با خرید پاوربانک دیگر بخاطر اتمام شارژ گوشی معطل نمی مانید

0
4629
راهنمای خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟

در سری مقالات راهنمای خرید لوازم جانبی موبایل می پردازیم به موضوع پاوربانک که نوعی باتری است که به صورت یک مدار مخصوص با شارژ الکتریکی تعیین شده تحت فشار قرار گرفته است. پاور بانک انرژی الکتریکی را ذخیره می کند تا در صورت نیاز بتوانیم از آن برای شارژ کردن گوشی و یا تبلت و دیگر دستگاه ها استفاده کنیم. یک پاوربانک می تواند برای همه وسایلی که از رابط یو اس بی پشتیبانی می کنند کاربرد داشته باشد. از جمله این وسایل عبارتند از: بلندگوهای قابل حمل، ام پی تری پلیرها، تلفن های اسمارت و تبلت ها و… . همه دستگاه هایی که به کمک سیم یو اس بی شارژ می شوند، امکان شارژ آنها با پاوربانک هم میسر است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که خود پاوربانک هم در صورت لزوم باید شارژ شود. شارژ پاوربانک توسط یک ورودی یو اس بی کوچک که روی آن قرار دارد صورت میگیرد. همچنین به یک سیم که یک سر آن یو اس بی و سر دیگر آن یو اس بی کوچک است، نیاز می باشد. یک سمت سیم که دارای USB است باید به برق و یا کامپیوتر وصل شود و سر دیگر که یو اس بی کوچک دارد به پاوربانک وصل می شود. در ادامه با راهنمای خرید پاوربانک با ما همراه باشید.

راهنمای خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

تشریح مشکلات پاور بانک و ارائه راه حل

مشکلات ایجاد شده برای پاوربانک ممکن است در اثر وارد شدن ضربه، خیس شدن، و… صورت بگیرد. اگر پاوربانک را در دمای با درجه بالا مثلاً در ماشین نگه دارید و جلوی آفتاب داغ شود، باعث کاهش عمر پاوربانک می شود و شارژ آن زودتر تخلیه خواهد شد. یکی از این مشکلات احتمالی ممکن است عدم شارژ کردن گوشی توسط پاوربانک باشد. اگر برای پاورنک همچین مسئله ای پیش آمد قبل از مراجعه به تعمیرکار بهتر است که اول نکات زیر را بررسی کنید:

  1. ابتدا کابل شارژ را عوض کنید و مجدداً امتحان کنید. (ممکن است دلیل شارژ نشدن پاوربانک خرابی کابل شارژر باشد)
  2. به کار بردن آداپتور خوب برای شارژ کردن شارژر همراه (یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن ممکن است خرابی آداپتور باشد)
  3. چک کردن اینکه آیا سوکت شارژ ثابت است یا نه؟ (ممکن است دلیل متحرک شدن پایه شارژر وارد آمدن یک فشار و یا ضربه به آن باشد)
  4. ممکن است زمان مفید استفاده از باتری شارژر همراه به پایان رسیده باشد. (باتری ها بخاطر شارژ شدن و خالی شدن شارژ به صورت مداوم بعد از چند سال استفاده خراب می شوند).
  5. پف کردن باتری پاوربانک (شباهت زیادی به علائم سرماخوردگی در انسان ها دارد؛ در واقع پف کردن باتری شارژر همراه نشانه خرابی آن است)

راهنمای خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

بهترین پاوربانک چه خصوصیت هایی دارد؟

یکی از خصوصیت های بهترین پاوربانک این است که باید در زمان عدم استفاده از آن، شارژ موجود در خود را بین ۳ تا ۶ ماه بدون اینکه از آن کم شود نگه دارد. اگر بخواهیم در مورد بررسی تعداد دفعاتی که یک پاوربانک می تواند گوشی را شارژ می کند مطلبی بیان کنیم با یک مثال این مسئله را شرح می دهیم؛ فرض کنید که گوشی شما دارای باتری ۱۵۰۰ میلی آمپر باشد و یک پاور بانک با توان ۶۰۰۰ میلی آمپر داشته باشید، در این صورت شما تقریبا می توانید حدود ۲ بار گوشی خود را شارژ کنید.

چند خصوصیات دیگر از پاوربانک که می تواند راهنمای خرید پاوربانک باشد، عبارتند از:

  • میزان ظرفیت باتری شارژر همراه:

اگر شما توقع دارید که پاوربانک روزی یک مرتبه تمامی دستگاه های شما از جمله موبایل، تبلت و… را شارژ کند باید یک شارژر همراه با ظرفیت بالا تهیه کنید.

  • میزان جریان هوشمند باعث می شود پاور بانک شما همه کاره باشد:

یعنی با استفاده از تکنولوژی All Power و یا Fit Charge می تواند خروجی شارژ را با توجه به دستگاه وصل شده کنترل کند.

  • قابلیت شارژ سریع:

روی قیمت آن اثر گذار می باشد. این قابلیت باعث سرعت بخشیدن به شارژر می شود.

  • یک پاوربانک از نظر خصوصیات ظاهری از جمله اندازه، جنس بدنه و مدل آن دارای اشکال مختلفی است، مانند: پاوربانک کارتی، کیفی، پاوربانک خورشیدی، پاوربانک بی سیم و… است. از لحاظ جنس بدنه هم در دو نوع پلاستیکی و فلزی یافت می شود، که پاوربانک فلزی دچار خط و خش می شوند و نوع پلاستیکی نیز کثیف می شود. که برای حل این مسئله می توان از محافظ شارژر استفاده کرد.
مطالب پیشنهادی
آیا می دانید برای خرید بهترین پاوربانک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

معرفی چند برند تولید کننده پاوربانک و راهنمای خرید پاوربانک

شما می توانید پاوربانک ها را در اغلب گوشی فروشی ها تهیه کنید، اما با پیشرفت تکنولوژی خریدها هم به سمت فروشگاه لوازم جانبی موبایل به صورت آنلاین سوق داده شده است. در این بخش برخی از فروشگاه های اینترنتی که ارائه دهنده انواع پاوربانک ها از برندهای متفاوت و نیز اکسسوری های موبایل هستند، می پردازیم،که نوبشو یکی از آنها میباشد.

از جمله برندهای تولید کننده پاوربانک می توان به شیائومی، سونی، سامسونگ، بلکین، موفی، موشی، پنی اسلیم، بلکین پاکت، آکی، انکر، روموس، گریفین رِسرو، انرجایزر، راوپاور.

تشریح برخی مدل های پاور بانک و راهنما خرید پاوربانک

  • پاوربانک بلکین:

ساخت آمریکا، دارای پد شارژ مغناطیسی برای شارژ اپل واچ، همچنین دارای یک پورت خروجی می باشد.

  • پاوربانک پنی اسلیم (PNY slim):

این نیز ساخت آمریکا است با ظرفیت ۵۲۰۰ میلی آمپر که حدودا یک بار گوشی را شارژ می کند، دارای یک خروجی و نشانگر دیجیتالی برای نمایش میزان شارژ باقی مانده است.

  • پاور بانک راوپاور:

برند آمریکایی دارای ظرفیت ۱۰۴۰۰ میلی آمپر است. که به دو صورت سیمی و بی سیم می تواند گوشی شما را شارژ کند. اما فراموش نکنید که قدرت شارژ از طریق بی سیم کمتر از شارژ با سیم است.

  • پاوربانک خورشیدی RAVpower:

ساخت کشور آمریکا است. بخاطر خورشیدی بودن هزینه خرید بیشتری نسبت به دیگر پاوربانک ها دارد. از دیگر مزیت های این پاوربانک ضد آب بودن آن است. شارژ این پاوربانک بواسطه انرژی خورشید (سولار) صورت می گیرد. میزان خروجی این پاوربانک ۳ میلی آمپر است و باعث سریعتر شارژ شدن دستگاه می شود. همچنین این پاوربانک یک چراغ قوه هم در خود دارد.

ژورنال نوبشو

پاوربانک وایرلس (بی سیم) چگونه عمل می کند؟

در شارژر بی سیم، برای شارژ کردن لازم نیست شارژر توسط سیم به گوشی وصل شود ولی خود پاوربانک باید به برق شهری وصل باشد. عملکرد این پاور بانک با فناوری سیم پیچ صورت می گیرد، یعنی باید در دستگاه فرستنده و گیرنده سیم پیچ وجود داشته باشد. یعنی جریان برق شهر به واسطه مدار الکتریکی مخصوص خود تبدیل به جریان فرکانس زیاد می شود. این کار اول توسط سیم پیچ فرستنده به میدان مغناطیسی تبدیل می شود و بعد به واسطه سیم پیچ گیرنده میدان مغناطیسی تبدیل به جریان برق می شود و مصرف کننده از آن استفاده می کند.

راهنمای خرید پاوربانک وایرلس:

برای انجام این فرآیند از یکسری استانداردها مانند: QI، A4WP و PMA استفاده می کند. که برای استفاده گوشی ها از این پاوربانک ها باید هر گوشی استاندارد متناسب با آن پاوربانک را داشته باشد. اگر گوشی شما سیم پیچ داخلی نداشته باشد، با استفاده از کاور دارای سیم پیچ می توانید این مشکل را حل کنید.

راهنمای خرید پاوربانک در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید