هواپیما به شکل آنلاین، قادر خواهید بود تا به ایرلاین های متفاوتی دسترسی داشته باشید. اما نکته قابل توجه در خرید این نوع از بلیط ها دارا بودن کارت شتاب بانکی است که بتوانید با استفاده از آن هزینه پرواز خود را پرداخت نمایید.

تخفیفات بلیط هواپیما:

در صورتی که منظور شما از بلیط هو، بلیط هواپیما بوده که به صفحه ما مراجعه کرده اید بهتر است بدانید که گاهاً تحت شرایطی خاص می توان بلیط مورد نیاز خود را با هزینه های کمتری خریداری کنید. چند نمونه از این موارد در ادامه بیان خواهد شد که بر اساس آن می توانید در پروازهای داخلی تا ۵۰ درصد تخفیف بگیرید. از جمله آن شامل:

  • خانواده درجه یک شهدا، مفقودین و اسرا.
  • افراد معلول.
  • افراد جانباز به همراه یک نفر از بستگان.
  • افرادی که در سازمان هواپیمایی فعالیت می کنند که سالیانه یک بار مشمول این تخفیف خواهند شد.
  • نمایندگان مجلس که تخفیفات سازمان هواپیمایی تنها در مسیر های مشخص تهران به حوزه انتخابی شامل حال این افراد خواهد شد.

این افراد می توانند با ارائه کارت شناسایی و مدارک لازم پیش از خرید بلیط از تخفیفات سازمان هوایی کشور بهره مند شوند.

 

Originally posted on ۰۸/۱۵/۱۳۹۹ @ ۱:۱۸ ب.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید