خرید پینت بال برابر است با خرید یک سرگرمی مفرح و پرهیجان

0
6882
خرید تفنگ پینت بال
امتیاز مقاله از دید شما

خرید تفنگ پینت بال و خرید پینت بال یعنی خرید یک سرگرمی مفرح، پینت بال هم می تواند یک ورزش باشد و هم یک بازی بستگی به شما دارد که چگونه از آن استفاده کنید. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم ورزش قصد داریم شما را با تاریخچه، ابزار مورد نیاز، ابعاد زمین، قوانین، شیوه ساخت نارنجک پینت بال و جزئیات بازی و… آن آشنا کند.

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تاریخچه پینت بال

ایده اولیه این بازی در ابتدا توسط چارلز گارین و هایل نویل ابداع شد. سپس دوست آنها که با تجهیزات کشاورزی آشنایی داشت و در بین تجهیزات اسلحه ای شبیه اسلحه کمری وجود داشت که تیر آن از توپ های ژلاتینی بود و برای نشانه گذاری دام ها و یا درختان مورد استفاده قرار می گرفت. بازی پینت بال در سال ۱۹۸۱ و در شهر نیوهاپ شایر در بین تعدادی دوست برای اولین بار اجرا شد. این بازی در یک زمین با ابعاد مختلف و محیطی شبیه به جنگل و یا مکان های خیلی شلوغ و ۱۲ پرچم که در قسمت های مختلفی از زمین قرار می گیرند، برگزار شد. بعلاوه خرید تفنگ پینت بال و تجهیزات دیگر به عهده خود بازیکنان بود. این ورزش قدمت ۲۵ ساله دارد که در این بازه زمانی توانسته طرفداران خود را جذب کند.

خرید تفنگ پینت بال در ژورنال نوبشو

وسایل مورد نیاز پینت بال

هر رشته ورزشی تجهیزات مخصوص به خود را دارد. ورزش پینت بال هم وسایل و تجهیزات مخصوص به خود را دارد. از جمله این تجهیزات عبارتند از: اسلحه مخصوص به نام ماکر، گلوله های رنگی از جنس ژلاتین، ماسک مخصوص برای صورت، دستکش مناسب، پوشش گردن، لباس فرم و کفش مناسب برای بازی. بهتر است خرید تفنگ پینت بال توسط خود باشگاه صورت گیرد.

شیوه بازی و خرید تفنگ پینت بال

بازی به مدت ۲۰ دقیقه زمان دارد. هر تیم تعدادی پرچم را در زمین مورد نظر دارند. هر بازیکن یک تفنگ پینت بال در دست دارد و روش بازی به این شکل است که باید هر بازیکن بدون اینکه توسط دیگر بازیکنان دیده شود و یا تیر بخورد سعی کند پرچم تیم مقابل را برداشته و آن را در جایگاه مخصوص در زمین خود قرار دهد. اگر در حین انجام این کار تیر بخورد از بازی حذف می شود. اگر دربازه زمانی تعیین شده هیچ تیمی موفق به برداشتن پرچم تیم مقابل نشود با توجه به تعداد بازیکنان باقی مانده در زمین برنده مشخص می شود. در این بازی حداقل نیاز به ۸ داور و یک سرداور داریم. که داور ها دارای پیراهن مشکی یا راه راه عمودی سفید می باشند. داورها به جز موارد تذکر، ایمنی و یا پیام اخراج نباید هیچ اطلاعاتی در اختیار تیم ها بگذارند.

برای خرید تفنگ پینت بال بهتر است یا با راهنمایی مسئولین باشگاه ها و یا به واسطه آنها اقدام کنید.

تفنگ پینت بال چیست؟

اسلحه این بازی معمولا از نوع نیمه اتوماتیک و یا گلن گدنی است.

  • نیمه اتوماتیک:

گلوله های به شکل اتوماتیک آماده شلیک می شوند. و به محض کشیدن ماشه توسط بازیکن گلوله را شلیک می کند.

  • گلن گدنی:

با استفاده از روش گلن گدن دستی می توان گلوله ها را در اسلحه قرار داده و سپس شلیک کنید. بعد از هر شلیک هم باید مجددا گلن گدن کشیده شود. در هنگام خرید این نوع تفنگ شما یک هاپر ۲۰۰ تیره، لوله و روغن وجود دارند.

خرید تفنگ پینت بال در ژورنال نوبشو

گلوله تفنگ پینت بال چگونه است؟

گلوله ها بعد از شلیک سریعا می ترکند. رنگ موجود در گلوله ها به صورتی است که به راحتی پاک شده و لکه بجا نمی گذارد. همچنین رنگ ها با آب حل شده و رقیق می شوند. احتمال ترکیدن گلوله در تفنگ های حرفه ای بسیار ضعیف است. ژلاتین و رنگ به کار رفته در گلوله های پینت بال از نوع خوراکی بوده که با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی تبدیل به گلوله های مخصوص این بازی شده اند.

مطالب پیشنهادی
در زمان خرید لباس شنا زنانه به چه نکاتی باید توجه داشته باشید

علاوه بر موارد ذکر شده گلوله ها بخاطر ساختار طبیعی که دارند هیچ آسیبی به محیط زیست و یا بازیکن نمی رسانند. از آنجایی که حلال این رنگ ها آب است، اگر روی پوست و یا لباس هم پاشیده شود با آب براحتی پاک می شود.

اگر از گلوله های با کیفیت استفاده نکنید، ممکن است موجب هدر رفتن وقت بازیکن در حین بازی، ایجاد خطا و یا کج روی تیر هنگام شلیک، و یا آسیب های فیزیکی به بازیکنان شود. به همین خاطر ضروری است در هنگام خرید تفنگ پینت بال و خرید تیر پینت بال به نوع جنس تیرهای آن توجه کنید.

ژورنال نوبشو

معرفی زمین ورزش پینت بال

ابعاد زمین پینت بال با توجه به نظر اعضای فدراسیون هر باشگاه مشخص می شود اما معمولاً بازی در یک زمین صاف با ابعاد ۵۵ در ۳۳ انجام می شود. این زمین باید عاری از هرگونه شیب باشد، در غیر اینصورت ممکن است موجب آسیب رسیدن به بازیکنان شود. تعدادی مانع با فواصل مختلف در زمین قرار می گیرد. همچنین ایستگاه پرچم هم به عرض دو متر و وسط فواصل عرضی قرار می گیرند. بازیکنان حق ندارند در زمین بازی تغییری ایجاد کنند.

بازیکنان باید در ابتدا و حین بازی کارت شناسایی معتبر مخصوص به انجمن پینت بال ایران را ارائه دهند و فقط به دارندگان این کارت شناسایی اجازه ورود به منطقه بازی را می دهند.

آشنایی با انواع باشگاه های ورزش پینت بال

باشگاه های بازی پینت بال به طور کلی سه دسته هستند؛ باشگاه های مسابقاتی، باشگاه های آموزشی و باشگاه های تفریحی. که هر کدام با توجه به کاربردی که دارند دارای ابعاد متفاوت و نیز موانع متنوع هستند. هر کدام از این باشگاه ها قوانین منحصر به فرد خود را دارند.

  • باشگاه های مسابقاتی:

زمین مسابقات باید پوشیده از چمن یا چمن مصنوعی باشد. دارای ابعاد ۴۶*۳۸.

باشگاه مسابقاتی در نوبشو

  • باشگاه های آموزشی:

این نوع زمین باید دارای ابعاد ۳۷*۲۲ باشد و حداقل ۳۵ مانع با حفظ فاصله از کناره های زمین باشد.

  • باشگاه های تفریحی:

زمینی با متراژی حدود ۶۰۰ متر، که ممکن است یک جنگل باشد و یا زمین یک ساختمان مخروبه و شاید هم زمینی کوهستانی. در بازی های تفریحی باید استفاده از تجهیزات لازم رعایت شود. در محل های پرتگاه و مرتفع برای حفاظت از جان بازیکنان، جان پناه قرار داده شود. رعایت فاصله از منازل مسکونی و در صورت لزوم مسقف کردن زمین بر عهده باشگاه تفریحی است.

خرید تفنگ پینت بال در ژورنال نوبشو

چگونگی ساخت نارنجک پینت بال

شما می توانید بجای شلیک با تفنگ پینت بال، با دست خود شلیک کنید، فقط کافی است که بلد باشید تیرهای پینت بال را بسازید. برای انجام اینکار نیاز به مواد اولیه از جمله رنگ، بادکنک، یک لوله شبیه سرنگ، یک مهره و گیره دارید. ابتدا باید رنگ را با آب رقیق کرده و با سرنگ به داخل بادکنک بریزید. سپس در بادکنک را توسط گیره و مهره محکم کنید و موقع پرتاب شبیه به پرتاب نارنجک اقدام کنید. یعنی ابتدا میله و مهره را جدا کرده سپس پرتاب کنید.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید