مزایا و معایب انواع کرمهای مرطوب کننده کدام اند

0
3196
انواع کرمهای مرطوب کننده در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

مهمترین معایب و مزایای انواع کرمهای مرطوب کننده کدام اند؟

کار اصلی کرمهای مرطوب کننده، تأمین کردن رطوبتی است که پوست برای شادابی و جوان ماندن به آن احتیاج دارد. مرطوب کننده های موجود در بازار و ارائه شده توسط برند های مختلف با اشکال و انواع مختلفی ارائه می شوند که میزان چربی موجود در ترکیبات آن ها با هم متفاوت می باشد. اولین و مهمترین نکته در ارتباط با انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده، مشخص کردن نوع پوست می باشد. در صورتی که نوع پوست مشخص و شناسایی شود به راحتی می توان کرم مرطوب کننده و مناسب پوست را خریداری نمود. ما در این مقاله از سری مقاله های راهنمای خرید لوازم آرایشی، موضوع مزایا و معایب موجود در انواع کرمهای مرطوب کننده را مورد بررسی قرار می دهیم و تعدادی از برترین کرم های مرطوب کننده موجود را معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

انواع کرمهای مرطوب کننده در ژورنال نوبشو

مهم ترین مزایای استفاده از انواع کرمهای مرطوب کننده پوست عبارت اند از:

  • محافظت کردن از پوست حساس:

با توجه به این که پوست های حساس به تغییرات آب و هوا نیز واکنش نشان می دهند بهتر است برای محافظت از این گونه پوست ها از کرمهای مرطوب کننده استفاده شود. استفاده از انواع کرم مرطوب کننده سبب خواهد شد رنگ بافت های پوست تغییر کرده و بهبود یابد و به طور کلی نقص های ایجاد شده بر روی سطح پوست از بین برود.

  • محافظت کردن از خشکی پوست

در صورتی که پوست خشکی داشته باشید خشکی پوست را درمان کرده و در غیر این صورت از خشک شدن پوست شما جلویگری خواهد کرد.

  • تأمین رطوبت مورد نیاز پوست

بهترین کرم مرطوب کننده به این صورت از پوست ها محافظت می کند که مقدار مورد نیاز رطوبت را برای سلامتی و شادابی پوست بر روی سطح پوست نگهداری کرده و همانند یک سد برای پوست عمل می کند.

  • محافظت پوست از عوامل محیطی

از دیگر مزایای کرم های مرطوب کننده می توان به محافظت کردن از پوست در برابر عوامل محیطی اشاره کرد. بسیاری از عوامل های محیطی مانند باد ها، اثرات مضر نور خورشید و … می تواند آسیب های جدی را به پوست وارد کنند.انواع کرمهای مرطوب کننده در ژورنال نوبشو

  • جوانسازی پوست:

با استفاده از بهترین نوع کرم مرطوب کننده به راحتی می توانید پوست خود را شاداب نگه دارید و در جوان سازی آن نقش مفیدی را ایفا کنید. استفاده از انواع کرمهای مرطوب کننده پوست در ماه های سرد سبب می شود بافت پوست آسیب نبیند و ظاهر شادابی را داشته باشد.

  • جلوگیری از به وجود آمدن جوش:

در صورتی که پوست چرب باشد و از مزایای کرم مرطوب کننده استفاده نشود، غدد تولید کننده چربی بر روی سطح پوست برای جبران کم بود رطوبت بر روی سطح پوست شروع به تولید چربی اضافه کرده و در نتیجه تولید این چربی اضافه بر روی سطح پوست آکنه و جوش به وجود خواهد آمد.

انواع کرمهای مرطوب کننده کدام اند و با چه هدفی مورد استفاده قرار گرفته می شود؟

در این قسمت از مقاله به بررسی انواع کرم مرطوب کننده و ویژگی آن ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

۱.کرم مرطوب کننده همراه با ضد آفتاب:

پوست شما از هر نوعی که باشد باید در کنار مصرف مرطوب کننده از کرم ضد آفتاب نیز برای محافظت از پوست در برابر اشعه ی مضر نور خورشید استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید کرم مرطوب کننده، کرم ضد آفتابی است که حاوی SPF 30 باشد. در صورتی که چنین خریدی را داشته باشید به راحتی می توانید در کناراستفاده از مزایای کرم مرطوب کننده از پوست خود با استفاده از ضد آفتاب نیز مراقبت های لازم را انجام دهید.

مطالب پیشنهادی
آیا همه چیز را درباره کرم مرطوب کننده و آبرسان می دانید

۲.مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان:

در ترکیبات تعدادی از مرطوب کننده ها از موادی مانند روغن چای سبز، روغن انار، ریشه ی شیرین بیان و … استفاده می کنند که سبب افزایش میزان درخشندگی پوست، شادابی و همچنین سلامتی آن می شود. در صورتی که در ترکیبات انواع کرم های مرطوب کننده پوست از آنتی اکسیدان استفاده شود رادیکال های آزاد رشد نخواهند کرد و از بین می روند. رادیکال های آزاد بسیار مضر بوده و یکی از مهمترین عوامل ایجاد سطان است.انواع کرمهای مرطوب کننده در ژورنال نوبشو

۳.مرطوب کننده متناسب با پوست های چرب:

برای پوست های چرب استفاده از کرم های مرطوب کننده ای که در ترکیبات آن ها از روغن ها و … استفاده شده کار بسیار اشتباهی است و سبب افزایش میزان چربی و ایجاد جوش و … خواهد شد به همین دلیل چنین افرادی باید از از انواع کرم های مرطوب کننده پوست که فاقد هر گونه ترکیب کومدون زا باشد استفاده کنند.

۴.کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست های خشک:

پوست هایی که خشک هستند در صورتی که مراقبت های لازم صورت نگیرد، چین و چروک های پوست به وجود آمده و به مرور افزایش پیدا می کند. انواع کرم های مرطوب کننده پوست که حاوی موادی اسید هیالورونیک و روغن های گیاهی هستتند می توانند بهترین انتخاب برای پوست های خشک محسوب شوند.

۵.کرم های مرطوب کننده متناسب با پوست های حساس:

افرادی که پوست حساس دارند در مصرف کرم های مختلف باید دقت فراوانی را داشته باشند چرا که در صورت عدم احتیاط در مصرف کرم ها و انواع آن ها امکان ایجاد آلرژی و خارش وجود خواهد داشت. نوع خاصی از مرطوب کننده که در ترکیبات آن ها از مواد ضد آلرژی استفاده شده است می تواند بهترین انتخاب کرم مرطوب کننده برای چنین پوست هایی باشد.

۶.کرم مرطوب کننده مناسب برای پوست های مستعد اگزما:

در بعضی از شرایط که فرد پوستی حساس و مستعد خارش و اگزما دارد از کرم های مرطوب کننده هایپوآلرژیک استفاده می کند تا میزان حساسیتی که دارند کاهش پیدا کرده و خارش پوست قطع شود. اگر به هر دلیلی خارش پوست قطع نشد بهتر است از کرم هایی استفاده شود که حاوی هیدروکورتیزون یک درصد باشند. چنین افرادی قبل از مصرف کرم های مرطوب کننده باید با پزشک مشورت کنند. در صورتی که پوست شما مستعد اگزما می باشد بهتر است از کرم های مرطوب کننده قوی استفاده نمایید.

ژورنال نوبشو

 

Originally posted on ۰۵/۱۵/۱۳۹۹ @ ۶:۵۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید