هنگام خرید لپ تاپ باید به چه نکاتی توجه شود تا نتیجه ی موفقیت آمیز باشد

0
3516
خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر

افراد مختلف هنگام خرید لپ تاپ به خصوص دانشجویان و افراد شاغل، با این سوال کلیشه ای که چه نوع لپ تاپی بهتر است رو به رو می شوند. افرادی که سلیقه های خاصی دارند و یا لپ تاپ را برای استفاده های مختلف خریداری می نمایند، بهتر است که از مراکزی خرید نمایند که داری تنوع زیادی در طرح ها و کیفیت می باشند تا بتوانند ابعاد لپ تاپ، حافظه و… را مورد بررسی قرار داده و یک لپ تاپ مناسب را خریداری نمایند. یکی از بهترین و برترین مراکز برای خرید، سایت نوبشو ( بزرگترین موتور جستجوی کالا ) می باشد. افراد قبل از اقدام به خرید می توانند با مراجعه به http://www.nobesho.com، از مدل های مختلف، ویژگی ها و کیفیت هایی در سطح های مختلف دیدن نمایند و در نهایت یک خرید خوب را تجربه کنند. برای خرید مناسب و داشتن یک خرید ایده آل بهتر است به نکات مهم و ویژه ای توجه شود. در این قسمت از مقاله برای آشنایی با نکات مهم هنگام خرید با ما همراه باشید.

مشخص کنید که هدف از خرید لپ تاپ انجام دادن چه کارهایی می باشد:

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد، هدف تهیه لپ تاپ است. دلیل مشخص نمودن این مساله در خرید خوب کمک بسیاری خواهد کرد، زیرا با توجه به کاربردهای مختلف یک لپ تاپ، تنوع زیادی در قطعات و کیفیت آن ها وجود دارد. به عنوان مثال یک لپ تاپ که برای بازی و کارهای گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد، تفاوت های بسیاری از جمله کارت گرافیک، حافظه و … یک لپ تاپ که تنها برای کارهای ساده ای مانند تایپ و … مورد استفاده قرار می گیرد، دارد. به همین دلیل فرد خریدار باید هدف خود را از خرید مشخص کند.

خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

  • دانستن تمامی تفاوت های بین لپ تاپ و یک رایانه ی رومیزی:

فرد که قصد خریداری یک لپ تاپ را دارد باید با تمام تفاوت ها و معایب و مزایای رایانه رومیزی و لپ تاپ آشنایی داشته باشد و باید بداند که هر کدام جهت یک کاربرد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین تفاوت هایی که بین لپ تاپ و رایانه رومیزی وجود دارد، ابعاد لپ تاپ و رایانه رومیزی می باشد.

  • توجه به وسع مالی خود جهت خرید:

فرد خریدار لپ تاپ باید به میزان هزینه ای که برای خرید لپ تاپ در توان خود است، توجه داشته باشد. فرد به راحتی می تواند میزان هزینه ای که جهت خرید لپ تاپ در دست دارد را به فروشنده اعلام کرده و فروشنده با توجه به وسع مالی خریدار یک لپ تاپ مناسب را به خریدار معرفی نماید.

  • سیستم عامل مورد نیاز و مورد علاقه:

بسیاری از فراد به یک سیستم عامل عادت کرده و با آن با راحتی بیشتری کار می کنند، به همین دلیل بهتر است که اقدام به خریداری لپ تاپی نماید که پاسخگوی نیاز آن ها بوده و از کار کردن با آن لذت ببرند. از برترین و محبوب ترین سیستم عامل های موجود در سراسر دنیا می توان به سیستم عامل مک او اس که مخصوص برند اپل می باشد، ویندوز، لینوکس و کروم او اس اشاره نمود.خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

  • برنامه هایی که مورد نیازاست، مشخص شود:

بعضی از نرم افزارها به سختی بر روی سیستم های مختلف نصب می شوند و یا به حافظه و گرافیک بالایی نیازمند می باشد. افراد با توجه به شغل و کار مربوط به حرفه ی خود به راحتی می توانند نرم افزار مورد نیاز خود را مشخص کنند و با استفاده از این موضوع، فروشنده نیز می تواند یک لپ تاپ متناسب با نیاز خریدار را معرفی نماید.

  • به لپ تاپ چه ابعادی نیاز دارید:

هنگام خرید یک لپ تاپ، توجه به ابعاد و وزن دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به عنوان مثال افرادی که باید لپ تاپ را در طول روز به طور مداوم جا به جا نمایند، بهتر است اقدام به خرید لپ تاپ با وزن پایین و ابعاد کوچک تری نمایند تا هنگام جا به جا کردن آن با خستگی و کمر درد و … رو به رو نشوند. ابعاد لپ تاپ باید متناسب با نیاز فرد باشد تا هنگام استفاده به مشکل بر نخورد.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید لپ تاپ ایسوس

ژورنال نوبشو

  • توجه به قدرت پردازنده (CPU):

مهمترین و حیاتی ترین قسمت یک لپ تاپ، (CPU) یا همان پردازنده ی آن می باشد. هر کاری که در لپ تاپ انجام می شود، توسط سی پی یو انجام می شود و مدیریت آن بر عهده ی سی پی یو می باشد. پس به موازات افزایش قدرت یک سی پی یو، قدرت لپ تاپ نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه نمود که قدرت بالای سی پی یو، افزایش قیمت خرید لپ تاپ را نیز به دنبال خواهد داشت.

  • توجه به میزان حافظه مورد استفاده در لپ تاپ:

از مهمترین مواردی که در افزایش سرعت عملکرد لپ تاپ تاثیر گذار است، حافظه و میزان آن است. هر چقدر میزان حافظه لپ تاپ افزایش پیدا کند، سرعت عملکرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که قصد دارند از لپ تاپ خود در مدت زمان طولانی استفاده نماند، بهتر است اقدام به خریداری لپ تاپی نمایند، که حافظه ای با ظرفیت بالا را داشته باشد.

  • توجه به کارت گرافیک مورد استفاده در لپ تاپ:

به طور معمول از لپ تاپ ها برای استفاده در بازی ها و کارهای گرافیکی بالا استفاده نمی شود، اما افرادی که علاقه ی بسیار زیادی را به بازی ها و کارهای گرافیکی دارند بهتر است اقدام به خریداری لپ تاپ هایی نمایند که دارای کارت گرافیک قدرتمند و پیشرفته ای باشند. در صورت استفاده از کارت گرافیک پیشرفته با قدرت بالا، هنگام کار کردن با سیستم، عملکرد دچار هیچ گونه مشکلی نشده و میزان باتری با هیچ مشکلی رو به رو نمی شود.

خرید لپ تاپ در ژورنال نوبشو

  • توجه به تعداد درگاه هایی که در لپ تاپ مورد استفاده قرار گرفته اند:

در بسیاری از موارد، افراد در هنگام انجام دادن کارهای مختلف، احتیاج به اتصال چند دستگاه به طور هم زمان به لپ تاپ دارند، در چنین مواردی لپ تاپ باید دارای چندین درگاه یو اس بی باشد. از مهمترین و کاربردی ترین قسمت های یک لپ تاپ، دارا بودن سه درگاه پورت یو اس بی (USB) و حداقل تعداد دو درگاه HDMI  است.

  • میزان کیفیت تصویر نمایش داده شده در لپ تاپ:

با توجه به این موضوع که رزولوشن تصاویر در سال های اخیر و در تکنولوژی های ساخت امروزی، افزایش پیدا کرده و نیاز روز افزون به تصاویر با کیفیت بالا در شغل های مختلف دیده می شود، بهتر است که لپ تاپ خریداری شده، دارای رزولوشن و کیفیت بالایی در نمایش تصاویر باشد.

  • جمع آوری و آشنا شدن با کم ترین اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با لپ تاپ:

قبل از اقدام به خرید لپ تاپ بهتر است در فروشگاه ها و سایت های مختلف در ارتباط با لپ تاپ، اطلاعات لازم را کسب نمایید. با استفاده از این روش می تواند از فریب خوردن هنگام خرید، خودداری شود. یکی از بهترین و برترین فروشگاه های موجود، برای دیدن و خرید مناسب ترین لپ تاپ برای هر فردی، سایت نوبشو ( موتور جستجوی کالا ) می باشد. افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند میتوانند از سایت ما : http://www.nobesho.com، دیدن کرده و خریدی فوق العاده و ایده آل را داشته باشند.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید