درباره دوربین نیکون بیشتر بدانیم

0
6272
دوربین نیکون در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید دوربین عکاسی نیکون

دوربین نیکون: نیکون از بهترین و محبوب ترین برندهای تولید لنز و دوربین عکاسی در دنیاست. طراحی کم نظیر و کیفیت فوق العاده در ساخت دوربین ها و لنزهای نیکون طرفداران زیادی را در اقصی نقاط دنیا به خود جذب و مشتاق خرید محصولاتش نموده و قسمت عمده بازار جهانی را در دست گرفته است.

کمپانی نیکون از سال ۱۹۱۷ با ادغام سه کمپانی تولید محصولات اپتیکی در کشور ژاپن تأسیس شد. شرکت نیکون در دنیا بیشترین ساخت و تولید لنز و دوربین را داشته و همچنین ۲۸ سال عنوان دار مرغوب ترین و بهترین تولید کننده دوربین و لنز از فستیوال های جهانی بوده است.

چرا دوربین نیکون ؟

  • دوربین نیکون در شرایط نوری ضعیف عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد، برای عکاسی در نور کم میتواند بهترین گزینه باشد.
  • دوربین های نیکون دارای نقاط فوکوس بیشتر از سایر دوربین های دیگر هستند حتی در رده میانی و مبتندی نیکون مانند دوربین ۵۳۰۰ D دارای ۳۹ نقطه فوکوس می باشد. هر چه نقاط فوکوس بیشتر باشد قطعاً عکس واضح تر و زنده تری خواهیم داشت که در ژانرهای عکاسی مانند طبیعت بهترین نتیجه را در پی دارد.
  • فلاش این دوربین ها نسب به تولیدات مشابه قوی تر و محدوده بیشتری را پوشش میدهد که حدوداً بین ۵ تا ۷ متر از رقبای خود پوشش دهی بیشتری را دارد و بهترین انتخاب برای افرادیست که از فلاش دوربین خود زیاد استفاده میکنند.
  • سنسور APS-C در دوربین نیکون بزرگتر از سایر برندهای دیگر می باشد. این سنسور ارتباط مستقیم با کیفیت عکس را دارد که دوربین های نیکون در این زمینه هم ارجحیت دارند به تولیدات رقبا
  • قوی تر عمل کردن در آپشن های کوچک و جزئی مانند NFC و GPS که در اینجا هم از رقبای خود سبقت گرفته است.

NFC : برقراری ارتباط با استفاده از امواج رادیویی با فاصله کم

GPS : ثبت مختصات عکس و موقعیت جغرافیایی

  • دوربین نیکون نسبت به هم رده های خود با برند های مختلف دارای قیمت مناسب تری می باشد.
  • وزن کمتر ، ابعاد کوچکتر و طراحی زیبا در مقایسه با برند های دیگر که باعث محبوبیتی در بین عکاسان که زمان طولانی عکاسی میکنند را دارد.

خرید دوربین نیکون

اگر قصد خرید دوربین عکاسی و یا لنزهای نیکون را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که به نمایندگی های مجاز نیکون مراجعه فرمایید و از ضمانت و خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند شوید و با اطمینان و آسودگی خاطر خرید کنید.

دوربین حرفه ای مناسب عکاسان مبتدی

پیشنهاد ما به شما عزیزانی که میخواهید عکاسی را با دوربین های حرفه ای به تازگی شروع کنید دوربین نیکون مدل ۳۴۰۰ D می باشد در ادامه به بررسی و جزییات این دوربین می پردازیم:

دوربین نیکون در ژورنال نوبشو

دوربین نیکون

دوربین NIKON D 3400

این دوربین دارای قیمت مناسب وزن کم و بسیار خوش دست که عکاسی را راحت و لذت بخش تر می نماید و امکان ثبت عکس با جزییات بالا و کیفیت به دلیل وجود سنسور ۲۴ مگاپیکسلی را دارا می باشد.

تنظیمات دوربین نیکون

کاربران دوربین نیکون زمانی که با دوربین های حرفه ای کار میکنند با تنظیمات تقریباً پیچیده ای مواجه میشوند که ممکن است نتوانند به درستی از امکانات دوربین استفاده کنند. در این قسمت تنظیم کردن دوربین نیکون متناسب با شرایط عکاسی به صحیح ترین روش را آموزش خواهیم داد چرا که کار کردن با تعدادی منو و کلید مختلف در دوربین برای اولین بار کمی دشوار خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
صفر تا صد دوربین فیلمبرداری

اگر کارکرد هر یک از منوها و دکمه ها را بدانید که به چه منظور و چه زمانی استفاده میشوند کارکردن با دوربین برایتان راحت تر خواهد بود. مهمترین تنظیماتی را که هر کاربر لازم است که در هنگام استفاده بداند توضیح خواهیم داد تا به آسانی از این دستگاه استفاده و عکس های با کیفیت و زیبایی را ثبت نمائید.

  • قفل فوکوس

در دوربین نیکون قفل فوکوس از مهمترین تنظیمات می باشد. اکثر دوربین ها برای فوکوس کردن سوژه در خارج از مرکز و حاشیه کمی دقت لازم دارند و باید فوکوس این نواحی را به کنترل خود درآوریم.

روشی کاربردی که سوژه مورد نظر در هر قسمت از قاب که قرار داشته باشد میتوان فوکوس را روی آن قفل کرد. سوژه را در هر جایی از قاب میتوانید قرار دهید با تنظیم کردن فاصله مناسب.

  • ردیابی فوکوس

در تنظیمات مربوط به فوکوس میتوان به ردیابی فوکوس اشاره کرد که برای عکاسی از سوژه های در حال حرکت مناسب است و سوژه را واضح نگه می دارد. این تنظیمات شامل فوکوس خودکار پیوسته که علامت آن AF-C می باشد که اگر دوربین روی این حالت قرار گرفته باشد میتوان از سوژه های متحرک با نیمه فشردن دکمه شاتر سوژه ردیابی و فوکوس شود در نهایت عکاسی واضحی را انجام دهید.

  • جبران نوردهی

برای کنترل بیشتر روی نوردهی دوربین لازم است از گزینه جبران نوردهی استفاده کنید. این گزینه میتواند که عکس هایتان را روشن تر یا تیره تر کند و کنترلی روی نوردهی عکاسیتان داشته باشد و دیگر احتیاجی به نوردهی دستی نخواهد بود. دکمه -/+ بر روی دوربین را بفشارید و با استفاده از پیچ ورودی میزان مورد نیاز جبران نوردهی را تنظیم کنید.

  • حالت عکاسی پی در پی

یکی دیگر از تنظیمات جذاب این محصول حالت عکسبرداری پشت هم یا پی در پی می باشد. با یکبار فشردن شاتر دوربین قادر است چند عکس پی در پی از سوژه را به ثبت برساند که از سوژه های در حال حرکت میتوان عکاسی واضحی تری انجام داد.

دوربین نیکون در ژورنال نوبشو

دوربین نیکون

  • کاهش لرزش

لرزش دوربین در حین عکاسی ممکن است باعث تار شدن عکس های ثبت شده شود که باعث هدر رفتن زحمت کاربران شود چرا که در همه جا نمی توان از پایه دوربین استفاده کرد. نیکون برای حل مشکل لرزش تنظیماتی را قرار داده که از بی کیفیت شدن عکس هایتان جلوگیری میکند. کاربران دوربین میتوانند وارد بخش تنظیمات شده و گزینه VR حالت کاهش لرزش را فعال نمایند.

و در پایان میتوان گفت نیکون بهترین تولید کننده دوربین های حرفه ای برای مبتدیان می باشد که با قیمت مناسب، کیفیت بالا و بدنه ارگونومیک که از مزیت های مهم آن به شمار می آید. در نظر سنجی انجام شده در بین کاربران سراسر جهان نیکون از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. که میتوان با قیمت پایین تر از برندهای دیگر دوربین های هم رده را خریداری کرد.

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید