چگونه رزور بلیط هواپیما چارتر را انجام دهیم؟

0
4470
رزرو بلیط هواپیما چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

رزرو بلیط هواپیما چارتر

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما از نوبشو با موضوع رزرو بلیط هواپیما چارتر با شما همراه هستیم. هنگامی که می‌خواهیم به یک مسافرت تفریحی یا کاری برویم یکی از گزینه‌های موجود سفر با هواپیما است. بلیط‌های هواپیما به دو نوع چارتر و سیستمی تقسسیم می‌شوند. خوشبختانه می‌توانید علاوه بر مراجعه به شرکت‌های هواپیمایی و یا آژانس‌های مسافرتی، به صورت اینترنتی در خانه خود نیز، برای خود بلیط هواپیما رزرو کنید.

در ادامه مقاله برای شما نکاتی در مورد انواع بلیط‌ های هواپیما خواهیم گفت و مواردی برای شما عنوان می‌کنیم که می‌تواند در خرید یک بلیط با کمترین هزینه به شما کمک کند. همچنین می‌توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد خرید انواع بلیط‌ های هواپیما و خصوصیات مربوط به هر کدام، سایر مقالات سایت جامع نوبشو مشاهده کنید:

http://www.nobesho.com

رزرو بلیط هواپیما چارتر در ژورنال نوبشو

تفاوت بلیط سیستمی و چارتر چیست؟

بلیط‌های سیستمی یا برنامه‌ای مربوط به پروازهایی هستند که توسط خود شرکت‌های هواپیمایی مانند ماهان، زاگرس و… برنامه‌ریزی شده‌اند و مستقیماً توسط آن‌ها به فروش می‌رسند. این بلیط‌ها معمولاً برای طولانی مدت برنامه ریزی شده‌اند و قیمت و تعرفه آن‌ها توسط خود شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. این بلیط‌ ها را می‌توان هم با مراجعه مستقیم به شرکت‌های هواپیمایی رزور کرد و هم می‌توان به صورت آنلاین آن‌ها را تهیه کرد. خوبی این بلیط‌ ها این است که می‌توان آن‌ها را کنسل کرد و تنها مبلغ کمی را به عنوان جریمه دریافت می‌کنند. همچنین هزینه رزرو بلیط برای کودکان خردسال ارزان‌تر محاسبه می‌شود. قیمت بلیط‌های سیستمی توسط شرکت‌های هوایی، با توجه به قانون‌ها و مصوبه‌های موجود تعیین می‌شود و معمولاً نوسانی در قیمت آن‌ها دیده نمی‌شود.

بلیط چارتر در واقع همان بلیط‌های سیستمی هستند. با این تفاوت که این بلیط‌ ها از قبل و به صورت عمده توسط آژانس‌های مسافرتی خریداری شده‌اند و باید از طریق این آژانس‌ها اقدام به رزرو بلیط هواپیما چارتر کرد. قیمت‌های بلیط‌ های چارتر توسط آژانس‌های مسافرتی ارائه دهنده آن تعیین می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی دخالتی در این موضوع نمی‌کنند. متأسفانه بلیط‌های چارتر را نمی‌توان لغو کرد و در صورتی که مسافر به هر دلیلی نتواند به پرواز برسد پول بلیط برگردانده نخواهد شد.

از آن‌جا که هیچ قانونی برای قیمت گذاری بلیط ‌های چارتر وجود ندارد آژانس‌های مسافرتی با توجه به شرایط قیمت بلیط‌ ها را بالا و پایین می‌برند. غالباً نوسان زیادی در قیمت یک پرواز چارتر از زمان ارائه بلیط‌ ها تا زمان انجام پرواز رخ می‌دهد. دلیل این نوسان شرایطی مانند نزدیک بودن به زمان پرواز، مناسبت‌ها و تعطیلات و یا حتی خالی ماندن صندلی‌ها در روزهای آخر است.

رزرو بلیط هواپیما چارتر در ژورنال نوبشو

مزایای رزرو بلیط هواپیما چارتر

مهمترین و بهترین مزیت بلیط‌ های چارتر قیمت پایین آن‌ها نسبت به بلیط‌ های سیستمی است. این بلیط ‌ها به صورت عمده و با قیمتی پایین‌تر از حد معمول به آژانس‌های مسافرتی فروخته می‌شوند. سپس آژانس‌های مسافرتی برای سود خود درصدی مبلغ را به آن اضافه می‌کنند و به مسافران ارائه می‌دهند. اما با وجود این درصد اضافه شده، قیمت بلیط‌ های چارتر از سیستمی پایین‌تر است. ولی هیچ تفاوتی در نوع پرواز و صندلی و خدماتی که ارائه می‌شود، وجود ندارد. با وجود اینکه بعضی شرکت‌های هواپیمایی سعی در رقابت با آژانس‌های مسافرتی در قیمت بلیط دارند، اما حقیقت این است که فروش بلیط چارتر به نفع شرکت‌های هواپیمایی نیز هست. به این صورت که شرکت هوایی هیچ نگرانی از بابت فروش نرفتن بلیط‌ ها ندارد. زیرا قبلاً هزینه صندلی‌ها را از آژانس‌های هواپیمایی دریافت کرده و در صورتی که بلیط ‌ها فروش نروند، آژانس هواپیمایی همچنان موظف به پرداخت کرایه صندلی‌ها است.

مطالب پیشنهادی
چگونه تیکت ارزان برای سفر با هواپیما تهیه کنیم؟

مزیت دیگر رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتر این است که پروازهای چارتر نسبت به پروازهای سیستمی، تنوع بالایی از نظر تعداد پروازها و صندلی‌ها و زمان پروازها دارند. زیرا آژانس‌های مسافرتی معمولاً با چند شرکت هواپیمایی کار می‌کنند و پروازهای آن‌ها را به صورت مدت دار، مثلاً سالانه کرایه می‌کنند. همچنین برای مناسبت‎های مختلف و یا تعطیلات، تورهای مسافرتی گذاشته و تنوع زیادی در پروازهای موجود ارائه می‌دهند.

مزیت دیگر این بلیط ‌ها این است که برای پروازهای اضطراری و لحظه آخر معمولاً می‌توان یک بلیط چارتر مناسب تهیه کرد. این در حالی است که برای بلیط سیستمی، اگر پرواز پر شده باشد، معمولاً پیدا کردن بلیط مشکل می‌شود. اما آژانس‌های مسافرتی با توجه به تنوع و تعداد پروازهای زیادی که دارند، می‌توانند یک بلیط چارتر به شما بدهند.

مزیت دیگر پروازهای چارتر، وجود تورهای مسافرتی متنوع است که آژانس‌های مسافرتی در تعطیلات و مناسبت‌ها برقرار می‌کنند. علاوه بر ارزان بودن قیمت بلیط این پروازها، شما می‌توانید از مزیت‌های دیگر این تورها مانند هتل به همراه وعده‌های غذایی و سایر خدمات گردشگری با قیمتی پایین بهره ببرید.

رزرو بلیط هواپیما چارتر در ژورنال نوبشو

چگونگی رزرو بلیط هواپیما چارتر

راه‌های مختلفی برای رزرو بلیط هواپیما چارتر وجود دارد. اولین راهی که به ذهن می‌رسد مراجعه حضوری به دفاتر آژانس‌های مسافرتی و رزرو بلیط است. راه دیگر این است که از طریق تلفن و تماس با مشاوران آژانس‌های مسافرتی از راه دور به صورت تلفنی بلیط هواپیما رزرو کنیم.

همانطور که بلیط‌ های سیستمی را می‌توان به صورت آنلاین رزرو و خریداری کرد، این امکان در مورد بلیط‌ های چارتر نیز وجود دارد. خوشبختانه امروزه اینترنت، سرعت و سهولت در انجام کارها را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است. شما می‌توانید از راه دور و در هر جایی که هستید از طریق اینترنت، یک بلیط چارتر مناسب برای خود جستجو کرده و رزرو کنید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی یک سایت برای فروش بلیط‌ های چارتر خود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها بلیط چارتر رزرو کرد. همچنین سامانه‌های اینترنتی زیادی وجود دارند که در فروش بلیط‌ های چارتر چند آژانس مسافرتی همکاری می‌کنند. همچنین می‌توان با نصب اپلیکشین‌های این سامانه‌ها بر روی گوشی همراه خود، بلیط چارتر را به صورت اینترنتی رزرو کرد.

 

Originally posted on ۰۷/۲۹/۱۳۹۹ @ ۹:۰۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید