سایت عکاسی و اهمیت طراحی سایت عکاسی

0
4216
سایت عکاسی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

سایت عکاسی

هنر عکاسی از گذشته بوده و در آینده نیز با پیشرفت تکنولوژی و دوربین های حرفه ای و فوق حرفه ای توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. امروزه مردم جامعه به دنبال عکس های حرفه ای و با کیفیت هستند. به همین دلیل طراحی سایت عکاسی برای آشنا کردن مردم با عکاسان حرفه ای کمک بسیاری میکند. به دلیل اینکه آثار هنری توانایی و تجربه فرد هنرمند را نمایان میکند عکاسان حرفه ای با قرار دادن برترین هنرهای خود بر روی وبسایت به نحوی آثار خود را به مردم معرفی میکنند. با ما در سری مقالات راهنمای خرید دوربین عکاسی همراه باشید.

عکاسی های آتلیه ای و عکس ها و فیلم هایی که از مجالس عروسی و تولد و سایر مجالس گرفته میشود میتوانند مانند سایر کسب و کار ها از طریق طراحی یک وبسایت در اینترنت تبلیغات لازم را به عمل بیاورند.

شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام نیز مکان خوبی برای قرار دادن انواع تبلیغات هستند اما فردی که میخواهد در کمترین زمان بهترین عکاس یا فیلمبردار با قیمت مناسب را انتخاب کند به سراغ گوگل میرود چرا که در فضایی مانند اینستاگرام نمیتواند به ترتیب بهترین گزینه را با قیمت مورد نظر انتخاب کند.

سایت عکاسی در ژورنال نوبشو

مزایا طراحی سایت عکاسی:

  • طراحی وبسایت برای آتلیه مثل یک کارت ویزیت کامل و با توضیحات تکمیلی است چرا که تمامی کارهای انجام شده و با قیمت در نظر گرفته شده برای آن کار در وبسایت به طور کامل و تکمیل شرح داده میشود.
  • مشتریان میتوانند با کاهش زمان نمونه عکس ها را با سلیقه خود تطبیق دهند.
  • به فروش رساندن عکس های خبری و تبلیغاتی با بهترین کیفیت.
  • ایجاد پیج و آلبوم کاملاً شخصی برای مشتریان

طراحی سایت عکاسی به قسمت های مختلفی تقسیم میشود:

  • طراحی سایت عکاسی مخصوص عکاسان
  • طراحی سایت عکاسی مخصوص عکس های آتلیه ای و مخصوص جشن ها
  • طراحی سایت عکاسی مخصوص عکس های صنعتی

-طراحی سایت عکاسی مخصوص عکاسان آتلیه ای:

با طراحی سایت عکاسی آتلیه ای میتوان از مشتریان سفارشات را دریافت کرد و پس از انتخاب عکس های مورد نظر و ثبت نهایی سفارش هزینه را به صورت آنلاین دریافت کرد.

سایت عکاسی آتلیه ای در ژورنال نوبشو

سایت عکاسی

-طراحی سایت عکاسی مخصوص عکس های صنعتی:

عکس های صنعتی برای نمایش دادن محصولاتی هستند که تولید شده اند و برای عکس از این نوع محصولات باید بسیار دقیق بود و از دوربین ها و تجهیزات بسیار مدرن استفاده کرد و عکاس باید در انتخاب نور محیط نیز دقت فراوانی داشته باشد تا تصویری با کیفیت و دقیق خلق کند.

سایت عکاسی صنعتی در ژورنال نوبشو

در سایت عکاسی میتوان روش عکاسی با انواع دوربین و فکوس دوربین ها، کشف سوژه برای عکسای معماری، آموزش دادن فضای منفی برای عکس برداری و.. را نیز آموزش داد و از همین طریق هم کسب درآمد کرد به طور مثال:

آموزش دادن عکاسی پرتره با دوربین نیکون:

عکاسی پرتره با دوربین نیکون حرفه ای است اما به راحتی با آموزش های قرار گرفته در وبسایت ها میتوان عکس های پرتره حرفه ای خلق کرد.

با کنترل کردن تنظیمات دوربین میتوان عکس های پرتره حرفه ای یا عکس های پرتره معمولی گرفت.

سایت عکاسی در ژورنال نوبشو

سایت عکاسی

نکاتی در مورد فکوس زنده دوربین ها:

بسیاری از عکاسان برای عکاسی های حرفه ای از فکوس زنده استفاده میکنند در این حالت سوژه را در مرکز لنز دوربین قرار میدهند و سوژه به صورت شفاف نمایان میشود و اطراف سوژه به صورت کاملاً محسوس محو میشود و زیبایی بسیاری به تصویر ایفا میکند.

سایت عکاسی در ژورنال نوبشو

نکاتی درباره کشف سوژه برای عکاسی معماری:

عکاسی معماری نوعی از عکاسی است که هدف آن نشان دادن زیبایی هایی است که در بسیاری از سازه ها و بناها پنهان است و با تکنیک هایی که در این نوع عکاسی استفاده میشود این زیبایی های پنهان به طور کامل نمایان میشوند.

مطالب پیشنهادی
صفر تا صد دوربین فیلمبرداری

برای عکاسی از بناها و سازه ها ابتدا باید اطراف بنا را بطور کامل بررسی کرد و زاویه دید مناسبی را انتخاب کرد.

نکته مهم دیگری که در عکاسی معماری قابل توجه است نور و کیفیت نور است و باید به این موضوع هم دقت بسیاری داشت.

ژورنال نوبشو

سایت عکاسی

آموزش دادن فضای منفی برای عکسبرداری:

فضای منفی این معنی نیست که در آن فضا عناصر خوبی وجود ندارد.

بطور مثال در یک سبک عکاسی مانند عکاسی مینیمال فضایی که به عنوان فضای منفی در اختیار شماست فضای تک رنگ و خالص است و هیچ ذهنیت منفی هم در مورد این فضا وجود ندارد و یکی از ترفندهای بسیار مناسب و زیبا برای عکاسی است.

عکاسی مینیمال در ژورنال نوبشو

چند نکته مهم برای عکاسی:

یک محیط را که از نور خوب برخوردار هست را انتخاب کنید. یکی از نکات مهم در عکاسی توجه به نور و جهت تابش نور میباشد.  هنگام عکس گرفتن نباید نور از بالا به سوژه مورد نظر بتابد زیرا که تصویر سوژه در عکس گرفته شده به صورت تاریک نمایان میشود و به هیچ عنوان مناسب نیست و یا اگر سوژه کاملاً پشت به نور باشد اصلا تصویر سوژه مشخص نخواهد بود پس در نتیجه باید به جهت تابش نور و چگونگی قرار گرفتن سوژه نسبت به نور توجه بسیاری داشت.

  • مثلث نورگیری را بلد باشید:

سه موضوع بسیار مهم در عکاسی وجود دارند که در واقع عبارتند از سه تنظیم دوربین عکاسی که بسیار مهم هستند این سه فاکتور مهم در تصویر زیر شرح داده شده اند.

مثلث نور دهی در ژورنال نوبشو

سایت عکاسی

  • دقت کنید که چه زمانی از فلش زدن استفاده کنید:

همیشه فلش دوربین یا گوشی را که میخواهید با آن عکاسی کنید به صورت پیش فرض غیر فعال کنید و تنها زمانی از فلش استفاده کنید که هیچ نوری وجود ندارد.

  • ترکیب بندی عکس را بلد باشید:

ترکیب بندی عکس ممکن است پیچیده باشد اما با دقت در ترکیب بندی درست میتوان تصویر زیبایی را خلق کرد.

اگر میخواهید از یک فرد عکس بگیرید و منظره پشت سر آن فرد خیلی زیباست سعی در این موضوع داشته باشید که فرد مورد نظر در یک گوشه از عکس قرار داشته باشد و دو سوم عکس منظره و محیط اطراف باشد.

به طور مثال اگر میخواهید از زنبوری که در حال نشستن بر روی گل است عکس بگیرید باید توجه داشته باشید که زنبور هم باید به اندازه سوژه های دیگر که در عکس هستند نمایان شود.

ژورنال نوبشو

تا میتوانید عکاسی کنید و اشتباه کنید:

تا زمانی که در حین عکاسی و عکس گرفتن بارها و بارها اشتباه نکنید نمیتوانید عکاس خوبی شوید و خودتان سعی کنید خطاهای خود را اصلاح کنید.

همیشه آماده عکس گرفتن باشید:

  • در اطراف شما سوژه های زیادی برای عکاسی وجود دارد پس به یک عکس اکتفا نکنید چندین عکس بگیرید و بعداً بهترین عکس را انتخاب کنید.
  • از چیزهایی که به شما حس خوب منتقل میکند و واقعاً آن ها را دوست دارید عکس بگیرید.
  • هر چقدر پیش زمینه عکستان ساده تر باشد سوژه اصلی بیشتر نمایان میشود و عکس بسیار زیبایی خود را نشان میدهد.
  • به هیچ عنوان در عکاسی کردن دست خود را نلرزانید زیرا لرزش دست باعث تار شدن عکس میشود و زیبایی آن از بین خواهد رفت.

ژورنال نوبشو

سایت عکاسی

امیدوارم مطالب این مقاله از سایت  برای شما عزیزان مفید و کاربردی باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید