صفر تا صد دوربین فیلمبرداری

0
5548
دوربین فیلمبرداری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

قصد داریم درباره ی دوربین فیلمبرداری از گذشته تا به امروز صحبت کنیم و بگوییم که یک دوربین خوب چه ویژگی هایی داشته و در حین خرید دوربین به چه چیزهایی باید توجه کرد.

در واقع دوربین فیلمبرداری نوعی دوربین ثبت تصویر می باشد که با سرعت زیادی تعداد بی شماری عکس را بر روی نوار، فیلم یا سنسور تصویربرداری ثبت می کنند کاملاً بر عکس دوربین عکسبرداری که هر بار فقط یک عدد عکس را ذخیره می کند دوربین های فیلمبرداری هر بار چند سری از عکس را ذخیره می کند که هر عکس فریم های مربوط به خود را دارد بعداً تصاویر برداشته شده در سیستم فیلم پروژکتور با سرعت مشخصی که عکس گرفته شده که به آن سرعت فریم (تعداد فریم در هر ثانیه را سرعت فریم گویند.) نمایش داده خواهند شد. در یک قسمت مشخص از فریم ریت مغز و چشم انسان ها دو عکس و تصویر مجزا بهم را با یکدیگر می آمیزد و انسان شروع به تصور حرکت کردن می کند و در نتیجه فیلم را می بیند.

تاریخچه ی دوربین فیلمبرداری به چه زمانی برمیگردد

ویلیام کندی دیکسون در سال ۱۸۹۱اولین نمونه ی دوربین فیلمبرداری را ساخت اما اولین ایده ی ساخت دوربین به چند سال قبل و در سال ۱۸۴۵ برمیگردد که فرانسیس رونالدز این ایده را با توجه به امکانات موجود در زمان خود داد و تا مدت ها ایده ی او مورد استفاده قرار گرفت.

دوربین فیلمبرداری در ژورنال نوبشو

برای خرید دوربین فیلمبرداری باید قبل از هر چیز به این نکته توجه کرد که ما از دوربین فیلمبرداری خود چه انتظاراتی داریم و برای چه کاری می خواهیم دوربین فیلمبرداری بخریم. آیا دوربین فیلمبرداری حرفه ای لازم داریم، آیا در خرید اول کیفیت فیلمبرداری مهم است و بعد عکسبرداری یا برعکس .

برای پاسخ دادن به سوال‌های موجود در ذهنمان باید دو کار انجام داد اول اینکه یا مدت زمان طولانی را صرف شناخت و استفاده از چند دوربین کرد و سپس تصمیم گرفت و یا از تجربه های دیگران بهره برد و درس گرفت و با وجود قیمت بالای دوربین های جدید راه اول تا حدودی امکان پذیر نمی باشد و ما به بودجه ای بسیارسنگین نیاز داریم اما برای راه دوم سایت های معتبر بسیاری وجود دارند که به صورت اختصاصی درباره ی هر مدل دوربین توضیح داده اند.

در چند سال گذشته معقول و معمول ترین دوربین های موجود در بازار دوربین های هندی کم با نوارهای مخصوص و مغناطیسی DV بودند و تبدیل نوارهای این دوربین به فیلم هم خود یک نوع دردسربود.

اما امروزه با پیشرفت چشمگیر و روز افزون فناوری دوربین ها دچار تحولی عظیم شده اند و باعث راحتی ما در حین استفاده می شوند.

دوربین هایی وارد بازار شده اند که با چند فرمت و مدل برای شما کارها را انجام می دهند مانند فیلم برداری با کیفیت های HD، full HD، UHD، ۴k و با رزولوشن های از شماره ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۱۶۰×۳۸۴۰که فیلمبرداری با این قابلیت‌ها و کیفیت ها به نوبه ی خود بسیار جذاب می باشد.

دوربین فیلمبرداری در ژورنال نوبشو

در حین خرید هر دوربین فیلمبرداری باید به موارد زیر حتماً توجه کرد تا بعد ها پشیمان نشوید.

۱_به سنسور تصویربرداری توجه کنید و ببینید تا چند مگاپیکسل به فیلمبرداری و تصویر برداری می پردازد.

مطالب پیشنهادی
اگر قصد خرید دوربین عکاسی مناسب را دارید، با ما همراه باشید

۲_تا چند محور می توانند لرزشگیر باشند می توان گفت لرزشگیرهای ۵ محوره به بالا جزء رده بندی های خوب قرار دارند.

۳_بتواند با کیفیت ۴k برای شما عزیزان فیلمبرداری کرده و ذخیره کند.

۴_بتواند از فریم full HD تا حدود۱۸۰ فریم در ثانیه که همان فیلمبرداری آهسته ۷.۵x می باشد پشتیبانی کند.

۵_بتواند با فوکوس خودکار تا ۹ فریم در ثانیه برای شما عکاسی کند.

۶_ دارای فوکوس اتوماتیک پیشرفته DSDباشد.

۷_همچنین از فوکوس خودکار جوی استیکی برخوردار باشد.

۸_ nfc، wi fi و بلوتوث هم از ابتدایی ترین کارهایی می باشد که یک دوربین معمولی باید پشتیبانی کند.

۹_خوب است بدنه ی دوربین از آلیاژی تهیه شده باشد که علاوه بر سبک بودن و راحتی در حمل و نقل در تمامی آب و هواها هم بتوانید از آن استفاده کنید یکی از آلیاژ های پیشنهادی ما به شما منیزیم می باشد.

۱۰_اگر دوربین فیلمبرداری که می خواهید تهیه کنید لمسی هم باشد که چه بهتر می شود چون کار استفاده و تنظیمات دوربین برای شما بسیار راحت تر خواهد شد.

۱۱_دقت کنید که فوکوس خودکار در حالت ضبط ویدیو لگ و یا کندی نداشته باشد و همچنین دارای پورتی برای میکروفون و یا هدفون باشد.

۱۲_خوب است که دوربین شما دارای شاتر الکترومغناطیسی هم باشد.

۱۳_یکی دیگر از مهمترین مسائلی که در حین خرید باید به آن توجه کنید عمر شارژ و باتری دوربین می باشد چرا که ممکن است شما تا مدت طولانی نتوانید دوربین خود را به برق متصل کرده و یا شارژ کنید.

۱۴_سنسور فیلمبرداری در نور کم هم بتواند روی سوژه زوم کند و فیلم یا عکس بگیرد و یا اینکه دوربین به فلش مجهز باشد.

۱۵_ در حین خرید و امتحان کردن دوربین توجه کنید که کیفیت عکس و فیلم شما متوسط رو به عالی باشد و همچنین برخی دوربین ها حالت اسلوموشن دارند که این هم به نوعی یک نکته مثبت است و می تواند جزء نیاز های شما باشد.

۱۶_دقت کنید برخی دوربین ها با اینکه کوچک می باشند اما تا حدودی بدنه ی سنگینی خواهند داشت و نباید گول کوچک بودن آن ها را خورد تا در حین استفاده اذیت نشده و راحت باشیم .

۱۷_همچنین می توانید دوربین هایی را با لنز ثابت و یا متحرک انتخاب کنید که این هم به نوع استفاده و سلیقه ی شما بستگی دارد.

دقت کنید که مطالب ذکر شده برای هر دوربین متفاوت است اما شما می توانید با توجه به نیازهای خود و انتظارات خود از دوربین فیلمبرداری برخی از موارد و یا آن دسته از موارد را که خیلی به آن‌ها نیاز نداربد حذف و یا جایگزین کنید و یک دوربین مناسب با علایق خود تهیه کنید.

امیدواریم در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دوربین عکاسی برای شما بیشتر ویژگی هایی که یک دوربین خوب باید داشته باشد را ذکر کرده باشیم.

دوربین فیلمبرداری در ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید