قیمت بلیط هواپیما چقدر است؟

0
3234
قیمت بلیط هواپیما چقدره در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

قیمت بلیط هواپیما چقدره

در جواب این که قیمت بلیط هواپیما چقدره باید بگوئیم که نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن ذکر کرد زیرا قیمت آن دائماً در حال نوسان است در نتیجه مشخص کردن هزینه ی آن کار درستی نیست. اما در این میان مواردی وجود دارند که باعث تاثیر در قیمت بلیط می شوند که در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما به بررسی آن ها می پردازیم.

قیمت بلیط هواپیما چقدره در ژورنال نوبشو

قیمت بلیط هواپیما چقدره

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار است؟

از آن جایی که هر پروازی ممکن است شرایط مختص به خود را داشته باشد در نتیجه انتظار می رود بر اساس شرایط مختلف قیمت ها تعیین شوند. از جمله مواردی که بر قیمت بلیط هواپیما تأثیر دارد به شرح زیر است:

  • داخلی یا خارجی بودن سفر

این که پرواز به داخل کشور باشد یا خارج از آن می تواند یکی از عوامل مهم تأثیر گذار بر قیمت باشد. بلیط پرواز داخلی معمولاً هزینه ی کمتری نسبت به نوع خارجی آن دارد. این که کدام یک از مسیرهای های پروازی را انتخاب می کنید نیز در این موضوع بی تأثیر نیست، به طور مثال بلیط هواپیما تهران مشهد متقاضیان بسیاری دارد، که این متقاضیان در فصول مختلف سال تغییر می کنند بهترین راه برای اطلاع از قیمت مراجعه با سایت آژانس هوایی مربوطه است. زیرا آن ها به روزترین قیمت ها را لیست می کنند.

  • سن افراد

جالب است بدانید که حتی سن افراد نیز می تواند عاملی برای تغییر در هزینه های بلیط باشد. زمانی که شما برای خرید بلیط از نوع سیستمی اقدام می کنید در صورتی که کودکی ۲ تا ۱۲ ساله داشته باشید می توانید ۵۰ درصد از کل هزینه یک بلیط را نپردازید.

  • زمان سفر

از دیگر مواردی که روی هزینه ی خرید یک بلیط تأثیر مستقیم دارد، زمان سفر است. در برخی از فصول و ایام سال مثل عید نوروز و تعطیلات تابستان مردم بیشتر به مسافرت می پردازند، به همین دلیل تقاضا برای خرید بلیط نیز بیشتر است از همین رو بسیاری از شرکت ها قیمت بلیط های خود را افزایش می دهند و در این میان به سود قابل توجهی نیز می رسند.

قیمت بلیط هواپیما چقدره در ژورنال نوبشو

قیمت بلیط هواپیما چقدره

  • نوع بلیط

این که شما دوست دارید در طول سفر از چه امکاناتی استفاده کنید و چه میزان احساس راحتی داشته باشید به نوع بلیطی که انتخاب می کنید ارتباط دارد، به طور کلی دو نوع بلیط وجود دارد که شامل چارتری و سیستمی است، قیمت بلیط سیستمی از چارتری بیشتر می باشد البته در مقابل مزیت ها و امکانات بیشتری نیز در اختیار مسافر قرار می دهند.

  • بلیط چارتری

بلیط های چارتری هیچ گاه از ثبات قیمت برخوردار نیستند و مدام در حال تغییرند، شرایطی که این نوع از بلیط ها دارند این گونه است که برخی از آژانس های هواپیمایی برای خرید تعداد یا تمام صندلی های هواپیما اقدام می کنند از همین رو قیمتی که دوست دارند را اعلام می کنند، زمانی که تقاضا بیشتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد و در مقابل زمانی که تقاضا کم باشد قیمت کمتر است. در یک کلام می توان گفت که تقاضا با قیمت رابطه مستقیم دارد. لازم به ذکر است که نمی توان این نوع بلیط ها را استرداد یا لغو کرد.

  • بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی که طبق برنامه مشخص شده اند قیمت بیشتری نسبت به چارتری دارند، معمولاً قیمت آن ها در یک رنج خاص است که مسافر می تواند بر اساس بودجه خود یکی را انتخاب کند. قیمت ها نیز بر اساس کلاس پروازی و نوع خدماتی که برای مشتریان در نظر گرفته شده است متفاوت باشد. هر چه خدمات با کیفیت بیشتری ارائه شوند قیمت بلیط به سقف نزدیک تر می شود، بالعکس این موضوع برای بلیط هایی است که خدمات آن چنانی ندارند و قیمت آن ها نزدیک به کف است.

  • کلاس پروازی

این که شما چه نوع کلاس پروازی را انتخاب کنید بدون شک از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما خواهد بود. در یک تعریف کلی باید بدانید که چند نوع کلاس پروازی وجود دارد که شامل فرست کلاس، پرمیوم اکونومی، بیزینس کلاس و اکونومی می باشد. میزان کیفیت در خدمات به شرکت هواپیمایی مربوط می شود.

  • فرست کلاس

بهترین و کاملترین خدمات در بین تمامی کلاس های پروازی مربوط به فرست کلاس است، می توان گفت که تنها افراد ثروتمند و مشهور از این کلاس استفاده می کنند دلیل آن این است که قیمت بسیار بالایی دارد، فضایی که فرست کلاس در اختیار مسافر قرار می دهد لاکچری و مجلل است به نحوی که فضای نسبتاً بزرگی برای هر شخص در نظر گرفته شده است، منوی غذای متنوع، صندلی های بزرگ، سرگرمی های مختلف و… از دیگر ویژگی های این کلاس است.

  • بیزینس کلاس

در این نوع از کلاس پروازی خدمات بسیار خوبی به مسافران ارائه می شود که لحظه ی بدو ورود آن ها شروع می شود. از جمله مزیت ها و خدماتی که این کلاس پروازی دارد می توان به غذاهای گرم و نوشیدنی های مختلف، سرو غذا در ظروف چینی همراه با قاشق و چنگال استیل به جای استفاده از پلاستیک، صندلی های تختخواب شو، مانیتور بزرگ و… اشاره کرد.

  • اکونومی در قیمت بلیط هواپیما چقدره

کلاس اکونومی یا اقتصادی در بین سایر کلاس ها بیشترین میزان تقاضا را دارد زیرا دارای قیمتی مقرون به صرفه است، این کلاس شامل یک صندلی رزرو شده می باشد که امکانات نسبت خوبی نیز دارد. در کلاس اکونومی بین صندلی ها فاصله ی زیادی وجود ندارد.

  • پرمیوم اکونومی

کلاس های پروازی پرمیوم اکونومی در واقع همان کلاس اکونومی است با این تفاوت که برای مسافران خدمات ویژه تر با کیفیت بهتری در نظر گرفته است. در این کلاس پروازی مکانی ویژه برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است که صندلی ها نیز در یک قسمت مجزا قرار گرفته اند.

مطالب پیشنهادی
رزرو پرواز داخلی

قیمت بلیط هواپیما چقدره در ژورنال نوبشو

قیمت بلیط هواپیما چقدره

از این که با صبر تا انتهای مقاله ما را مطالعه کردید خرسندیم، امیدواریم که مطالب امروز مفید بوده باشد.

Originally posted on ۰۳/۱۰/۱۴۰۰ @ ۶:۱۲ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید