نقد و بررسی apple iPhone se

0
3558
apple iPhone se در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید موبایل apple iPhone se

شرکت اپل  نسخه ی جدیدی از گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد. این کمپانی اعلام کرده که بیش از ۴۰ میلیون دستگاه آیفون با نمایشگر ۴ اینچی به فروش رسانده است.  apple iPhone se با نمایشگر ۴ اینچی و تراشه ی A9 این کمپانی روانه ی بازار شد. این تراشه از وجود پردازنده ی کمکی M9 نیز بهره می برد. از نظر ظاهری iPhone se را می توان کاملاً شبیه به آیفون ۵ دانست. این گوشی هوشمند از وجود سنسور دوربین ۱۲ مگا پیکسلی موجود در آیفون ۶s بهره برده است. همچنین باید به فلاش دو رنگ در پشت گوشی نیز اشاره کرد این دوربین علاوه بر امکان ثبت تصاویر موسوم به Live Photo قادر است تا تصاویر پانوراما را نیز با رزولوشن ۶۳ مگاپیکسل ثبت کند پردازنده ی تصویر مورد استفاده در iPhone se جدید می باشد.

همچنین می توان از مزیت های دیگر این گوشی به قابلیت ثبت تصاویر ویدیویی با رزولوشن ۴K اشاره کرد ثبت ویدیوهای اسلوموشن درiPhone se با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه امکان پذیر است. این گوشی هوشمند از شبکه های مخابراتی LTE پشتیبانی می کند نرخ انتقال اطلاعات در شبکه های LTE توسط این گوشی بیش از ۱۵۰ مگابیت در هر ثانیه است که از این رو از نظر ارتباطی این گوشی را در مقایسه با آیفون ۵ اس بیش از ۵۰ درصد سریع تر می کند. apple iPhone se از فناوری ۳D Touch بهره نمی برد. قیمت این گوشی هوشمند برای نسخه ی ۱۶ گیگابایتی ۴۰۰ دلار و برای نسخه ی ۶۴ گیگابایتی ۵۰۰ دلار تعیین شده است.

تکنولوژی باتری iPhone se از لیتوم پلیمر ۱۶۲۴ میلی آمپر ساعت ساخته شده است. باتری های لیتیوم پلیمر تکامل یافته از فناوری باتری های لیتیوم یونی می باشند با این تفاوت که این سری از باتری ها توانایی ساخت در اندازه های کوچکتر و باریکتر را دارا می باشند.

صفحه نمایش آیفون se

یکی از قسمت هایی که کمترین تغییر را نسبت به آیفون ۵ اس داشته همین قسمت صفحه نمایش است. شرکت اپل برای این گوشی از همان نمایشگر ۴ اینچی که در ۵ اس استفاده شده بهره برده که پنلی از نوع LCD با فناوری IPS سود می برد که قابلیت نمایش تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ را دارد. شرکت اپل برای حفاظت از این نمایشگر از محافظ های Gorilla Glass استفاده و در کنار آن از لایه ای مقاوم در برابر جذب عرق و اثر انگشت استفاده نموده است. بیشترین تغییری که در صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با آیفون ۵ اس صورت گرفته مربوط به صفحه لمسی آن است که از کیفیت بهتری برخوردار و سریعتر از ۵ اس به لمس های شما پاسخ می دهد تعداد استفاده همزمان از لمس تا ۱۰ انگشت همزمان است.

 apple iPhone se در ژورنال نوبشو

طراحی و ساخت apple iPhone se

به دلیل اینکه iPhone se شباهت زیادی به آیفون ۵ اس دارد و همچنین به دلیل خوش نامی و استایل زیبای آیفون ۵ اس خود یک خصوصیت برای این گوشی ۴ اینچی می باشد. اگر اغراق نباشد می توان گفت آیفون se و s5 را یکی از زیباترین گوشی های موجود در بازار دیجیتال دانست. رنگ بندی این گوشی نقره ای، طلایی، خاکستری و رز گلد می باشد. تغییراتی که نسبت به نسخه سری ۵ اس صورت گرفته در لبه های گوشی تراش تیزتری دارد این تراش ها با در دست گرفتن گوشی کاملاً مشخص می باشد. وزن این گوشی سبک تر از ۵ اس است. روی قاب پشتی هم حرف SE زیر عبارت iPhone اضافه شده است. قاب پشتی این محصول شرکت اپل از جنس آلومینیوم با لبه های گرد و قاب پشتی یکپارچه با قاب اصلی می باشد.

مطالب پیشنهادی
آیا می دانید که چرا خرید اینترنتی گوشی بهتر از حضوری است

 apple iPhone se در ژورنال نوبشو

مشکلات آیفون se

در حالی که روز به ‌روز بر حجم اپلیکیشن‌های کاربردی افزوده می‌شود و از طرفی طبع ثبت تصاویری سلفی در بین دارندگان گوشی‌های هوشمند بالا می ‌رود، شرکت اپل معتقد است که کاربران بایستی دیر یا زود به بهره‌ گیری از فضای ذخیره ‌سازی ابری رو آورند. زیرا iPhone se 4 اینچی جدید تنها در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار شده است. در هر حال دارندگان آیفون ۶ اس برخورداری از نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را یک قابلیت مهم می ‌دانند که جای خالی آن در آیفون SE به وضوح احساس می‌ شود.

اگر چه iPhone se به نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن  ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل مجهز گردیده است اما با این حال آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی به مراتب دارای رزولوشن و نسبت کنتراست بیشتری است که البته در ابعاد میلی‌ متری زیاد به چشم نمی ‌آید. ناگفته نماند این تنها تفاوت نمایشگرهای این دو نسل گوشی‌ های ساخت آیفون نیست زیرا پنل آیفون SE برخلاف آیفون ۶ اس به قابلیت تاچ ۳ بعدی تجهیز نگردیده است و این یعنی آنکه که خریداران آیفون ۴ اینچی نمی ‌توانند با فشار بیشتر بر روی صفحه‌ نمایش از قابلیت‌های فناوری مذکور استفاده نماید از جمله مشکلات آیفون se این نکات می باشد.

IPhone se 2020

iPhone se 2020 جدیدترین گوشی اپل، در زمان مناسبی معرفی شد و به‌ لطف بهره ‌مندی از تراشه‌ ی قدرتمند A13 ظرفیت زیادی برای موفقیت در بازار وجود دارد. امروزه کمپانی های گوشی‌ ساز به ‌منظور تولید محصولاتی مقرون ‌به‌ صرفه، به استفاده از تراشه ‌های معمولی روی می ‌آورند. گوشی  apple iPhone se از جدیدترین تراشه ‌ی اپل استفاده می‌ کند.  apple iPhone se فاقد برخی از قابلیت‌ها نظیر فیس ID و دوربین فوق‌ عریض می باشد. نکته ‌ی مهم دیگر بهره‌ مندی آیفون SE جدید از تراشه ی A13 Bionic، پشتیبانی نرم ‌افزار بلند مدت اپل می باشد.

شرکت اپل مدعی است که به ‌لطف تراشه‌ ی جدید، ۶ جلوه‌ ی نوری خاص به نرم‌ افزار دوربین آیفون SE اضافه شده که عملکردی در حد جلوه‌ های استودیویی دارد. قابلیت جدید HDR نیز باعث می‌ شود گوشی بهتر از قبل بتواند آیتم‌ های روشن و تاریک موجود در صحنه ‌ها را مدیریت کند.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید