خرید هیتر برقی

0
4489
هیتر برقی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید هیتر برقی

هیتربرقی یکی از انواع وسایل گرمایشی می باشد، گرمای حاصل شده از این وسیله از برق تأمین می شود یا به عبارتی دیگر هیتر برقی وسیله است که انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند، گرمای حاصل شده از هیترهای برقی برای گرم کردن یک اتاق کوچک کافی است، در حقیقت این وسیله برای مکان هایی مناسب است که هیچ وسیله گرمایشی وجود نداشته باشد و یکی از مزیت های برخی از انواع آن قابلیت جابجایی می باشد و از معایب آن می توان به مصرف برق بالایی که دارد اشاره کرد.

هیتربرقی در ژورنال نوبشو

هیتر برقی

برای مشاهده و خرید انواع هیترهای برقی حتماً در سایت نوبشو به آدرس زیر سری بزنید.

https://www.nobesho.com

هیترهای برقی به چند دسته تقسیم می شوند :

هیتربرقی شامل سه دسته تابشی- فن دار و کانوکتور است که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم

  • هیتر برقی تابشی :

گرمای حاصل از این نوع هیتر برقی از طریق میله های گرم کنی می باشد که بر روی آن تعبیه شده است دور تا دور این میله از طریق سیم های با مقاومت بالا پیچیده شده است، این نوع هیتر مناسب اتاق هایی است که سقف بلند دارند. گرمای حاصل از هیتر برقی تابشی تنها شامل اطرف خود هیتر می باشد و توانایی لازم برای گرم کردن کل اتاق را ندارد، می بایست در زمان استفاده از این هیترها ایمنی رعایت شود زیرا احتمال بروز آتش سوزی در آن ها بالا است می توانید برای این منظور از نوع دیواری آن استفاده کنید تا از دسترس کودکان و افتادن ناگهانی اشیاء بر روی آن و بروز آتش سوزی جلوگیری شود. مصرف برق در هیترهای تابشی بالا می باشد. هیتر صفحه ای و هیتر سنگی انواع مختلفی از هیترهای برقی تابشی است.

  • هیتر فن دار :

هیتر فن دار که از طریق فن مخصوصی که دارد هوای گرم را در کل فضایی که در آن قرار دارد به صورت یکنواخت پخش می کند و از انباشته شدن هوای گرم به صورت لایه در زیر سقف جلوگیری می کند این نوع هیتر گرمای بیشتری تولید می کند و تنها مشکل آن سرو صدای فن آن می باشد، ایمنی و گرمای حاصل از این هیتر فن دار در مقایسه با نوع تابشی بیشتر بوده و بازدهی بهتری دارد، این مدل هیتر دارای ترموستاتی برای تنظیم گرمای محیط می باشد .

  • هیتربرقی کانوکتور :

در ساخت این سیستم گرمایشی نیز از المنت استفاده شده است و در مقایسه با دو نوع دیگر اندازه بزرگتری دارد، سیستم تأمین گرمای هیتر برقی کنوکتور می تواند به صورت تابشی و یا فن دار باشد، در نوع تابشی هیچ چگونه صدایی در زمان کارکرد ندارد ولی اگر سیستم آن مانند هیتر فن دار باشد در زمان کار سر و صدای فن قابل شنیدن است. این هیتر محیطی که در آن قرار دارد را به صورت یکنواخت گرم می کند.

هیتر برقی در ژورنال نوبشو

هیتر برقی

نکاتی که در زمان خرید هیتر برقی باید به آن توجه کرد :

۱.نوع هیتر را بشناسید

در قسمت قبل انواع هیتر را مورد بررسی قرار دادیم، لازم است قبل از هر چیز تعیین کنید که هیتر ار برای چه مکانی می خواهید استفاده نمایید و همچنین از نظر ایمنی نیز می بایست نوع هیتر مناسب با محیط را انتخاب کنید، پس اولین نکته در زمان خرید هیتر برقی شناسایی نوع هیتر می باشد.

۲.ظرفیت گرمادهی

توان خروجی گرمای هیتر را مطابق با مساحت مکانی که می خواهید آن را قرار دهید بسنجید به عنوان مثال هر ۰.۹ مربع یک اتاق ۱۰ وات انرژی گرمایی نیاز دارد، البته شایان ذکر است علاوه بر در نظر گرفتن مساحت برای گرم نمودن محیط شکل و مدل فضا نیز مهم است به عنوان مثال شما می بایست موقعیت پنجره های اتاق و همچنین میزان سرمای محیط توجه داشته باشید.

مطالب پیشنهادی
آیا مهمترین نکات قابل توجه هنگام خرید کولر گازی را می دانید؟

۳.مصرف انرژی برق هیتربرقی

یکی از نکات مهم در هنگام خرید هیتربرقی دقت به میزان برق مصرفی آن است معمولاً هیترهای قابل حمل مصرف برق بیشتری دارند، امروزه با توجه به تکنولوژی و پیشرفت علم و مجهز نمودن این دستگاه ها یه ترموستات های قابل تنظیم و برنامه ریزی و تنظیم زمان می توان در مصرف انرژی برق صرفه جویی کرد.

۴.ایمنی در هیتر برقی

موضوع بسیار مهم در هنگام خرید کلیه وسایل گرمایشی به خصوص هیترهای برقی ایمنی می باشد، هیترهایی که قابلیت جابه جایی دارند در مقایسه با انواع دیگر از ایمنی کمتری برخوردارند البته فناوری هایی که امروزه در این دستگاه ها به کا رفته تا حدود زیادی موجب افزایش ایمنی در آن ها شده است

۵.میزان صدا

اگر می خواهید از هیتر برای اتاق خواب و یا اتاق کارتان استفاده می کنید بهتر است مدل هایی را انتخاب کنید که کم صدا باشند زیرا هیترها معمولاً با صدا کار می کنند. به عنوان مثال هیترهای فن دار به دلیل وجود فن برای پخش نمودن گرما در محیط بیش از سایر انواع دیگر صدای بیشتری دارند. ولی هیترهای تابشی بیصدا کار می کنند.

۶.هیتر مجهز به ترموستات باشد

مجهز بودن هیترها به ترموستات یک مزیت محسوب می شود، البته ترموستات ها خود به دو نوع تقسیم می شوند: یکی ترموستات هایی که قابلیت تنظیم شدن و برنامه ریزی قبلی را دارند و می توان برنامه زمانبندی خاموش- روشن و اندازه دما را برای آن تنظیم کرد و دیگری ترموستات هایی هستند که نسبت به نوع قبلی ساده تر می باشند و تنها از طریق یک دکمه می توان دمای مورد نظر را تنظیم نمود.

۷.طرح و شکل ظاهری هیتربرقی

هیترهای مختلف در انواع طرح ها در بازار وجود دارد، که شامل موارد ذیل می باشد :

  • هیترهای زمینی :

این هیترها در کنار دیوار جای می گیرند و دارای یک فن برای گرم نمودن محیط می باشد.

  • هیتر برقی رومیزی :

این نوع هیتر از آن جا که بر روی میز قرار می گیرند سایز کوچکتری دارند و برای گرم نمودن محیط اطرف خودشان مناسب است، از این نوع هیترها نمی توان برای گرم نمودن فضاهای بزرگ استفاده کرد.

  • هیترهای دیواری :

از این نوع هیترها که به دیوار نصب می شوند برای مکان هایی مانند حمام و دستشویی استفاده می شود.

  • هیترهای سقفی :

این هیترها که در سقف نصب می شوند برای گرم نمودن سالن و یا یک کلاس درس انتخاب مناسبی می باشد.

هیتر برقی در ژورنال نوبشو

هیتر برقی

در پایان ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هیتربرقی را مطابق با محیطی که می خواهید آن را نصب و یا قرار دهید انتخاب کنید به عنوان مثال برای سالن های گلخانه ای استفاده از هیتر فن دار توصیه می شود و برای اتاق خواب هیتر کانوکتور می تواند انتخاب مناسبی باشد، و برای حمام و سرویس بهداشتی بهتر است از هیترهای دیواری استفاده شود و در قسمت دستشویی نصب گردد تا در مجاورت آب نباشد و حتما نصب آن توسط افراد متخصص و با تجربه برق کار انجام شود.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید