معرفی انواع لوازم شکار موجود در فروشگاه شکار

0
8381
فروشگاه شکار در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید لوازم شکار

شکار کردن یکی از نخستین تفریحاتی است که از اولین روزهای آفریده شدن انسان بوده است و شکارچی بودن یک صفت غریزی که در وجود همه انسان ها نهفته شده است. امروزه نیز یکی از تفریحاتی که مردم به سمت آن میروند تیراندازی کردن در طبیعت است. همچنین که میدانید برای هر تفریح رفتن و هر سفری نیاز به وسایل خاصی دارید که اگر این وسایل را در دسترس نداشته باشید از تفریحتان به درستی تمام لذت نمیبرید . درباره شکار هم دقیقا به همین صورت است ، شما بدون داشتن وسایل شکار و لوازم جانبی نمیتوانید شکار کنید و از شکار کردن در طبیعت لذت ببرید. وقتی تصمیم به شکار و تیراندازی کردن میگیرید میتوانید وسایل شکار مورد نیاز خود را از فروشگاه شکار که فروشگاه های بسیار پرطرفداری برای افراد علاقه مند به شکار است تهیه کنید.

در این چنین فروشگاه های غیر از فروش لوازم شکار مخصوص شکار انواع حیوانات ، لوازم دیگر مانند لوازم مخصوص کمپینگ و طبیعت گردی به فروش میرسد تا علاقه مندان به طبیعت قادر به خرید وسایل مورد نیاز خود در این چنین فروشگاه ها شوند. اما هدف اصلی فروشگاه های شکار، فروش انواع وسایل مخصوص شکار و طعمه خواهد بود.

در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم ورزش، در مورد وسایلی که در فروشگاه های شکار عرضه میشود و همچنین در مورد خصوصیات مهم این فروشگاه ها اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهیم:

فروشگاه شکار در ژورنال نوبشو

برای خرید از فروشگاه های شکار، لیست خرید خود را تهیه کنید:

قبل از اینکه به فروشگاه شکار بروید حتما یک لیست از لوازمی که برای شکار احتیاج دارید را تهیه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما یک شکارچی مبتدی یا حرفه ای هستید چرا که اگر برای بار اول تصمیم گرفته اید که به شکار بروید ، برای شروع بهتر است که با حداقل امکانات و وسایل شروع کنید و اگر به شکار علاقه مند بودید کم کم تجهیزات خود را کامل کنید.

به طور کلی وسایلی که باید از فروشگاه شکار تهیه کنید به این صورت است:

  • لباس مناسب برای فصل
  • کوله پشتی
  • کفش
  • اسلحه
  • چاقو
  • قطب نما
  • دوربین شکاری
  • قمقمه
  • و همچنین لوازم دیگری مانند کیسه خواب ، دستکش شکاری و تجهیزات کامل برای اسلحه که اگر در شرایط آب و هوایی خاصی اسلحه مقدور به پاسخگویی به نیاز شما نبود با تجهیزاتی که در دست دارید اسلحه را رو به راه کنید.
  • انواع تفنگ های بادی:

فروشگاه شکار در ژورنال نوبشو

مهم ترین بخش فروشگاه شکار فروش انواع تفنگ های بادی و شکاری است. فروشگاه ها میتوانند تفنگ هایی را که مجوز دارند را به افرادی که شکار حرفه ای را دنبال میکنند بفروشند. در این نوع فروشگاه ها قفسه هایی که مخصوص تفنگ ها هستند معمولاً از جذابیت بالایی برخوردار هستند. در این نوع قفسه ها انواع تفنگ ها با کاربرد های متفاوت یافت میشود تا شکارچیان بر اساس نیاز های خود میان آن ها انتخاب کنند.

  • انواع چوب ماهیگیری:

یکی دیگر از بخش های اصلی فروشگاه شکار چوب های ماهیگیری هستند. چوب های ماهیگیری ، انواع مختلفی دارند از نوع تاشو گرفته تا چوب ماهی گیری کامل در فروشگاه قابل خریداری هستند . چوب ماهی گیری نیز یکی از پرطرفدار ترین تجهیزات فروشگاه است که مشتریان خاص خودش را دارد.

  • انواع طعمه ماهیگیری:

اگر شما قصد خرید چوب ماهی گیری را دارید پس حتما باید طعمه ماهی گیری را نیز به لیست خرید خود اضافه کنید. در فروشگاه انواع طعمه  در شکل ها و رنگ های مختلف موجود است. شما حتی اگر برای خرید چوب و طعمه به فروشگاه نرفته اید اما دیدن این ابزار برای شما قطعا لذت بخش خواهد بود. بعضی از فروشگاه های شکار طعمه های ماهی گیری زنده مانند(کرم خاکی ) را به فروش میرسانند.

ژورنال نوبشو

  • انواع تیر و کمان:

یکی از قدیمی ترین نوع شکار، شکار با تیر و کمان است. انجام دادن شکار با تیر و کمان کار سختی است به همین دلیل تهیه لوازم برای این نوع شکار کمتر صورت میگیرد اما با این وجود طرفدارن خاص خودش را دارد. بعضی از فروشگاه های شکار تجهیزات تیر و کمان را در به مشتریان خود ارائه میدهند تا در صورت نیاز ، آنها را مورد استفاده قرار دهند.

مطالب پیشنهادی
در زمان خرید تردمیل باید به چه نکاتی دقت کرد

فروشگاه شکار در ژورنال نوبشو

  • انواع چادر:

به دلیل اینکه شکارچیان به زمان زیاد برای شکار احتیاج دارند معمولا سفرهایشان به طبیعت چند روزه است. به همین دلیل به چادر های مسافرتی خوب نیازمندند. شکار کردن معمولا در مناطقی که بسیار سرد یا گرم هستند انجام میپذیرد و به همین علت چادری که تهیه میشود باید بسیار حرفه ای و بادوام باشد و چادر تهیه شده باید وزن سبکی داشته باشد تا شکارچیان موقع حمل آن با مشکل موجه نشوند.

ژورنال نوبشو

  • انواع کوله پشتی:

از آنجایی که شکارچیان برای رفتن به شکار وسایل و تجهیزات بسیاری را با خود به همراه میبرند به همین دلیل به یک وسیله نیاز دارند که بتوانند وسایل خود را در آن جای دهند و آن را با خود حمل کنند. فروشگاه لوازم شکار کوله پشتی های مخصوصی را به مشتریان ارائه میکند که ضد آب هستند و جای زیادی دارند و وزن آنها کم است.

ویژگی های یک فروشگاه شکار خوب:

ما قصد داریم در این قسمت ویژگی های یک فروشگاه خوب را معرفی کنیم.

۱-داشتن تمام تجهیزات مربوط به شکار

در اولین مرحله یک فروشگاه شکار باید تمامی تجهیزاتی که برای شکار مورد نیاز هستند را داشته باشد و فرد را از رفتن به چند فروشگاه بی نیاز کند. یکی دیگر از نکات اصلی این است که باید اجناسی که دارد طبق بودجه تمامی افراد باشد مثلا به این صورت نباشد که فقط لوازم و تجهیزات با قیمت بالا داشته باشد و برای افرادی که جزء قشر متوسط جامعه هستند چیزی برای فروش نداشته باشد.

۲-فروشنده آگاهی لازم از شکار و لوازم داشته باشد

نکته دیگر این است ، فروشنده ای که در چنین فروشگاهی کار میکند باید با شکار و وسایل مورد نیاز هر گونه شکاری کاملا آشنایی داشته باشد تا وقتی که افراد مبتدی برای اولین بار میخواهند شکار را تجربه کنند به فروشگاه مراجعه میکنند فروشنده توانایی راهنمایی کردن او به صورت کامل را داشته باشد تا خرید خوبی را تجربه کند.

همچنین یک فروشگاه شکار خوب باید پاسخگوی نیاز های همه ی افراد مراجعه کننده اعم از شکارچیان مبتدی و حرفه ای با هر نوع بودجه باشد.

سعی داشته باشید که نزدیک ترین فروشگاه در محل زندگی خود را در اینترنت جستجو کنید و در اولین فرصت به آنجا بروید ، دور و نزدیک بودن فروشگاه یک امر مهم برای شما خواهد بود. زیرا در وقت و هزینه تا حد امکان صرفه جویی میشود.

فروشگاه شکار در ژورنال نوبشو

۳-ویترین بزرگ:

فروشگاه های شکار وسایل زیادی را برای فروش دارند . تجهیزات این فروشگاه باید در ویترین های بزرگی قرار بگیرند تا فضای فروشگاه بهم ریخته و شلوغ نباشد کسانی که وظیفه طراحی فروشگاه را بر عهده دارند میتوانند در ویترین های اصلی فروشگاه محصولات پر طرفدار تر مثل چوب های ماهی گیری و تفنگ ها را قرار دهند و در ویترین های دیگر محصولاتی که مرتبط با آن ها است را قرار دهند.

۴-تنوع محصولات:

به طور معمول فروشگاه های شکار در هر شهر محدود میباشد و در یک منطقه یا یک شهر نمیتوانید چند فروشگاه را پیدا کنید. به همین دلیل صاحبان فروشگاه ها باید تمام تجهیزاتی که مورد نیاز طبیعت گردان و شکارچیان را تهیه کنند و به مشتریان خود ارائه دهند.

امیدوارم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید