آیا می دانید چه عقایدی در مورد تعمیرات موبایل اشتباه بوده و باید چشم پوشی شوند

0
4143
تعمیرات موبایل در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

عقایدی که در مورد تعمیرات موبایل اشتباه بوده و باید چشم پوشی شوند

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های متفاوت، زندگی بسیاری از افراد وابسته به تجهیزاتی همچون گوشی موبایل است که در سری مقالات راهنمای خرید موبایل صحبت کردیم. همان گونه که می دانید گوشی های هوشمند، هم اکنون دنیای پر زرق و برقی دارند اما جالب است بدانید که به هر میزان ظرافت آن ها بیشتر باشد، آسیب پذیری آن نیز بیشتر می شود، که در چنین شرایطی نیاز به تعمیرات تخصصی بیش از پیش مورد توجه خواهد بود. افرادی که در زمینه تعمیرات موبایل هیچ اطلاعاتی ندارند، ممکن است بر اساس عقاید اشتباه خود، شایعاتی را در این باره عنوان کنند. همان گونه که شاهدیم این گفته ها میان مردم جای خود را باز کرده و رایج شده اند. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، فراگیری دانش در زمینه های متعدد یکی از ساده ترین موضوعاتی است که تقریبا بیشتر افراد به آن دسترسی دارند. در این مقاله به بررسی این عقاید خواهیم پرداخت.

تعمیرات موبایل در ژورنال نوبشو

هزینه تعمیرات موبایل نسبت به کار ساده ای که تعمیرکاران انجام می دهند بسیار زیاد است

بسیاری از افراد معتقدند که در صورت نیاز به تعمیر گوشی هوشمند، کاربر متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهد بود. باید بدانید که این موضوع در تمامی گوشی های هوشمند به یک شکل نبوده و تنها برای اجزای خاصی در گوشی نیازمند صرف هزینه زیاد است که در صورت نگهداری درست، به هیچ عنوان این اجزا نیازمند تعمیر نخواهند بود.

به عنوان مثال: برای این موضوع می توان از برد گوشی نام برد. همان گونه که می دانید برد گوشی (صفحه نمایش) بخش عظیمی از این سیستم را تشکیل می دهد. با این حساب طبیعی است که در صورت بروز مشکل، جایگزین کردن قطعات نو و استاندارد در آن هزینه بر باشد. اما همان گونه که گفته شد تمامی هزینه های مربوط به تعمیرات موبایل همسان نیست.

رایج ترین قسمت هایی از گوشی های هوشمند که ممکن است پس از مدت ها استفاده مداوم از این سیستم نیاز به تعویض و تعمیر داشته باشد شامل مواردی چون تعویض باتری، دوربین جلوی گوشی، دکمه صدا، جک هدفون و تعویض قاب خواهند بود. باید بدانید که تعمیر این قطعات، نیاز به صرف هزینه های زیادی ندارد.

بسیاری از افراد بر این باورند که تعمیرات موبایل در قبال هزینه های بسیار گزافی که برای تعمیر آن طلب می شود، کاری بسیار ساده و پیش پا افتاده است. با نگاهی دقیق به این موضوع، اگر بخواهیم عادلانه در این باره تصمیم گیری کنیم باید گفت که چیزی حدود ۷۰ درصد تعمیرات موبایل کم هزینه بوده و ۳۰ درصد باقی مانده ممکن است پر هزینه باشند.

تعمیرات موبایل در ژورنال نوبشو

در صورتی که موضوع تعویض و تعمیر گوشی به صورت کاملا استاندارد انجام پذیرد و در اصطلاح عامیانه ما تعمیرات به شکل سرسری انجام نشود، کار تعمیر بسیار سخت و پیچیده بوده و نیازمند اطلاعات به روز در این زمینه و صبر و تحمل بالای تعمیر کاران خواهد بود.

همان گونه که می دانید امروزه افراد بسیار زیادی در این حیطه مشغول به کار هستند، اما در این میان تعمیر کاران بسیار زیادی نیز وجود دارند که مبتدی بوده و اطلاعات چندانی از تعمیرات تخصصی موبایل ندارند. شاید همین موضوع نیز تاثیر بسیار زیادی بر افکار و باورهای غلط مردم داشته باشد.

تعمیرات موبایل به دلیل پیشرفت های هر روزه ای که در این زمینه صورت می گیرد، نیازمند تخصص و پیچیدگی های بسیار زیادی است و هر فردی که دوره کوتاه مدت آن را می گذراند توانایی انجام این فعالیت را به تنهایی نخواهد داشت.

ژورنال نوبشو

تعمیر گوشی به دست تعمیر کاران آزاد، گارانتی محصول را باطل می کند و کیفیت محصول را تحت تاثیر قرار می دهد

یکی از شایع ترین باورهای که میان مردم وجود دارد، ابطال گارانتی محصول پس از تعمیر آن است. در این باره باید گفت که تعمیرات تخصصی موبایل به دست افرادی غیر از نمایندگی، به واقع گارانتی را باطل می کند. اما امروزه واژه گارانتی در ایران برای محصولاتی همچون گوشی های موبایل چندان معنایی ندارد و به ندرت می توان نمایندگی را پیدا کرد که بدون هیچ بهانه ای به صورت رایگان گوشی موبایل شما را تعمیر کند.

مطالب پیشنهادی
موبایل C7 از چه لوازم جانبی برخوردار است

در صورتی که چنین نمایندگی هایی نیز وجود داشته و نسبت به تعهدات خود مسئول باشند، چنانچه شما گوشی همراه خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید، نمایندگی ها نمی توانند متوجه تعویض و تعمیر قطعات گوشی همراه شما شوند. در حقیقت باید گفت که نمایندگی های گوشی موبایل اگر دلشان بخواهد، گوشی شما را تحت گارانتی تعمیر می کنند، در غیر این صورت عواملی همچون تعمیر توسط بازاری ها بهانه ای بیش نیست.

تعمیرات موبایل در ژورنال نوبشو

کیفیت لوازم برقی که امروزه تمامی افراد جامعه از آن ها استفاده می کنند به قطعات مصرفی آن وابسته است. در واقع چنانچه گوشی موبایل شما نیازمند تعویض و تعمیر قطعات آن داشته باشد، باید یک تعمیر کار معتبر را در این زمینه پیدا کنید که در صورت نیاز به قطعات جانبی، از لوازم بی کیفیت و تقلبی برای راه اندازی مجدد گوشی همراه شما استفاده نکند.

در واقع زمانی که شما متوجه افت کیفیت گوشی همراه خود پس از تعمیر قطعات آن شدید، باید بدانید که تعمیر کار یا دانش کافی را برای راه اندازی سیستم شما نداشته یا از لوازم جانبی غیر استانداردی برای تعمیر گوشی شما استفاده کرده است. پس بر این اساس باید بدانید که تعمیرات موبایل در صورت استاندارد بودن آن، منجر به کاهش کیفیت عملکرد گوشی نخواهد بود.

غرق آب شدن گوشی موجب از کار افتادگی محصول خواهد شد:

بسیاری از تعمیر کارانی که در حیطه کار خود تخصص چندانی ندارند، هنگامی که با گوشی آب خورده مواجه می شوند، عنوان می کنند که این محصول قابلیت تعمیر را ندارد. اما باید توجه داشته باشید که این موضوع کاملا بر خلاف باورهای غلط این افراد بوده و در صورت تعمیرات موبایل به دست افراد متخصص، ممکن است گوشی همراه شما تا سال های سال پس از این واقعه به درستی کار کند.

ژورنال نوبشو

یکی از ساده ترین روش هایی که در این صورت می توانید برای تعمیر گوشی همراه خود انجام دهید، قرار دادن آن در برنج طبخ نشده است. در حقیقت برنج خام می تواند میزان قابل توجهی از مایعات و رطوبت را به خود جذب کند که این عامل موجب از بین رفتن رطوبت موجود در گوشی همراه خواهد شد.

شایان ذکر است که این موضوع همیشه تاثیرات مثبتی را در پی نخواهد داشت، پس بهترین راهکار در چنین موردی سپردن گوشی به افرادی است که تعمیرات تخصصی را در این زمینه انجام می دهند.

گوشی هایی که به تعمیرات می رسند عمر کوتاهی خواهند داشت

یکی دیگر از تفکرات اشتباهی که در بین مردم رواج دارد، این است که در صورت نیاز به تعمیر گوشی، عمر مفید آن از بین رفته و ممکن است گوشی همراه شما برای مدت کوتاهی پس از تعمیر کار کند.

تعمیرات موبایل در ژورنال نوبشو

در حقیقت تعمیرات تخصصی موبایل نیز همچون دیگر لوازم برقی باید به صورت استاندارد و دقیق انجام شود. در صورتی که تعمیرات خود را به دست متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند، بدهید هیچ نگرانی را از این بابت نخواهید داشت.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید