آیا کرم های آبرسان پوست مفید هستند

0
4815
کرم های آبرسان پوست در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مهمترین فوایدی که کرم های آبرسان پوست دارند کدام اند؟

از رایجترین مشکلاتی که برای پوست دست و صورت به وجود می آید خشک شدن آن ها است. برای درمان خشکی پوست دست و صورت روش های بسیار مختلفی وجود دارند که در سری مقالات راهنمای خرید انواع کرم پوست به انواع آنها اشاره داشتیم. حال در این مقاله به بهترین و سریعترین روشی که سبب از بین بردن خشکی پوست می شود اشاره می کنیم ( استفاده از کرم های آبرسان پوست ). استفاده از کرم های آبرسان سبب می شود رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین کرده و از خشک شدن پوست و رسیدن پیری زودرس آن جلوگیری کنیم. کرم آبرسان یکی از بهترین گزینه ها برای محافظت از پوست است.

کرم های آبرسان پوست در ژورنال نوبشو

  1. جلوگیری از چروک شدن پوست: کرم های آبرسان پوست در صورت استفاده مداوم و مرتب سبب جلوگیری از چروک شدن پوست می شوند.
  2. با آبرسانی به سطح پوست لطافت و نرمی پپوست حفظ می شود.
  3. خاصیت تسکین دهندگی پوست دارند.
  4. در صورت استفاده در سطح پوست حالتی چرب و روغنی به وجود نمی آورد.
  5. در صورت داشتن آلرژی میزان و شدت آن را کاهش خواهد داد.

برای گرفتن بهترین نتیجه از کرم های آبرسان چه روش استفاده ای مناسب است؟

استفاه از کرم های آبرسان پوست بیشتر برای افرادی ضرورت دارد که دارای پوست خشکی هستند. البته استفاده از آن برای حفظ طراوت و شادابی پوست الزامی می باشد و افرادی که سن آن ها بالای ۳۰ سال است باید مرتب و به طور روزانه برای کاهش چین و چروک های روی سطح پوست از آن استفاده کنند.

کرم آبرسان را باید به بهترین روش ممکن استفاده کرد تا نتیجه ای مطلوب و قابل قبول را از استفاده آن گرفت. بهترین روش استفاده از کرم های ابرسان پوست به این صورت است که در وهله ی اول باید مقدار کمی از کرم را بر روی سطح پوست بزنید و پس از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده پس از کرم های آبرسان سبب افزایش مدت زمان ماندگاری کرم بر روی سطح پوست می شود و نرمی را برای پوست به ارمغان می آورد. این روش بیشتر برای پوست هایی که خشک می باشد مورد استفاده قرار گرفته می شود و نتیجه ی بهتری را خواهد داد.

کرم های آبرسان پوست در ژورنال نوبشو

بسیاری از افراد از کرم های آبرسان قبل از شروع کردن آرایش استفاده می کنند در چنین شرایطی برای نتیجه ی بهتر باید صورت را کاملاً شستشو داده و پس از آن از کرم آبرسان استفاده شود. بعد از گذشت مدت زمان مشخصی از مالیدن کرم آبرسان آرایش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چه تفاوت هایی بین کرم آبرسان و مرطوب کننده وجود دارد؟

از رایجترین سوالاتی که در ارتباط با کرم های آبرسان پوست وجود دارد تفاوت کاربرد آن با کرم مرطوب کننده است که در این قسمت این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

این دو کرم کاربردی تقریباً شبیه به هم دارند و هر دو از پوست مراقبت می کنند اما یکی نیستند و عملکردی متفاوت بر روی پوست دارند. بسیاری از افراد بر این باورند که تنها شخصی از کرم آبرسان استفاده می کند که دارای پوستی خشک است در حالی که آبرسانی به پوست همانند آبرسانی به کل بدن اهمیت دارد و برای تمامی افراد ضروری می باشد.

مطالب پیشنهادی
خرید لوسیون و کرم های مایع

مهمترین ترکبیات مورد استفاده در ساخت یک کرم مرطوب کننده موادی مانند چربی ها (emollients)، روغن (squalene)، هموکتانت ها (humectants) و ترکیبات پوشاننده (occlusive) می باشند و در بیشتر ترکیبات استفاده می شوند.

  • روغن (squalene)

به طور معمول در ترکیبات کرم های مرطوب کننده از پایه ی روغن استفاده می شود و این روغن ها دارای خاصیت پوشانندگی هستند. از جمله روغن هایی که در ساخت مرطوب کننده استفاده می شود می توان وازلین، روغن های مدنی و انواع مختلف امولینت (استر، روغن گیاهی) را نام برد. کرم های مرطوب کننده بر روی سطح پوست یک لایه ی محافظتی تشکیل می دهند که در نتیجه ی تشکیل این لایه مقدار قابل توجهی از آب موجود در لایه پوست تبخیر نمی شود و این می تواند سبب افزایش میزان لطافت و زیبایی پوست شود.

  • هموکتانت ها (humectants)

با توجه به ترکیبات ساختار کرم های آبرسان پوست می توانید به تفاوت های آن با کرم مرطوب کننده پی ببرید. در ترکیبات کرم آبرسان از یک ماده با نام humectants استفاده می شود که خصوصیاتی بسیار شبیه به گلیسیرین و اسید هیالورونیک دارد و توانایی نگه داشتن آب بر روی پوست را دارد.

کرم های آبرسان پوست در ژورنال نوبشو

از مهمترین نکات در خرید بهترین کرم آبرسان توجه به موادی است که در ترکیبات آن مورد استفاده قرار می گیرد این روش می تواند اطلاعات شما را در ارتباط با تاثیری که کرم خریداری شده بر روی پوست شما دارد افزایش داده و همچنین خریدی موفق را برای شما به ارمغان خواهد آورد

از دیگر تفاوت هایی که بین بهترین مرطوب کننده و بهترین کرم آبرسان وجود دارد میزان ماندگاری و مغذی بودن آن ها می باشد. کرم های آبرسان دارای مواد مغذی و آب برای محافظت از پوست می باشند اما مدت زمان کم تری بر روی سطح پوست باقی می مانند این در حالی است ک مواد مغذی مورد استفاده در ترکیبات کرم ای مرطوب کننده کم تر است اما ماندگاری بالایی بر روی سطح پوست داشته و مدت زمان بیشتری از پوست فرد استفاده کننده در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند.

بهتر است از کرم های آبرسان و مرطوب کننده به صورت مکمل استفاده شود در این صورت فرد استفاده کننده بهترین نتیجه را از استفاده ی آن ها خواهد گرفت.

Originally posted on ۰۵/۱۶/۱۳۹۹ @ ۶:۱۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید