آیا با ایده های جدید در طراحی و دکوراسیون حمام آشنایی دارید

0
6128
دکوراسیون حمام در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

دکوراسیون حمام

زندگی ماشینی و پر سر و صدای امروز تقریباً تمامی ما را درگیر خود کرده است. یکی از بهترین مکان هایی که می توان با استفاده از آن خستگی یک روز پر مشغله را از تن به در کرد، حمام است. حال در صورتی که توجه لازم را هنگام چیدمان و دکوراسیون حمام به خرج دهید، می توانید فضایی بسیار دلچسب و آرامش بخش را برای خود به ارمغان بیاورید. در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید سرویس حمام همراه باشید.

همان گونه که می دانید زیبایی چیدمان و طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی به اندازه ای ارزش دارد که دیگر بخش های خانه ارزشمند هستند. در صورتی که اصول و قوائد مربوط به آن را رعایت کنید، تزیین سرویس بهداشتی می تواند با کمترین هزینه برای شما صورت پذیرد.

دکوراسیون حمام در ژورنال نوبشو

چه سبکی را برای تزیین سرویس بهداشتی خود می پسندید؟

به هیچ عنوان نمی توان گفت که بین دکوراسیون با سبک سنتی یا مدرن کدامیک بهترین گزینه برای چیدمان فضاهایی همچون سرویس بهداشتی بوده، چون در حقیقت تعیین این مسئله امری کاملاً شخصی و وابسته به سلایق شخصی شما است.

  • دکوراسیون حمام به سبک سنتی و کلاسیک

همان گونه که می دانید در تزیین فضاهای مختلف با استفاده از سبک کلاسیک، نیازمند جزئیات بیشتری خواهید بود. چنانچه با استفاده از این سبک قصد طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را دارید، می توانید از تزئیناتی همچون گچ بری های پر کار، کاشی و سرامیک طرح دار و کابینت کار شده استفاده کنید.

علاوه بر آن می توانید از رنگ هایی که بیش از همه گویای این سبک است، در طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. رنگ های نشان دهنده سبک کلاسیک در معماری شامل طیف متنوعی از سفید، کرم قهوه ای، آبی، طلایی، سبز و قرمز است و برای استفاده از شیرآلات، فلزاتی همچون آهن، مس و برنز از ویژگی های این سبک به شمار می روند.

دکوراسیون حمام در ژورنال نوبشو

  • دکوراسیون حمام به سبک مدرن

در حقیقت شعار سبک مدرن سادگی در تمامی قسمت هایی است که از آن در این سبک استفاده خواهد شد. در صورتی که قصد طراحی دکوراسیون محیط را به سبک مدرن در ذهن دارید، می توانید از شیرآلات ساده، کاشی و سرامیک با رنگ های ملایم و ساده، حوله و اکسسوری تک رنگ و گل و گیاه استفاده کنید. شایان ذکر است که دکوراسیون حمام نیز می تواند با استفاده از کاشی های رنگی طراحی شود، اما باید از نوع ساده آن انتخاب گردد.

ژورنال نوبشو

بهترین کفپوش برای سرویس بهداشتی کدام است؟

یکی از مواردی که بیشترین تأثیر را در دکوراسیون سازی سرویس بهداشتی دارد استفاده از کف پوش است. در حقیقت با ورود به سرویس اولین نگاه ها به کف پوش جلب می شود، به همین منظور باید در انتخاب آن نهایت توجه و خلاقیت را به خرج دهید. بهترین ایده برای انتخاب کف پوش، استفاده از سرامیک است.

این نوع از کف پوش ها علاوه بر این که متراژ حمام را بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند، بلکه در امنیت و بهداشت محیط مورد نظر نیز تأثیر گذارند.

کفپوش حمام در ژورنال نوبشو

بهترین گزینه برای انتخاب رنگ، می توان استفاده از رنگ های روشن و خنثی باشد. بهره گیری از این طیف رنگی حس پاکی و لطافت را در فضا دو چندان خواهد کرد. بر اساس سلیقه شخصی خود می توانید، از رنگ های زیر استفاده کنید که عبارتند از:

  • استفاده از رنگ سفید، یخی و خاکستری روشن:

در صورتی که متراژ حمام شما پایین است بهترین گزینه برای بزرگتر نشان دادن آن استفاده از این طیف رنگی هنگام دکوراسیون سازی سرویس بهداشتی است. در حقیقت استفاده از چنین رنگ هایی حمام کوچک و بدون پنجره را دلبازتر نشان می دهد و یک انتخاب مدرن محسوب خواهد شد.

  • استفاده از رنگ کرم و شیری:

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از رنگ های سفید و یخی موجب سرد و بی روح نشان دادن فضا می شود. در صورتی که شما هم به این مسئله اعتقاد دارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، گرما دادن به محیط و استفاده از رنگ های کرم و شیری است. این رنگ ها بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

  • استفاده از تنالیته رنگی آبی:

آبی یکی از آرامش بخش ترین رنگ هایی است که می تواند یک روز شلوغ و پر دردسر را تسکین دهد. استفاده از این رنگ در تلفیق با رنگ های روشنی همچون سفید، می تواند دکوراسیون حمام شما را بسیار زیبا و دلنشین جلوه دهد.

مطالب پیشنهادی
تمام چیزهایی که بهتره درباره فروش تابلو فرش بدانید

ژورنال نوبشو

  • استفاده از رنگ های زرد و لیمویی:

رنگ هایی همچون زرد و لیمویی قادرند از نظر بصری گرما بخش محیط مورد نظر باشند. استفاده از چنین رنگ هایی در سرویس های بهداشتی که پنجره ندارد، می تواند گزینه مناسبی به حساب بیاید.

  • استفاده از رنگ سبز:

در صورتی که قصد داشته باشید از رنگ های دیگری برای دکوراسیون سازی خود استفاده کنید، می توانید از طیف رنگی سبز بهره ببرید که احساس خوب طبیعت را در شما زنده میکند.

حمام سبز در ژورنال نوبشو

  • استفاده از رنگ قرمز:

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام دکوراسیون سازی سرویس بهداشتی باید از رنگ های جسورانه استفاده کرد، تا فضای شما را متفاوت تر از دیگران جلوه دهد. ممکن است استفاده از تنالیته قرمز که شامل رنگ هایی همچون گلبهی، صورتی، بنفش، جگری و قرمز می شود، در دکوراسیون حمام رایج نباشد، اما چنین رنگ هایی انرژی بخش بوده و استفاده از آن می تواند خاص بودن شما را نشان دهد.

مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون حمام:

  • استفاده از مبلمان، تجهیزات و قفسه:

همان گونه که می دانید هر حمامی به تجهیزات و قفسه ها برای قرار دادن لوازم شخصی و ضروری نیاز دارند. این قفسه می تواند بر اساس متراژ حمام، یک باکس کوچک در کنار آینه باشد یا این که به صورت کامل دکور بندی شود.

در صورتی که قصد طراحی و دکوراسیون سازی را با استفاده از قفسه بندی دارید، بهتر است از دیوارهایی استفاده کنید که کمترین کاربرد را در فضای حمام دارند. با این کار فضای مفید داخلی حمام شما به میزان کمتری اشغال خواهد شد.

دکوراسیون حمام در ژورنال نوبشو

  • انتخاب شیر آلات بهداشتی:

امروزه صنعت ساختمان نیز همچون دیگر صنایع، پیشرفت های روز افزونی داشته و محصولات متفاوتی را به عرصه طراحی و تولید رسانده اند. زمانی که سبک مورد نظر خود را برای طراحی دکوراسیون حمام مشخص نمودید، نوبت به انتخاب شیرآلات متناسب با سبک مورد نظر است. امروزه برندهای مطرحی در کشور هستند که شیر آلات را با تنوع رنگ و طرح تولید می کنند، این شما هستید که باید بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

  • استفاده از آینه در دکوراسیون سازی:

همان گونه که می دانید آینه جزو لوازمی به حساب می آید که در کل فضای خانه از آن استفاده خواهد شد، اما با این حال بیشترین کاربرد را در سرویس بهداشتی دارد. استفاده از آینه می تواند فضای موجود را بزرگتر و روشن تر از چیزی که در واقعیت هست به نمایش بگذارد.

آینه حمام در ژورنال نوبشو

  • نورپردازی در سرویس بهداشتی:

چنانچه فضای حمام شما به گونه ای است که امکان تغییر هیچ کدام از موارد ذکر شده را برای شما فراهم نمی کند، می توانید از نورپردازی مناسب برای دکوراسیون حمام خود استفاده کنید. همان گونه که می دانید بهره گیری از نورهای مصنوعی می تواند جلوه فضای مورد نظر را بیش از پیش کند.

ژورنال نوبشو

رایج ترین اشتباهات در طراحی دکوراسیون سرویس:

  • عدم طراحی و دکوراسیون سازی برای فضای مورد نظر
  • استفاده از کف پوش های لغزنده و نا مناسب در کف حمام
  • انتخاب محل نا مناسب برای تجهیزات سرویس بهداشتی
  • عدم استفاده کافی از نورپردازی و تهویه مناسب
  • استفاده کردن از لوازم تزئینی بیش از حد ممکن
  • استفاده از متریال های نا مناسب برای دکوراسیون سازی
  • قرار دادن تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز حمام در جلوی دید

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید