مهم ترین نکاتی که هنگام خرید کوله پشتی باید مورد توجه قرار بگیرد

0
8110
خرید کوله پشتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید کوله پشتی

از جمله وسایلی که امروزه به صورت مداوم به همراه هر فردی می باشد، کوله پشتی است. در صورت داشتن یک انتخاب درست در خرید کوله پشتی، فرد بدون هیچ گونه مشکلی از آن استفاده می کند، اما چنان چه فرد در خرید کوله پشتی به نکات مهم و ویژه ای که در این ارتباط وجود دارد، توجه ننماید، با مشکلات فراوانی مانند کوچک و یا بزرگ بودن بیش از اندازه کوله پشتی، نداشتن جنس مرغوب و … رو به رو خواهد شد. به همین دلیل هنگام خرید کوله پشتی باید به نکات مهم توجه شود. ما در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید کیف و کفش شما را با نکات مهم و قابل توجه در هنگام خرید کوله پشتی آشنا خواهیم کرد.

به طور کلی سه نکته مهم برای خرید کوله پشتی به عنوان مهمترین نکات در نظر گرفته می شوند که عبارت اند از:

  1. مدت زمان سفر
  2. مقصد و هدف از سفر
  3. چگونگی سفر شخصی هر فرد

این سه مورد را هر فرد قبل از اقدام به خرید کوله پشتی باید در ذهن خود مشخص کند. با توجه به موارد گفته شده در قسمت زیر هر فرد به راحتی می تواند اقدام به خرید مناسب ترین کوله پشتی بای خود نماید.

خرید کوله پشتی در ژورنال نوبشو

  • میزان راحتی کوله پشتی:

اگر بخواهیم یک نکته مهم را در خرید کوله پشتی مد نظر داشته باشیم، بدون شک میزان راحت بودن آن می باشد. بسیاری از کوله پشتی ها دارای یک کمربند هستند که به کمر با استفاده از یک بالشتک کوچک وصل می شود و در نتیجه استفاده از آن را بسیار راحت می کند. با استفاده از کمربندهای مختلف کتفی و به دور باسن، وزن کوله در تمام نقاط مختلفی از بدن تقسیم می شوند و به یک نقطه ی خاص مانند کتف فشار می آید و در نتیجه یک ناحیه دچار آسیب نمی شود.

استفاده از یک حالت استاندارد کانکتور برای پشت فرد باعث سلامتی کامل بدن فرد در جا به جا کردن کوله پشتی می شود. یک کوله پشتی راحت، باید راحتی را به اندازه ای داشته باشد که که فرد را اذیت نکند و به او آسیب نرساند.

  • میزان دوام کوله پشتی:

از دیگر نکات مهم و قابل توجه برای خرید انواع کوله پشتی، دوام آن می باشد. دوام یک کوله پپشتی می تواند در جنس آن، جنس زیپ ها و … موررد نظر باشد. یکی از بهترین انتخاب برای خرید کوله پشتی، کوله پشتی با جنس پلی استر و نایلون می باشد. چرم نیز یکی دیگر از گزینه های موجود می باشد که می تواند قیمت یک کوله را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. به طور معمول کوله پشتی ها از ناحیه های بندهای رو شانه، زیپ و یا در رفتگی هایی ناحیه دوخت، دچار آسیب و صدمه می شوند.

خرید کوله پشتی در ژورنال نوبشو

  • میزان محافظت وسایل:

از ویژگی هایی که یک کوله پشتی برای محافظت از وسایل می تواند داشته باشد، ضد آب بودن بدنه می باشد. اگر هنگام خرید به ضد آب بودن بدنه توجه داشته باشد، به مقدار بسیار زیادی از وسایل خود در برابر آب و … محافظت کرده اید. اگر به صورت مداوم به جا به جا کردن وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ و … مشغول می باشد بهتر است به این ویژگی جنس ضد آب کوله پشتی توجه بسیاری داشته باشید.

در کوله پشتی ها از یک پد برای محافظت لپ تاپ استفاده می شود و این از فاشرهای مختلفی که ممکن است به لپ تاپ وارد شود جلوگیری خواهد کرد، پس بنابراین یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کوله پشتی باید مورد توجه قرار بگیرد جنس کوله پشتی و دارا بودن پد محافظت از لپ تاپ می باشد.

مطالب پیشنهادی
بهترین راهنمای خرید کفش مردانه

ژورنال نوبشو

  • اندازه ی کوله پشتی:

توجه به اندازه کوله پشتی یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کوله پشتی است، اما نکته ای که در این ارتباط وجود دارد این است که انتخاب اندازه کوله پشتی یک انتخاب کاملاً سلیقه ای و فردی می باشد که فرد باید با توجه به نیاز شخصی خود آن را انتخاب نماید. فرد برای داشتن یک کوله پشتی راحت به اندازه ی آن هنگام خرید دقت داشته باشد. فرد استفاده کننده باید به اندازه و ابعاد و همچنین تناسب بین فیزیک بدن خود و کوله پشتی توجه کند تا هنگام استفاده از آن به مشکل برخورد نکند.

برای خرید کوله پشتی با اندازه ی مناسب باید به نکاتی مانند طول تنه، سایز باسن و … توجه داشته باشید

۱.طول تنه:

بسیاری از کوله ها متناسب با طول بالا تنه ساخته می شوند و فرد باید به این نکته تووجه نماید.

۲.سایز باسن:

با توجه به این موضوع که مقدار بیشتری از وزن یک کوله پشتی توسط باسن فرد تحمل و جا به جا می شود، باید به سایز آن نیز توجه کرد و مد نظر داشت.

به طور کلی انداه های کوله پشتی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • کوله پشتی های کوچک:

یکی از دسته های کوله پشتی از نظر اندازه و تناسب با تنه کوله پشتی های کوچک ۴۵ سانت می باشد.

  • کوله پشتی های متوسط:

یکی دیگر از انواع کوله پشتی ها، کوله پشتی های ۴۵ تا ۵۰ سانت می باشند.

  • کوله پشتی های بزرگ:

کوله پشتی های بزرگ برای اندام های ۵ سانت به بالا مورد استفاده قرار گرفته و متناسب می باشد.

ژورنال نوبشو

در صورتی که هنگام خرید کوله پشتی به این نکته توجه ننمایید و یک کوله پشتی بسیار بزرگ تر از اندام خود را انتخاب کنید، امکان واژگون شدن شما و یا ایجاد درد در ناحیه کمر وجود خواهد داشت.

هدف از خرید کوله پشتی:

برای خرید یک کوله پشتی راحت بهتر است هدف خود را از خرید مشخص نمایید، زیرا کوله پشتی که برای کوهنوردی و یا مسافرت استفاده می شود، با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. یک کوله پشتی می تواند مناسب برای کوهنوردی، مسافرت، مصرف های روزانه و … باشد.

جنس مناسب کوله:

کوله پشتی باید از یک جنس مناسب و با کیفیت باشد به گونه ای که فرد خریدار مطمئن باشد می تواند به مدت زمان زیادی از آن استفاده نماید. جنس های مناسب برای کوله پشتی عبارت اند از: کرباس کتان، پارچه ای نایلونی، کوردورا، پلی استر و چرم.

خرید کوله پشتی در ژورنال نوبشو

هر کدام از جنس های گفته شده دارای مزایای مربوط به خود می باشد و برای ساخت یک کوله خاص مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان مثال کوله ای که از جنس پلی استر داشته باشد، نسبت به سایر جنس ها از خود مقاومت بیشتری را در برابر تخریب های فوق بنفش نشان خواهد داد و یا کوله ای که از جنس نایلون باشد، تمامی وسایل را در برابر رطوبت و یا آب محافظت می نماید.

در این مقاله تمامی نکات مهم که در ارتباط با خرید کوله پشتی باید مد نظر داشت مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که سلیقه ای خاص دارد و یا در انتخاب مدل و یا طرح کوله پشتی دو دل هستید، بهتر است از سایت نوبشو با آدرس https://nobesho.com، دیدن کرده و پس از بررسی طیف وسیعی از کوله پشتی مناسب برای استفاده های مختلف با انواع کوله پشتی، اقدام به خریداری نمایید و خریدی مناسب را تجربه کنید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید