لزوم استفاده از پنجره دوجداره در ساختمان

0
3876
پنجره دوجداره در ساختمان در نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

پنجره دوجداره در ساختمان

اکنون توری های گوناگونی با طرح های مختلف برای پنجره دوجداره در بازار موجود است که چارچوب های گوناگونی دارند و چارچوب آن ها از نوع چوبی، فلزی یا آلومینیومی می باشد و به صورت پلیسه ای یا کشویی ساخته شده اند، توری هایی که مناسب پنجره دوجداره در ساختمان می باشد از نوع کشویی و تا شونده هستند بنابراین باید قبل از خریداری این دسته از توری ها اطلاعاتی در مورد این موضوع را در سری مقالات راهنمای خرید درب و پنجره و توری کسب نمایید، تا طبق نیازتان بهترین آن ها را انتخاب نمایید.

پنجره دوجداره در ساختمان در ژورنال نوبشو

پنجره دوجداره در ساختمان

اهمیت استفاده از پنجره دوجداره

نصب توری پلیسه در و پنجره دوجداره کاربرد زیادی دارد طوری که از ورود حشرات جلوگیری می کند و مانع از ورود آلودگی ها خواهد شد، جایگاه نصب پیچ ها روی اسپانیولیت اهمیت زیادی دارد و هر کدام از آن ها باید با مسافت ۳۰ سانتی نصب شوند.

بهتر است میزان پوشش اسپانیولیت نرمال باشد و تست استحکام آن در آب و نمک به مدت چندین روز به کار گرفته باشد، درب و پنجره دوجداره در جاهایی که رطوبت زیادی وجود دارد بهتر است قرار نگیرند زیرا دچار خوردگی می شوند.

مزیت‌های استفاده از پنجره دوجداره در ساختمان

۱-صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از در و پنجره های دو جداره یا سه جداره فواید زیادی دارد، یکی از اصلی ترین آن ها این است که مانع مصرف بی رویه انرژی می شود، در حال حاضر اغلب مصرف کنندگان از این نوع پنجره ها به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می ‌کنند و از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد، به همین دلیل افراد به منظور کاهش هزینه های انرژی این نوع وسایل ساختمانی را تهیه می‌کنند.

۲-امنیت

مزیت دوم این است که شما به راحتی می توانید در و پنجره های دوجداره را نگهداری کنید، این نوع در و پنجره امنیت زیادی دارد و ماندگاری آن بیشتر می باشد به همین دلیل مورد استقبال افراد قرار گرفته است.

کمپانی های معتبر و متخصص این نوع وسایل را تولید می ‌کنند به همین علت در و پنجره های دوجداره با فرم زیبا و رنگ های گوناگون یا فایل های لمینت طبق علاقه مشتری متفاوت است، در صورتی که می خواهید در رابطه با در و پنجره دوجداره اطلاعات بیشتری کسب نمایید بهتر است از طریق سایت‌های مربوطه این امر را انجام بدهید.

پنجره دوجداره در ساختمان در ژورنال نوبشو

پنجره دوجداره در ساختمان

فرق پنجره دوجداره با پنجره سه جداره

با توسعه تکنولوژی و تولید در و پنجره های دوجداره، پنجره هایی که از نوع سه جداره هستند بعد از مدتی به وجود آمدند و افراد در انتخاب آنها دچار دغدغه می ‌شوند، ویژگی مهم این نوع از در و پنجره ها این است که مانع ورود سروصدا می شود و سرما یا گرما وارد منزل نمی شود، ‌پنجره های سه جداره از پروفیل کلفت‌ و تعداد شبکه‌های درونی بیشتری تشکیل شده اند، این نوع پنجره ها بیشتر در استفاده های صنعتی به کار می‌روند و برای جاهایی که دارای آلایندگی صوتی می باشد کاربرد دارند.

  • پنجره دو جداره پروفیل upvc

این نوع پنجره دارای مدرک استاندارد ral کشور آلمان می باشد، روی پروفیل ۱۶ آزمایش به کار رفته و بعد از کسب آثار مثبت به این نوع پنجره مدرک استاندارد داده شده است.

  • پنجره دو جداره یراق آلات

یراق آلات نوعی دیگر از پنجره های دوجداره می باشد که به کارگیری یراق آلات طبیعی بر اساس پهنا، طول و حجم بازشو می باشد، نوع استفاده از پنجره در تعیین نوع یراق ‌آلات تأثیر زیادی دارد، در صورتی که قصد دارید پنجره شما سرما و گرما را وارد نکند یراق دو حالته را مورد استفاده قرار بدهید، زیرا پنجره های دو جداره طوری ساخته شده اند که چندین قفل روی آن ها قرار دارد و لاستیک های آب بندی به همدیگر می چسبند.

مطالب پیشنهادی
کاربرد درب و پنجره upvc در کجاست؟

پنجره دوجداره در ساختمان در ژورنال نوبشو

پنجره دوجداره در ساختمان

  • پنجره دوجداره شیشه ای

این نوع پنجره ها متراژ زیادی از یک پنجره را پوشش می دهند بنابراین در خرید آن باید موارد زیادی را مورد توجه قرار دهید، طوری که شیشه دو جداره از نوع ۶ میل و ۴ میل معمولی به اضافه استفاده از گاز آرگون باشد، طبق وضعیت های سرد یا گرم هوا باید شیشه های دوجداره با مخلوط های گوناگونی طبق شرایط انتخاب نمایید.

  • شیشه دوجداره از نوع لاستیک های آب بندی

لاستیک این نوع پنجره دوجداره مشابه لاستیک های اطراف یخچال می باشد و باید نوع epdm را خریداری نمایید زیرا این نوع از جنس لاستیک است، در صورتی که جنس آن pvc باشد در مقابل حرارت و سرما استحکام زیادی ندارد و ماندگاری آن کاهش پیدا می‌ کند اما لاستیکی برخلاف پی وی سی مقاوم می باشد و محبوبیت زیادی دارد، در صورتی که لاستیک مرغوبیت اولیه را نداشته باشد از پنجره دوجداره در ساختمان سر و صدا یا گرما و سرما عبور می‌کند. موقعی که پنجره را می‌بندید نیرویی که توسط یراق نفوذ پیدا می کند موجب می‌شود این لاستیک ها روی همدیگر قرار بگیرند و آب بندی به صورت درست انجام شود.

  • فرم هندسی و حجیم گالوانیزه درونی

درون دو جداره گالوانیزه با شکل های هندسی و متنوعی وجود دارد و حداقل حجم گالوانیزه ها ۱.۵ میلی متر می باشد، این قطعه را موقع ساخت پنجره به درون پروفیل ها قرار می دهند، وظیفه گالوانیزه درون پنجره دوجداره ایجاد مقاومت در پنجره می باشد طوری که در مقابل نیروهای زیاد استحکام پنجره را حفظ می ‌کند.

  • قیمت پنجره دوجداره

قبل از ساخت پنجره باید با استفاده از روشی درست اندازه گیری انجام شود تا پنجره طبق استانداردهای لازم تولید و نصب گردد، قیمت پنجره دوجداره بستگی به مواد به کار رفته، اندازه و نوع آن دارد همچنین هزینه شیشه و نصب پنجره جدا محاسبه می شود.

موقع خرید پنجره دوجداره به برند آن توجه کنید.

نوبشو

نوبشو موتورجستجوی کالا است که نشانی آن nobesho.com  می باشد، این سایت موتورجستجوی کالا به حساب می آید که در آن می توانید نیازهای خود را برطرف کنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم و امیدوارم مطالب آن مفید بوده باشد.

 

Originally posted on ۱۰/۱۴/۱۳۹۹ @ ۹:۰۷ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید