خرید چای ساز خوب ملزم به شناخت چه نکاتی است

0
4043
خرید چای ساز در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید چای ساز و نکاتی که باید به آنها توجه کنیم:

خرید چای ساز: چای از گذشته نوشیدنی محبوب ایرانی ها بوده است و به دوای رفع خستگی بین ما ایرانی ها معروف می باشد. چای ایرانی به خاطر طعم متفاوت و خاص خود حس آرامش را منتقل میکند. در گذشته از قوری و کتری برای دم کردن چای استفاده می کردند، اما امروزه با توجه به صنعتی شدن تمام ابزار و کمبود وقت افراد شاغل یا چه بسا بی حوصلگی آنها، قوری و کتری دم کردن چای را زمانبر کرده و از این رو شرکت های تولید کننده به فکر ساخت و تولید قوری برقی یا همان چای ساز شدند.

انواع چای ساز:

به طور کلی چای ساز در سه مدل طراحی و به بازار عرضه شده است که این سه مدل شامل:

۱ ) مدل استند دار:

این مدل به خاطر ظاهر زیبایی که دارد آشپزخانه شما را شیک نشان میدهد چرا که با طراحی مدرن نگاه ها را به خود جذب می کند.عملکرد این مدل بدین شکل است که یک صفحه زیر قوری و کتری قرار دارد که باعث گرم شدن دستگاه میشود. این مدل مناسب آشپزخانه کوچک نمیباشد.

خرید چای ساز در ژورنال نوبشو

خرید چای ساز

۲ ) مدل بدون قوری:

این مدل بسیار سبک و مسافرتی طراحی شده است و قوری داخل کتری قرار دارد، بدین صورت که یک توری داخل کتری قرار دارد و با استفاده از بخار کتری چای دم میکشد. چای که با این مدل تهیه شده باشد خیلی طرفدار ندارد چون دمای مستقیم به آن رسیده است.

خرید چای ساز در ژورنال نوبشو

خرید چای ساز

۳ ) مدل بالا و پایین:

در این مدل قوری بالای کتری قرار دارد و هر زمان که آب کتری به نقطه جوش برسد، چای داخل قوری شروع به دم کشیدن میکند. طعم چای که با این مدل دم کشیده شود خوش طعم تر است چرا که طراحی آن شبیه قوری و کتری سنتی و دیرینه ما میباشد اما از معایب آن میتوان به ارتفاع بالای آن اشاره کرد که ممکن است خطرناک باشد.

 

خرید چای ساز در ژورنال نوبشو

خرید چای ساز

نکاتی که برای خرید چای ساز باید به آن توجه داشته باشیم:

  • انتخاب مدل

انتخاب مدل چای ساز از نظر و عقیده هر کسی متفاوت است . اگر عطر و طعم چای برای شما بسیار مهم است بهتر است از مدل بالا پایین استفاده کنید، چون به خاطر شباهت این مدل به کتری و قوری سنتی ما، چای خوش طعم تر است. اگر ظاهر برای شما اهمیت دارد و می خواهید آشپزخانه ی خود را زیبا کنید بهتر است از مدل نوع استنددار استفاده کنید. همچنین اگر فضای کافی ندارید یا به وسیله مسافرتی نیاز دارید بهترین گزینه برای شما مدل بدون قوری است.

  • جنس بدنه

جنس بدنه دارای ویژگی هایی است که در هنگام خرید چای ساز باید از آن اطلاع داشته باشید. این جنس بدنه ها شامل بدنه فلزی ، پلاستیکی و شیشه ای می باشد. بدنه پلاستیکی باعث طعم دار شدن چای می شود ، بدنه فلزی باعث داغ شدن بیش از حد شده و بدنه شیشه ای ممکن است به مرور زمان خراب شود.

  • اندازه

برای اینکه یک چای سازی را خریداری کنید که اندازه آن نیز مناسب باشد باید به میزان مصرف خود توجه کنید.

  • نشانگر میزان آب

در هنگام خرید دستگاه باید به داشتن نشانگر آب دقت کنیم، نشانگر بدین معنی است که شما از میزان آب داخل محفظه کتری مطلع شوید.

  • صافی کتری

وقتی آب در کتری جوش باشد رسوبات در آن ته نشین می شود. در چای سازها نیز این امر وجود دارد. صافی کتری در آن وظیفه جلوگیری از ورود رسوبات به درون فنجان را دارد. صافی موجود در این دستگاه دو نوع هستند که شامل صافی پلاستیکی و صافی فلزی می باشند. صافی در دهانه خروجی آب قرار دارد و در برخی از کتری ها قابل شستشو می باشد.

  • نگهدارنده دما در خرید چای ساز

این آپشن به شما کمک می کند که محتوای درونی کتری و قوری گرم بماند، به طور معمول دمایی که درون قسمت گرم نگه دارنده وجود دارد کمتر از میزان دمای جوش آب می باشد که باعث جوشیدن چایی نشود بلکه چایی به آرامی دم بکشد.

  • قطع کننده خودکار

سیستم قطع کننده یعنی زمانی که آب درون کتری به جوش بیاید دستگاه خاموش شود که چای طعم خود را حفظ کند.

  • تنظیم درجه حرارت

این ویژگی باعث میشود که شما با تنظیم دما مشخص کنید که آب زودتر یا دیرتر و با توجه به زمانی که به آن داده اید به جوش بیاید.

  • تایمر

با استفاده از این ویژگی شما یک زمان را به دستگاه میدهید که به همان میزان روشن بماند. مثلاً برای دم کشیدن چای اگر ۳۰ دقیقه زمان لازم است، با وارد کردن آن به تایمر حتی اگر خودتان فراموش کنید راس ۳۰ دقیقه دستگاه خاموش میشود.

مطالب پیشنهادی
لذت نوشیدن یک لیوان چای را با چای ساز بوش تجربه کنید

نتیجه گیری:

به طور کلی برای خرید یک چای ساز مناسب با نیاز شما، همانطور که گفته شد باید تمامی موارد و جوانب را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر مسافر یا مستأجر هستید و جای زیادی برای قرار دادن این دستگاه در آشپزخانه خود ندارید، بهترین انتخاب برای شما مدل بدون قوری است. اما اگر آشپزخانه بزرگی دارید و دوست دارید که دکور آشپزخانه زیبا و مدرن به نظر برسد مدل استند دار برای شما گزینه مناسبی است. از طرفی اگر طعم چای برای شما اهمیت ویژه ای دارد و طرفدار دم شدن سنتی چای هستید بهترین انتخاب برای شما مدل بالا و پایین است.

امیدواریم مقاله خرید چای ساز برای شما مفید فایده واقع شود ، شما می توانید با تکیه به ویژگی های گفته شده در این مقاله و با مراجعه به سایت نوشو به آدرس www.nobesho.com همین الان اقدام به خرید چای ساز دلخواه خود کنید. چرا که این وبسایت با تنوع محصولات و قیمت مناسب حتما شما را جذب خود خواهد کرد.

 ژورنال نوبشو

خرید چای ساز

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید