کرم آبرسان چیست

0
4097
کرم آبرسان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید انواع کرم پوست ( کرم آبرسان )

کرم آبرسان برای درمان خشکی پوست استفاده می شود که بسیاری از افراد از آن رنج می برند. روش های درمانی خشکی پوست به دو دسته ی سنتی و صنعتی تقسیم می شود که هر کدام دارای خواص خاص خود هستند که با توجه به نوع مشکل پوستی و میزان شدت آن می شود از هرکدام استفاده کرد . در این مقاله طبق پارامترهای زیر میخواهیم در مورد آبرسان ها و نحوه درست انتخاب آن صحبت کنیم .

  • تاثیر کرم آبرسان بر زیبایی
  • تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده
  • کرم آبرسان خانگی و سنتی

کرم آبرسان در ژورنال نوبشو

  • تأثیرکرم آبرسان بر زیبایی :

پوست بیرونی ترین لایه بدن می باشد و با محیط و هوا در تماس است و رسیدگی به ان بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که تأثیر مستقیمی بر زیبایی دارد. با توجه به نوع پوست و سن افراد روش های مختلفی برای آبرسانی وجود دارد که باعث لایه برداری و پاکسازی پوست نیز می شود. تغذیه و مصرف روزانه، به مقدار کافی آب، میوه و سبزیجات تأثیر بسزایی دارد در شادابی پوست دارد. دقت داشته باشید با گذر سن پوست شکننده و حساس می شود .

قبل از استفاده از آبرسان باید از مشاوران زیبایی و پوست مشاوره بگیرید تا متوجه شوید پوست شما خشک می باشد یا کم آب، زیرا متفاوت هستند. اشخاصی که پوست خشکی دارند علت آن معمولاً ژنتیکی و یا سن می باشد و یا کاهش لایه های چربی پوست که تحت تأثیر آن میزان رطوبت بیشتری از پوست، دفع می شود و باعث خشکی پوست میشود و اما کم آبی پوست، جامعیت بیشتری دارد و خیلی ها در دوره های مختلف سنی به آن دچار میشوند ،که میزان آب در لایه های سطحی پوست کاهش می یابد و پوست دچار خشکی می شود. تمامی این معضلات با استفاده از کرم آبرسان رفع میشود به این طریق که این کرم ها چندین برابر وزن خود آب ذخیره کنند و تأثیر بسزایی روی پوست داشته باشند .

کسانی که در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنند باید هفتگی پوست خود را آبرسانی کنند و از ماسک های مورد تأیید مشاور پوست استفاده کنند .

قبل از استفاده از آبرسان حتماً پوست خود را کامل تمیز کنید و برای پاکسازی از محلول مناسب پوست خودتان حتما استفاده کنید. نکته بعدی این است که از کرم آبرسان در ابتدای روز و ساعات پایانی روز استفاده کنید زیرا پوست جذب بیشتری دارد. استفاده از این کرم ها پس از ماساژ تأثیر دو چندانی دارند .

خانم ها دقت داشته باشند استفاده از لوازم آرایش را به حداقل برسانند زیرا استفاده بیش از حد خودش باعث خشکی پوست میشود. اگر هم استفاده روزانه از لوازم آرایشی دارید حتماً در پایان روز آن را به خوبی با محلول مناسب پوست، پاک کنید و بعد از آبرسان استفاده کنید. همچنین استفاده از ضدآفتاب باعث حفظ رطوبت و چربی پوست شما میشود .

کرم آبرسان در ژورنال نوبشو

  • تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده:

کرم آبرسان و مرطوب کننده عملکردی متفاوت دارند و لازم است بدانید از هرکدام چه زمانی استفاده کنید. آبرسان وظیفه هیدراته کردن پوست را دارد و لایه های شاخی شده سطح پوست را آبرسانی میکند و مانع از دست رفتن رطوبت و آب پوست می شود. اما عملکرد مرطوب کننده ها به این صورت است که یک لایه محافظ روی پوست تشکیل میدهند که از بین رفتن رطوبت لایه اصلی پوست میشود و همچنین سبب افزایش تولید چربی پوست می شود .

مطالب پیشنهادی
خرید کرم نرم کننده صورت به صورت آنلاین

این دو در واقع مکمل هم هستند و استفاده از هر دو الزامیست. نکته بسیار حائز اهمیت در این باره، زمان استفاده از آنهاست به این صورت ابتدا باید آبرسان استفاده شود، پس از آن مرطوب کننده برای تثبیت و حفاظت از آن استفاده میشود .

هنگام خرید آبرسان دقت کنید حاوی هیالورونیک اسید باشد که بسیار در جوانسازی پوست تأثیر دارد. در رابطه با مرطوب کننده نیز محصولات دارای روغن های طبیعی، عصاره میوه ها و … هستند از مرغوبیت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند .

کرم آبرسان در ژورنال نوبشو

  • کرم آبرسان خانگی و سنتی:

باتوجه به شیمیایی بودن اکثر کرم های آبرسان پوست و مرطوب کننده ها و هزینه بالای آنها و از همه مهمتر حساسیت هایی که ممکن است ایجاد شود، می توانید از ماسک ها و کرم های آبرسان خانگی استفاده کنید بدون نگرانی از عوارض آن زیرا هیچگونه افزودنی مضری ندارند .

استفاده از روغن های طبیعی و آلوورا تأثیرات زیادی روی خشکی پوست شما دارند و مانند یک آبرسان قوی عمل می کنند، آلوورا برای آبرسانی پوست های چرب پیشنهاد می شود و سازگاری زیادی با پوست این افراد دارد .

استفاده از ماست نیز برای پوست، ماسکی مناسب برای پوست های معمولی می باشد که دارای جوش یا مشکلاتی ازین قبیل هستند زیرا باعث خنک سازی پوست و طراوت بخشیدن به پوست میشود. اگر به ماست، عسل و آبلیموی تازه اضافه کنیم ماسکی فوق العاده آبرسان و طراوت بخش خواهیم داشت .

ژورنال نوبشو

نکاتی در رابطه با استفاده از ماسک های خانگی وجود دارد که توجه به آنها بسیار مهم است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم :

  • اگر قصد استفاده کرم خاصی را بعد از مرطوب کننده دارید باید صبر کنید که مرطوب کننده به خوبی جذب پوستتان شود، سپس از کرم مد نظرتان استفاده کنید .
  • دقت داشته باشید هنگامی که صورتتان را شستشو می دهید سبب از دست رفتن، چربی سطحی پوست میشود پس بلافاصله پس از شستشو از ماسک خانگی مناسب خودتان استفاده کنید.
  • برای استفاده از کرم آبرسان روی پوست آن را با انگشتان به صورت دورانی روی پوست بمالید زیرا سبب جذب بهتر و آسیب نرسیدن به بافت پوست می شود .

Originally posted on ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ @ ۱۰:۴۸ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید