رزرو پرواز داخلی

0
5473
رزرو پرواز داخلی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

رزرو پرواز داخلی

خیلی از ما علاقه بسیار زیادی به سفر کردن داریم اما به خاطر هزینه های بالا نمی توانیم به خواسته خود برسیم برای حل این مشکل بهتر است اول مسیر سفر خود را انتخاب کنیم و سپس به دنبال بهترین و ایمن ترین راه برای رسیدن به مقصد باشیم بسیاری از افراد سفر با هواپیما را گران قیمت و هزینه آور می دانند این افراد اگر اطلاعات خودرا در زمینه رزرو پرواز داخلی، رزرو چارتر و تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت بالا ببرند خواهند فهمید که در بسیاری از مواقع سفر با هواپیما ارزانترین راه برای سفر است. بد نیست که بدانید شما می توانید با اتتخاب پرواز مناسب هزینه سفر خود را به صورت چشم گیری کاهش دهید ما اینجاییم تا شما را یاری کنیم که رزرو پرواز داخلی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا سفری رویایی و دل چسب را تجربه کنید و هزینه های خود را تا حد ممکن پایین بیاورید.

رزرو پرواز داخلی در ژورنال نوبشو

چه نوع بلیطی برای سفر من مناسب است؟

برای جواب دادن به این سوال باید بدانید که همه چیز به شما و شرایط تان بر می‌گردد.

عمدتاً دو نوع بلیط برای سفرهای هوایی وجود دارد

۱-بلیط های سیستمی

این نوع بلیط ها توسط شرکت های هواپیمایی قیمت گذاری می شوند و میتوانید آنها را مستقیماً از خود شرکت های هواپیمایی بخرید یا آژانس های مسافرتی هیچ تفاوت قیمتی ندارند بنابراین‌ نمی توان انتظار داشت که این نوع بلیط ها را با قیمت کمتر پیدا کرد. نکته مثبت این بلیط ها قابلیت استرداد بلیط است یعنی اگر شما از سفر منصرف شوید می توانید بلیط خود را کنسل کنید که مبلغی به عنوان حق کنسلی کم می شود و باقی پول بلیط به شما برگردانده می شود. نکته بعدی که باید بدانید این است که قیمت این بلیط ها برای رده های سنی مختلف متغیر است یعنی برای رده سنی کودکان قیمت پایین‌تری دارد پس اگر کودکی با شما هم سفر است پیشنهاد ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما به شما بلیط سیستمی است.

۲-بلیط های چارتر

شرکت های چارتر کننده همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را برای مدت زمانی اجاره می کنند و اقدام به فروش بلیط برای این صندلی ها می کنند. قیمت این نوع بلیط ها متغییر است و هر لحظه تغییر می کند و معمولاً قیمت پایین تری نسبت به بلیط های سیستمی دارند. قیمت این نوع بلیط ها به نسبت تقاضای مردم قیمت گذاری می شود و هر چقدر تقاضای مردم برای بلیط کمتر باشد قیمت بلیط نیز پایین می آید. این بلیط ها معمولاً قابلیت کنسل شدن ندارند و برای همه رده های سنی قیمت یکسانی دارند.

چه زمانی برای رزرو پرواز داخلی با هزینه پایین مناسب است؟

در زمان هایی که پرواز به مقصد مورد نظر زیاد باشد و تقاضا برای سفر به آن مقصد پایین باشد شرکت های چارتر کننده پرواز هر چه به زمان پرواز نزدیک شود قیمت های خود را پایین می آورند که می توانند انتخاب مناسبی برای سفری راحت و پایین آوردن هزینه خرید بلیط باشند.

آیا تفاوتی بین بلیط های چارتر و ارزان قیمت از نَظر امکانات با سایر بلیط ها وجود دارد؟

عمده مردم بر این باورند که این بلیط ها از نظر خدمات دهی در سطح پایین‌تری نسبت به سایر بلیط ها قرار می گیرند که این باوری اشتباه است هیچ تفاوتی بین بلیط های چارتر و ارزان قیمت با بلیط های سیستمی از نظر خدمات دهی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
چگونه بلیط هواپیمای ارزان قیمت اما با کیفیت مناسب تهیه کنیم؟

عامل هایی که بر روی قیمت بلیط تأثیر گذراند را بشناسید:

۱-ایرلاینی که برای رزرو پرواز داخلی انتخاب می کنید

شرکت های هواپیمایی که اعتبار بیشتری دارند و دامنه فعالیت شان گستره تر است و مسیرهای هوایی بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند معمولاً قیمت بیشتری برای بلیط های خود در نظر می گیرند.

۲-کلاس پروازی مناسب شما کدام است

بلیط های هواپیما معمولاً در سه کلاس پروازی معمولی، تجاری، درجه یک به فروش می رسند که به نسبت امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند قیمت های متفاوتی دارند و بیشترین نقش را در تعیین قیمت پرواز داخلی شما دارند.

در کلاس معمولی امکانات خاصی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و نحوه پذیرایی از شما را خود شرکت هواپیمایی تعیین می کند این کلاس عموماً برای کسانی که نمی خواهند هزینه زیادی کنند و سفرهای کوتاه مدتی دارند پیشنهاد می شود.

در کلاس تجاری صندلی ها با فاصله بیشتری قرار می‌گیرند و امکاناتی مثل غذا و حوله ی گرم، تلویزیون و… در اختیار شما قرار می دهد.

شرکت های هواپیمایی سعی میکنند بیشترین امکانات خود را در کلاس درجه یک قرار دهند. تعداد این صندلی ها در هواپیما بسیار محدود است و عموماً کمتر از ۲۰ عدد است. در این کلاس کابین اختصاصی در اختیار شما قرار میگیرد و امکان انتخاب غذا از منوی اختصاصی را دارید. تلویزیون و دستگاه پخش و هدفون اختصاصی در اختیار شما قرار میگیرد. معمولاً کیفی شامل تمام وسایل مورد نیاز شامل حوله و دمپایی و… به شما داده می شود و مهمانداران خصوصی آماده اند تا به شما خدمات دهند.

رزرو پرواز داخلی در نوبشو

۳-زمانی که برای رزرو پرواز داخلی انتخاب می کنید

در زمان هایی که مردم بیشتر سفر می کنند معمولاً قیمت بلیط ها افزایش چشم گیری پیدا می کند مثلاً در تابستان و عید قیمت بلیط ها تفاوت زیادی با دیگر ایام دارد.

۴-مقصد سفر شما کجاست

معمولاً سفر به شهرهایی که مقاصد گردشگری هستند یا درخواست پرواز به آنها بالاست بلیط هایی با قیمت های بالاتر دارند. به عنوان مثال برای رزرو پرواز داخلی به شهرهایی مثل تهران و مشهد یا جزیره کیش نسبت به شهرهایی که سفر به آنها کمتر است باید قیمت بیشتری بپردازید.

تقویم قیمتی را بشناسید

شما می‌توانید با مراجعه به سایت های مختلف و بررسی تقویم قیمتی آنها مقایسه گسترده ای بین ایرلاین های مختلف داشته باشید و رزرو پرواز داخلی خود را با مناسب ترین قیمت و شرایط انجام دهید و سفری ایمن را همراه با آرامش در کنار خانواده خود تجربه کنید. در تقویم های قیمتی شما می‌توانید قیمت بلیط را تا چند ماه آینده بررسی کنید و تصمیمی مناسب برای سفر خود بگیرید.

 

Originally posted on ۰۸/۱۰/۱۳۹۹ @ ۶:۳۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید