راهنمای جامع خرید شلوار جین مردانه باکیفیت

0
5817
خرید شلوار جین مردانه در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تاریخچه شلوار جین

شلوار جین به شلوارهایی گفته می‌شود که از نوعی پارچه به نام “دنیم” دوخته شده باشند. دنیم پارچه‌ای با راه راه‌های ریز و البته جنس نسبتاً ضخیم و خشن است که در گذشته بیشتر رواج داشت و اکنون برای دوختن لباس یا شلوار مورد استفاده قرار می گیرد. به لباس های تولید شده با این پارچه “جین” یا همان “لی” گفته می شود که علت این نام گذاری به اولین تولید کننده شلوارهای جین، یعنی شرکت “Lee” باز می گردد. پارچه های دنیم اغلب دارای ضخامت زیادی بوده و نسبتاً خشن و زبر هستند و همین نکته باعث می‌شود تا یک شلوار جین مرغوب معمولاً دارای وزن بیشتر و سنگین‌تری نسبت به سایر شلوارها باشد. شما به هنگام خرید شلوار جین مردانه می توانید با مقایسه چند شلوار با یکدیگر متوجه این موضوع بشوید.

شلوارهای جین با کیفیت اغلب دارای بافتی قابل دید و لمس کردن هستند، اما با چند بار شستشو این ویژگی خود را از دست می دهند. شاید برای بعضی این سوال پیش بیاید که هنگام استفاده از شلواری جین با کیفیت امکان دارد که این ضمختی باعث اذیت شدن آن ها بشود که این مورد جای نگرانی ندارد چرا که بعد از چند بار استفاده شلوارها نرم تر و قابل انعطاف تر می شوند.

خرید شلوار جین مردانه در ژورنال نوبشو

نکات ظاهری مهم درباره دوخت شلوار جین با کیفیت

پس از توجه به کیفیت و جنس پارچه شلوار جین نوبت توجه به دوخت آن می رسد. این مورد را می توان با نگاه کردن تا حدودی متوجه شد. کیفیت و اصالت شلوارهای جین تا حدود زیادی با دوخت منظم و دقیق آن مشخص می شود. حتماً به هنگام خرید شلوار جین مردانه علاوه بر توجه و بررسی ظاهری دوخت ‌ها باید به نوع دوخت ‌ها هم نگاه کنید، به این معنی که نوع دوخت شلوار جین باید بدون بیرون ‌زدگی، نخ ‌کش شدگی، باز شدگی و محکم باشند. همچنین توجه به وجود دوخت‌های دوبل و دوخت های زنجیره ای که شکل آن ها به صورت دو دور دوخت به موازات هم می باشد می تواند تعیین کننده کیفیت شلوار جین باشد.

شما می توانید با کشیدن دست خود بر روی دوخت ها تا حدود زیادی متوجه منظم بودن، محکم بودن و شلوار جین بشوید.

کشش پارچه در شلوار جین

تعدادی از شلوار‌های جین دارای قابلیت کشش هستند که با توجه به نکته هایی که در بالا گفتیم این مورد نمی تواند به عنوان یک فاکتور منفی برای شلوار محسوب شود. از آن جا که مد گرایی در تمام زمینه ها به خصوص مقوله کشش ورود پیدا کرده است تولید کنندگان مجبور به تولید شلوارهایی با این قابلیت شده اند و در کنار الیاف جین از الیاف کش هم استفاده کرده اند. در زمان خرید شلوار جین مردانه در انتخاب این نوع از شلوارهای جین باید به نکات مهمی که در ادامه این مقاله از سری مقاله راهنمای خرید پوشاک مردانه گفته می شود توجه کنید. نکته اول توجه به مشخصات پارچه در قسمت لیبل شلوار است. در این قسمت میزان کشش موجود بر روی لیبل نوشته شده است و بعضاً با کلماتی مانند “stretch” یا ” spandex” استفاده می کنند که در مقابل این کلمات درصد کشیدگی پارچه نوشته می شود.

مطالب پیشنهادی
تمام آنچه که باید در مورد شلوار مام استایل بدانید

خرید شلوار جین مردانه در ژورنال نوبشو

در شلوارهای مرغوب مقدار این عدد بیشتر از ۱ درصد یا ۲ درصد نمی‌ باشد و بالا بودن عدد آن به معنی پایین بودن کیفیت شلوار است و باعث زودتر پاره شدن آن و از دست دادن حالت خود پس از شستشو می شود.

طراحی شلوار های جین

از جمله موارد مهم دیگر که به هنگام خرید شلوار جین مردانه باید در نظر داشته باشید توجه به شاخصه ‌های ظاهری طراحی شلوار است که می تواند به شما ویژگی های یک شلوار جین مرغوب نشان دهد. اولین نکته توجه به دکمه‌ های شلوار است که معمولاً در تمامی شلوار ‌های برند و مشهور، نام سازنده شلوار به وضوح بر روی دکمه درج می شود. همچنین وجود پین ‌هایی که این دکمه ‌ها را بر روی شلوار نگه می دارند هم می تواند نشانه ‌های یک شلوار جین مرغوب باشد.

در صورتی که شلوار جین زیپ‌ دار را انتخاب می کنید باید با یک زیپ محکم و روان مواجه باشید، که در این حالت، نشانه یا علامتی از تولید کننده بر روی آن درج شده است. همچنین در طراحی این زیپ ها سعی شده تا اگر دسته زیپ به سمت پایین قرار گرفت، زیپ قفل شود و از جایش تکان نخورد. به هنگام خرید شلوار لی مردانه در صورت پیدا کردن هر گونه مواد پلاستیکی یا بی‌کیفیت در ظاهر و یا طراحی شلوار می توان آن را نشانه ای از بی کیفیت بودن دانست.

در قسمت داخلی برخی شلوارها از نوعی پارچه کمر با عنوان عرق‌گیر استفاده می شود که وجود آن به عنوان یک نکته مثبت محسوب می شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که وجود طرح ‌های عجیب و بزرگ و فشن بر روی شلوار نشانه با ‌کیفیت بودن یا اصالت شلوار نیست.

خرید شلوار جین مردانه در ژورنال نوبشو

قیمت شلوار جین

در صورتی که قصد خرید شلوار جین مردانه را دارید و تمام موارد و نکات گفته شده بالا در شلوار مورد نظر شما رعایت شده بود و فروشنده از اصالت و با کیفیت بودن آن به شما اطمینان داد، به این معنی است که شما با یک شلوار گران قیمت مواجه هستید. پس بهتر است در ابتدا میزان مبلغی را که در نظر گرفته اید مشخص کنید تا بتوانید یک تعادل بین مقدار هزینه و کیفیت جنس مورد نظر خود برقرار کنید.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

Originally posted on ۰۶/۰۵/۱۳۹۹ @ ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید