آیا می دانید برای خرید چمدان ارزان باید به چه نکاتی توجه داشته باشید

0
4185
خرید چمدان ارزان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید چمدان ارزان

همه ما در طی سال های زندگی خود سفر های مختلفی را تجربه کرده ایم. سفرهای ما ممکن است به صورت چند ساعته یا چند روزه باشد. یکی از اصلی ترین نکاتی که ممکن است ساعاتی قبل از سفر گردشگران را درگیر خود کند بستن چمدان است. زمانی که صحبت از سفر به میان می آید همه ما به یاد چمدان هایمان می افتیم. در واقع چمدان جزو یکی از ضروری ترین لوازم منزل به حساب می آید که بخش لاینفک هر خانه ای محسوب خواهد شد. اما یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید چمدان ارزان به آن توجه کنیم این است که هیچ نوع چمدانی نمی تواند به صورت واحد، نیاز مسافران را تامین نماید.

خرید چمدان ارزان در ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

چمدان ها به چند دسته متفاوت تقسیم می شوند؟

همان گونه که می دانید چمدان ها در انواع مختلفی تولید خواهند شد. این تقسیم بندی بر اساس موارد مختلفی از جمله شکل ظاهری ( چرخ دار، بدون چرخ، کیف، ساک مسافرتی و …) و از نظر جنس ( پلاستیک، برزنتی، چرمی و …) تقسیم بندی خواهند شد.

امروزه خرید چمدان ارزان که بتواند علاوه بر قیمت پایین کارایی مناسبی نیز داشته باشد یکی از کارهای سخت است. در حالت کلی چمدان هایی که هم اکنون از آن بهره گیری خواهیم کرد، معمولا با استفاده از فلز یا با بهره جویی از الیاف مصنوعی تولید می شوند. با این حال یکی از متریال های قدیمی که امروزه نیز تا اندازه زیادی از آن استفاده می شود چرم است.

خرید چمدان ارزان در ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

  • چمدان های برزنتی:

یکی از مهم ترین امتیازاتی که می توان در این نوع از چمدان ها عنوان کرد، پایین بودن وزن آن است. اما در کنار آن معایبی نیز دارد که مهمترین آن مبحث بوی بد در مناطق بارانی و مرطوب است. لوازم موجود در این نوع چمدان بوی رطوبت و نم را به خود خواهند گرفت در حقیقت این متریال با قرار گیری در هوای بارانی و مرطوب بوی نامطبوعی را متساعد می کند.

ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

  • چمدان های تیتانیوم (پلاستیک):

مدت زمان کوتاهی است که از این متریال در ساخت چمدان ها استفاده خواهد شد و می توان محصولات با دوامی را با این مواد اولیه به عرصه تولید رساند. در صورتی که به دنبال خرید چمدان ارزان قیمت نیستید و می توانید هزینه قابل توجهی را برای تهیه این محصول صرف کنید، بهترین گزینه چمدان های تیتانیوم است.

این نوع چمدان به دلیل مقاومت بالایی که دارد، در دسته محبوب ترین ها از نظر کاربران بوده و در صورت نگهداری درست میتواند، سال های سال برای شما مفید واقع شود. معمولا افرادی که کثیر السفر هستند این نوع چمدان ها را برای خود انتخاب می کنند. در مقابل، این چمدان یک مشکل حل نشدنی دارد که بدنه حساس آن است. در حقیقت بدنه این وسایل در مقابل خط و خش ناشی از حمل و نقل دوام چندانی نخواهد داشت.

بر عکس چمدان های برزنتی، این نوع از چمدان می تواند بهترین گزینه برای مناطق مرطوب و بارانی به حساب بیاید. مهم ترین نکته ای که کاربران را وادار به خرید این چمدان می کند بحث استحکام و امنیت آن است. بسیاری بر این باورند خرید چمدان ارزان قیمت شما را با انواع بی کیفیت آن مواجه می کند، اما باید بدانید که این موضوع همیشگی نیست.

خرید چمدان ارزان در ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

  • چمدان های چرمی:

استفاده از چمدان های چرمی از دیر باز تاکنون در سراسر جهان مرسوم بوده و هم اکنون نیز جایگاه ویژه خود را در میان مسافران حفظ کرده است. این نوع از چمدان ها محاسن بسیار زیادی دارند. علاوه بر پرستیژ آن که برای بسیاری از افراد لوکس بودن از اهمیت بالایی برخوردار است، دارای استحکام و امنیت و وزن بسیار کمی نیز هستند.

در صورتی که به دنبال خرید چمدان ارزان قیمت هستید، چمدان های چرمی نمی توانند گزینه مناسبی برای شما باشند، چون این لوازم لوکس در مقابل زیبایی و عملکرد مناسبی که دارد، از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است. در حقیقت تنها عیب این چمدان هزینه بسیار بالای آن است. به همین منظور بسیاری از مسافران عادی از خرید این محصول چشم پوشی می کنند.

ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

  • سامسونت های سفری:

خرید چمدان ارزان در ژورنال نوبشو

این نوع از چمدان ها مناسب افرادی است که به صورت تک نفره مسافرت می کنند. در واقع بسیاری از افرادی که بنا به دلایل مختلف از جمله سفرهای کاری مجبورند تا به صورت پیاپی سفرهای کوتاه مدتی را داشته باشند، استفاده از سامسونت می تواند گزینه مناسبی برای آن ها به حساب بیاید. این نوع از محصولات مناسب افرادی است که قصد خرید چمدان ارزان، سبک وزن و با حجم کم را دارند.

نکات مهم برای خرید چمدان ارزان قیمت:

  • معمولا عمر مفید چمدان ها حدودا ۱۰ سال است و بعد از آن احتمال خراب شدن بخش های مختلفی از جمله زیپ، چرخ بدنه و … زیاد است. به همین منظور بهتر است با وعده کیفیت بالا، پول خود را صرف موارد گران قیمت نکنید.
  • قبل از خرید بهتر است بودجه خود را مشخص نمایید.
  • چمدان ها نیز همچون دیگر لوازم، کاربری های متفاوتی دارند. بهتر است قبل از خرید به نوع نیاز خود توجه داشته باشید و بر اساس عملکرد نسبت به خرید چمدان ارزان قیمت مد نظر خود اقدام نمایید.
  • به چرخ های چمدان توجه داشته باشید. در صورتی که چمدان مورد نظر شما فاقد چرخ باشد، حمل آن مشکل تر خواهد شد.
  • دسته چمدان یکی دیگر از بخش هایی است که باید به آن توجه داشت. در صورتی که دسته آن کوتاه یا باریک باشد، هنگام جابجایی شما را با مشکل روبرو می کند.
  • یکی دیگر از موارد مهم رنگ چمدان است. در صورتی که جزو افراد کثیر السفر هستید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که دیرتر کثیف می شوند.
  • بهتر است که چمدان های قفل دار را برای خود انتخاب کنید. این چمدان ها امنیت لوازم شما را بالاتر می برد.
  • در صورتی که هنگام سفر لوازم و وسایل زیادی با خود حمل می کنید می توانید از چمدان هایی که دارای زیپ افزایشی هستند استفاده کنید. این نوع از چمدان ها می توانند بین ۷ تا ۱۵ سانتی متر به ارتفاع آن بیفزایند.

ژورنال نوبشو چمدان

خرید چمدان ارزان

ابعاد و اندازه چمدان:

احتمالا متوجه ابعاد متفاوت چمدان ها در فروشگاه های مختلف شده اید. به صورت کلی این محصولات به ۳ دسته متفاوت تقسیم بندی خواهند شد که عبارتند از:

  • سایز کوچک:

در صورتی که قصد سفر های تک نفره را دارید بهترین اندازه ای که می توانید انتخاب کنید سایز کوچک چمدان ها است. در حقیقت این نوع چمدان مناسب افرادی است که قصد دارند در طی سفر آن را داخل کابین در کنار خود داشته باشند. چمدان سایز کوچک قابلیت حمل بار را تا ۱۰ کیلو گرم دارد.

سایز متوسط:

چمدان هایی که در سایز متوسط تولید می شوند در دسته پر فروش ترین انواع آن قرار دارند. این محصول برای خانواده های کم جمعیت یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. بسیاری از تولید کنندگان این اندازه را به عنوان سایز استاندارد شناخته و به بازار فروش عرضه می کنند. چمدان هایی که در سایز متوسط تولید می شوند، قابلیت نگهداری لوازم و وسایل شخصی را تا ۲۲ کیلوگرم داشته و برای سفرهای میان مدت کاملا مناسب است.

  • سایز بزرگ:

در صورتی که نیاز به حمل لوازم و وسایل زیادی را در سفر های خود دارید می توانید از چمدان هایی با سایز بزرگ برای خود استفاده کنید. این محصولات مناسب خانواده های پر جمعیت بوده و قابلیت حمل و نگهداری بار را تا ۳۴ کیلو گرم بر عهده دارد.

در صورتی که قصد سفر با هواپیما را دارید باید توجه داشته باشید که قوانین بین المللی مانع از حمل بار بیش از ۳۰ کیلوگرم برای شما خواهد بود.

ژورنال نوبشو

خرید چمدان ارزان

چمدان ساخت داخل یا خارج:

بسیاری از افراد بر این باورند که برای خرید اجناس با کیفیت تنها باید نمونه های خارجی آن را انتخاب کرد. در صورتی که محصولات ایرانی می تواند استحکام و امنیت بیشتری از نمونه های خارجی به مردم عرضه کند. چنانچه قصد خرید چمدان ارزان را دارید بهتر است نمونه های ساخت داخلی با کیفیت را برای خود انتخاب کنید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید