معرفی انواع مدل های اسباب بازی فکری دخترانه

0
4737
اسباب بازی فکری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید اسباب بازی فکری دخترانه

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع معرفی انواع مدل های اسباب بازی فکری دخترانه بپردازیم. کودکان برای مشغول شدن احتیاج به اسبابی دارند که با آن بازی کنند و مناسب سن و جنسیت آنها باشد. علت این که جنسیت یکی از عوامل انتخاب اسباب بازی به حساب می آید این است که دختر بچه ها علاقه ایی به بازی کردن با اسباب بازی های پسرانه ندارند به همین دلیل جنسیت را نیز جز معیار های خرید اسباب بازی میدانند. اسباب بازی های فکری یکی از انواع اسباب بازی های جدید تولید شده توسط شرکت های صنعتی میباشد که مورد توجه کاربران قرار گرفته. با ما همراه باشید تا انواع اسباب بازی های فکری را برای شما نام ببریم.

علت استفاده از بازی های فکری چیست؟

بازی های فکری جز بازی هایی میباشد که امروزه مورد استقبال کاربران قرار گرفته است و جایگزینی برای بازی های کامپیوتری میباشد. بازی های فکری فیزیکی که ذهن کودکان را به کار میگیرد و جنبه سرگرمی دارد میتواند در پرورش ذهن آنها را دارد . اسباب بازی های فکری در ابعاد و رنگ های مختلف برای کودکان تولید شده اند ما در اینجا انواع این بازی های فکری را برای شما معرفی میکنیم:

۱-بازی فکری حلقه گوش

بازی فکری حلقه گوش از جمله بازی های فکری است که برای کودکان زیر ۳ سال استفاده میشود. در این بازی فکری تشکیل شده از یک میله و تعدادی از حلقه های رنگی که کودکان در این بازی اندازه ها را تشخیص میدهند. شاید بازی راحتی باشد ولی همین بازی برای کودکان که اندازه ها را تشخیص نمیدهند سخت میباشد. کودکان با انجام این بازی میتوانند رنگ ها را بهتر تشخیص دهند و شمارش اعداد را نیز یاد بگیرند. کودکانی که با این بازی فکری بازی میکنند باعث میشود توانایی حل مسئله را بهتر بیاموزند. این بازی فکری در دو نوع پلاستیکی و چوبی عرضه میشود که قیمت اسباب بازی جنس چوب با توجه به تعداد حلقه ها و تنوع رنگ بالاتر میباشد.

اسباب بازی فکری  در ژورنال نوبشو

اسباب بازی فکری

۲-بازی بابابو

بازی بابابو یکی از بازی های فکری میباشد که برای رنج سنی سه سال به بالا تولید میشود. در این بازی بابابو یک پدر بزرگ است که میخواهد برای نوه هایش داستان بگوید ولی به خاطر تعداد زیاد آنها دچار مشکل میشوند کودک باید در این بازی بتواند نوه های بابابو را طوری روی صندلی بگذارد که نوه ها همگی جا شوند. قطعه اصلی بازی بابابو یک گهواره میباشد که بابابو بر روی آن مینشیند تا برای نوه های خودش داستان بگوید و نوه های او باید در کنارش روی گهواره جا بگیرند در صورتی که کودک بتواند نوه های بابابو را بدون مشکل روی گهواره جا دهد برنده این بازی میباشد. در این بازی کودک میتواند روی دست های خود کنترل بهتری پیدا کند و توانایی حل مسئله را بهتر درک کند.

۳-بازی فکری دستچین

بازی فکری دستچین یکی از بازی های فکری میباشد که برای رده سنی ۵ سال به بالا استفاده میشود این بازی شامل لیوان هایی رنگی میباشد که باید کودکان با توجه به ترتیب گفته شده در کارت باید لیوان ها را بچینند این بازی فکری جز دسته بازی های فکری سرعتی قرار دارد که باعث افزایش سرعت عمل آنها میشود. این بازی فکری باعث میشود کودکان شما ترکیب رنگ را بیاموزند و هم زمان با تشخیص رنگ های متنوع سرعت حل مسئله آنها بالا میرود.اسباب بازی فکری  در ژورنال نوبشو

مطالب پیشنهادی
بازی های فکری برای کودکان

اسباب بازی فکری

۴-بازی دوز

بازی دوز از جمله بازی های فکری قدیمی میباشد که از دیر باز بین مردم استفاده می شده این بازی برای کودکان شش سال به بالا استفاده می شود . در این بازی فکری باید دو کودک در رو به روی هم قرار گرفته و هر کدام باید یک رنگ از مهره ها را انتخاب کنند و در بازی هر کسی که زودتر حرکت رقیب خود را تشخیص دهد برنده بازی میباشد. در این بازی چون ذهن کودک را به تلاش برای حل مسئله مشغول میکند باعث افزایش تمرکز و پرورش ذهن او میشود.

۵-بازی راز جنگل

بازی راز جنگل یکی از بازی های فکری منتشر شده میباشد که ذهن کودک را پرورش میدهد و جز بازی های پر طرفدار میباشد. در این بازی پادشاه محبوبی میباشد که برای انتخاب جانشین خود شرطی را گذاشته است این شرط این میباشد که کودکان باید سه گنج را که در جنگل پنهان شده را پیدا کنند. این بازی از طریق مهره ها و کارت ها انجام میشود این بازی برای رنج سنی هشت سال به بالا استفاده میشود .کودکان در این بازی با استفاده از تاس شانس خود را برای بردن امتحان میکنند و می آموزند شانس در بردن بازی هم تاثیر دارد و باید در صورت بدست نیاوردن نتیجه دلخواه باز هم قوانین را قبول کنند.

تاثیرات بازی های فکری برای کودکان چیست؟

  1. از تاثیرات مثبت اسباب بازی های فکری بر عملکرد آنها در کار ها را میتوان نام برد کودکان با انجام بازی های فکری میتوانند ذهن خود را پرورش دهند و بین چشم و دست خودشان هماهنگی ایجاد کنند.
  2. از طریق بازی های فکری کودکان میتوانند متون درسی یا ریاضی را بهتر بیاموزند زیرا در این روش از یادگیری کودک جنبه سرگرمی را در کنار یادگیری تجربه میکند
  3. یکی از جنبه های مثبت بازی های فکری این است که قوه تخیل کودکان بسیار قوی میشود و میتوانند آن چیزی را که در فکر خود تجسم میکنند در واقعیت پیاده سازی کنند.

تاثیر بازی های فکری بر روابط اجتماعی کودکان چیست؟

  1. با گذشت زمان و آمدن فرهنگ تک فرزندی یکی از راه های افزایش روابط اجتماعی کودکتان استفاده از بازی های فکری میباشد که کودکان باید با سه یا چهار نفر از همسن و سالان خود انجام میدهند
  2. استفاده از بازی های فکری دسته جمعی به کودک شما می آموزد که روحیه ایی بالا داشته باشد تا بعد از شکست در بازی بازهم بتواند تلاش خود را برای بردن بکند و سعی کند از شکست های خود درس بگیرد
  3. بازی های فکری بهترین جایگزین برای بازی های کامپیوتری میباشند

دلیل اهمیت فروشگاه اینترنتی چیست؟

امروزه و در همه جای جهان تولید کنندگان برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت به فروش میرسانند به دلیل گستردگی اینترنت و بدون محدودیت بودن آن افراد میتوانند محصولات خود را حتی به خارج از کشور نیز بفرستند. بسیاری از شرکت های بزرگ از اینترنت برای فروش محصولات خود استفاده می کنند زیرا در فروشگاه های اینترنتی امکان انتخاب برای مشتریان زیاد میباشد، تنوع بالای محصولات ، مقایسه محصولات با هم دیگر از جمله موارد تاثیر گذار فروشگاه های اینترنتی میباشد.

 

Originally posted on ۱۰/۱۷/۱۳۹۹ @ ۶:۱۴ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید