معیارهای که باید قبل از خرید کوله پشتی به آنها توجه کرد

0
7104
خرید کوله در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید کوله

استفاده از کوله یا چمدان در سفرهای مسافرتی نقش مهمی دارد باید بدانید که چه زمانی از کوله و چه زمانی از چمدان می توان استفاده کرد. در بعضی از انواع سفرها و گردش ها مانند طبیعت گردی استفاده از کوله لازم است و استفاده از چمدان ممکن نمی باشد. امروزه گردشگران زیادی برای راحتی حمل و نقل وسایل خود از کوله استفاده می کنند. بنابراین انتخاب و خرید کوله گزینه ای مناسب به نظر می رسد و می توانید با خرید کوله در بسیاری از موارد از آن استفاده کنید. اما سئوالی که به وجود می آید این است که ویژگی های مهم برای خرید کوله مناسب چه مواردی می باشد؟ در ادامه مقاله از سری مقالات راهنمای خرید کیف و کفش، پاسخ به این سئوال داده می شود.

برای خرید کوله باید بدانید که سفر شما چند روزه و وسایل مورد نیاز برای سفر چقدر است. در ادامه به چند مدل برای خرید کوله اشاره می کنیم.

خرید کوله در ژورنال نوبشو

  • کوله برای سفرهای طولانی با ظرفیتی حدود ۷۵ لیتر

برای سفرهای طولانی مانند مناطق کوهستانی و برف خیز انتخاب و خرید کوله ای مناسب است که در این نوع سفرها، نیازهای شما را از لحاظ ظرفیت برطرف کند تا بتوانید کیسه خواب و لباس های گرم و انواع تجهیزات مورد استفاده دیگر را جای دهید. با خرید کوله با این مشخصات شما می توانید اگر قصد سفر با خانواده با فرزند کوچک داشتید این کوله نیاز شما را برطرف می کند چرا که احتمالاً لباس و وسایل مختلف مرتبط با کودکان همراه خود داشته باشید.

  • کوله برای سفرهای چند روزه با ظرفیت بین ۵۰ تا ۷۰ لیتر

با خرید این مدل از کوله شما می توانید برای سفرهای ۳ یا ۴ روزه ی خود از آن استفاده کنید و وسایل مورد نیاز خود را در آن قرار دهید. این نوع کوله در میان مردم بسیار پرطرفدار می باشد و خرید کوله با این مشخصات بیشترین استقبال را دارد. برای استفاده از این کوله شما باید نحوه چیدن وسایل سفر را با دقت بالایی انجام دهید.

  • کوله برای سفرهای کوتاه با ظرفیت بین ۳۰ تا ۵۰ لیتر

با خرید کوله با این میزان ظرفیت، مناسب برای سفرهای کوتاه به مدت ۱ تا ۳ روز می باشد و همچنین شما می توانید از مزیت سبک بودن بار خود نهایت استفاده را ببرید. این سفرها نیازی به وسایل چندان زیادی ندارد. این کوله با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ لیتر برای سفرهای کوتاه مدت شما کافی خواهد بود این مدل کوله ها به خوبی و با دقت زیادی طراحی شده اند.

خرید کوله در ژورنال نوبشو
خرید کوله

کوله مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ابتدا برای خرید کوله باید بدانید که برای چه نوع فعالیتی می خواهید از آن استفاده کنید. وقتی یک کوله متوسط برای شما مناسب می باشد از خرید کوله بزرگ تر اجتناب کنید. شما کوله ای لازم دارید که تمامی وسایل خود را در آن قرار دهید اگر کوله بیش از حد کوچک یا بزرگ باشد وزن بار به طور یکنواخت در آن توزیع نخواهد شد و همچنین روی شانه هایتان فشار می آید و احساس خستگی می کنید. برای خرید کوله باید بخش های مختلف آن را به خوبی بشناسید شناخت کافی از کوله به شما این امکان را می دهد که بهترین انتخاب را در خرید کوله داشته باشید. نکته مهم دیگر در خرید کوله این است که اطمینان حاصل کنید که راحت است و همچنین امتحان کنید که آیا کوله روی پشت شما تغییر جهت می دهد یا وزن را به جای لگن روی شانه هایتان می اندازد.

مطالب پیشنهادی
بهترین روش خرید اینترنتی کیف اداری زنانه

اطلاعاتی درباره ی کیفیت کوله

هنگام خرید کوله با دقت به دوخت های آن نگاه کنید و کمی به درزهای آن فشار بیاورید. فاصله ی بین دوخت ها یا نخ های پاره شده نشانه هایی از کوله با کیفیت دوخت پایین می باشد. مطمئن شوید که درزهای کوله کاملاً به هم دوخته شده اند و نشانه ای از پاره شدن نخ در آن وجود نداشته باشد. سگک هایی که به راحتی از هم آزاد می شوند از وسایلتان محافظت کرده و دسترسی آسان را برای شما فراهم می کنند. بندهای قابل تنظیم امکان اضافه یا کم کردن حجم بار به شما می دهد. یک محفظه ی بارانی کوله تان را خشک نگه می دارد. نقاط اتصال و وصله های چرمی سوراخ دار بر سطح خارجی کوله به شما اجازه اتصال ابزار اضافی را می دهند این ها همگی ویژگی های استاندارد برای خرید کوله مناسب می باشد.

خرید کوله در ژورنال نوبشو

ویژگی های کوله پشتی خوب

کوله پشتی خوب باید از جنس برزنت یا چرم باشد تا به راحتی شکل خود را از دست ندهد. کوله پشتی خوب باید وزنی معادل ۱۰ درصد وزن فرد باشد تا مشکلاتی برای گردن و کمر فرد پیش نیاید. آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد استفاده کنندگان کوله پشتی، از درد ناحیه کمر رنج می برند به همین دلیل باید تولیدکنندگان را تشویق به تولید کوله ‌پشتی خوب و ارگونومیک کرد تا در کنار ویژگی های ظاهری کالا سلامت مصرف کننده نیز تأمین کنند. به گفته کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا، حداقل ۱۵ هزار کودک هر ساله به دلیل آسیب های مرتبط با کوله پشتی تحت درمان قرار می گیرند. این در شرایطی است که هر ساله پنج هزار کودک به واسطه این آسیب ها به بیمارستان مراجعه می کنند.

نکات مهم در خرید کوله پشتی کوهنوردی

نکات مهم در خرید کوله پشتی کوهنوردی این است که باید یک کوله مرتب که وسایل کوهنوردی در آن جا بگیرد و فضای اضافی در آن وجود نداشته باشد است بهترین انتخاب کوله پشتی می باشد نکات مهم در خرید کوله پشتی کوهنوردی نکات ریزی دارد که سفر را راحت تر می کند. داشتن یک کوله ‌پشتی مناسب بخش مهمی از سفر شما را تشکیل می دهد. اگر کوله‌ پشتی بیش از حد بزرگ باشد وزن اضافی روی شانه‌ها و کمر شما وارد خواهد کرد و اگر بیش از حد کوچک باشد هیچ‌ چیزی در آن جای نخواهد گرفت. اگر جنس کوله‌ پشتی شما از جنس مرغوبی انتخاب نشده باشد، به هنگام بارش باران هر چیزی که در کوله دارید خیس می‌شود. گزینه‌های بسیار متنوعی در مورد انتخاب کوله‌پشتی مناسب وجود دارد که می‌تواند بسیار گیج ‌کننده باشد.

نکات مهم در خرید کوله پشتی کوهنوردی این است که دارای محفظه‌های متعددی باشد. در این صورت شما می‌توانید وسایل خود را به بخش‌های کوچک‌ تر تقسیم کنید و به هنگام نیاز هم دسترسی آسان‌ تری به آن داشته باشید. به عنوان مثال لباس هایتان را در محفظه اصلی کیف، چتر و صندل‌ها را در قسمت بالای کیف و کفش هایتان را در محفظه کناری قرار دهید. در این صورت هیچ چیز با هم قاتى نمی‌شود و وسایل داخل کوله‌ پشتی هم کثیف نمی شوند. همچنین وقتی که به یک وسیله نیاز دارید لازم نیست همه ی کوله ‌پشتی را به هم بریزید.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید