بررسی شیائومی ردمی نوت ۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو

0
5195
شیائومی ردمی نوت9 اس در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

شیائومی ردمی نوت۹ اس (Redmi Note 9s)

در این مقاله از سری مقلات راهنمای خرید موبایل، قصد داریم گوشی شیائومی ردمی نوت۹ اس و ردمی نوت ۹ پرو را بررسی کنیم.  گوشی های شیاومی در بین کاربران ایرانی حدود دو سال و بعد از ورود ردمی نوت ۷ محبوب شد. گوشی های ردمی نوت۹ شیاومی از گوشی های میان رده شیاومی هستند که امکانات گوشی های گران قیمت را ارائه می دهند و با قیمتی مناسب به فروش می رسند.

اوایل بهار امسال شیاومی گوشی های ردمی نوت را به بازار معرفی کرد. گوشی های شیاومی در طرح های مختلفی وجود دارد که همه آنها دارای امکاناتی نظیر نمایشگر عظیم، باتری حجیم، انواع دوربین و تراشه های قوی است. گوشی شیاومی ردمی نوت۹ اس در ۲۳ مارس معرفی و در ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ عرضه شد و گوشی ردمی نوت ۹ پرو در ۳۰ آوریل معرفی و در ۵ می به بازار عرضه شد.

شکل ظاهری و طراحی هر دو گوشی ردمی نوت ۹ اس و پرو شبیه یکدیگر است. هر دو دارای ۲۰۹ گرم وزن هستند. محافظ و قاب این دو گوشی یکسان است و هر دو بدلیل باتری، بدنه ای بزرگ دارند. گوشی ردمی نوت ۹ دارای قاب پشتی براق و آینه است که از شیشه نشکن گوریلا گلس ۵ ساخته شده است و زیبایی خاصی دارد. اما این ظاهر آینه ای باعث جذب اثر انگشت و چربی دست می شود. گوشی ردمی نوت ۹ اس در رنگ های سفید، مشکی و آبی شفقی و ردمی نوت۹ پرو در رنگ های سفید، مشکی و سبز آبی ارائه می شود. پشت گوشی بسیار لیز است و احتمال سر خوردن در محیطی با شیب کم وجود دارد. پس لازم است از محافظ و قاب استفاده کنید.

علاوه بر رنگ، تفاوت ظاهری دیگر بین این دو گوشی، اعدادی است که کنار دوربین حک شده است که ناشی از تفاوت در دقت حسگر دوربین اصلی آنهاست. در ردمی نوت ۹اس ۴۸mp و در ردمی نوت ۹پرو ۶۴ mpثبت شده است.

از تفاوت های ردمی نوت ۹ با گوشی های دیگر شیاومی میتوان به دوربین آنها اشاره کرد. در سری نوت ۹ دوربین به صورت مربعی در وسط محور تقارن پنل پشتی قرار دارد، در حالیکه در سری های قبل دوربین به صورت عمودی زیر هم قرار داشت.

ردمی نوت دارای نمایشگر ۶۷/۶ اینچی است و نزدیک ۸۵ درصد گوشی، نمایشگر آن است. دوربین سلفی به صورت نقطه ای در بالای صفحه نمایشگر دیده می شود. همانند پشت گوشی، در نمایشگر گوشی گوریلا گلس استفاده شده است که مقاوم در برابر خط و خش است.

حسگر تشخیص اثر انگشت نه در قاب پشتی است و نه در زیر نمایشگر، بلکه در لبه راست روی کلید پاور، کنار کلید های صدا است. در لبه دیگر، درگاه سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد. این دو درگاه از یکدیگر جدا هستند بنابراین به طور همزمان امکان استفاده از کارت حافظه و دو سیم کارت وجود دارد.

در لبه پایینی خروجی صوتی ۵/۳ میلی متر، میکروفون اصلی، بلندگوی اصلی و درگاه USB نوع C وجود دارد. روی لبه بالایی میکروفون و بلند گوی دوم و فرستنده اینفرارد وجود دارد.

شیائومی ردمی نوت9 اس در ژورنال نوبشو

  • نمایشگر

رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی ۲۴۰۰در ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل است. در هر دو نمایشگر از پنل تخت IPS LCD با قطر ۶۷/۶ اینچی استفاده شده است. روشنایی حداکثر در حالت خودکار ۴۲۰ و در حالت دستی ۳۱۰ نیت در ردمی نوت ۹ پرو و در ردمی نوت ۹ اس برای حالت دستی و خودکار به ترتیب ۳۳۳ و ۴۸۰ است.

مطالب پیشنهادی
بررسی تخصصی گوشی Galaxy S20 +

با توجه به داشتن پنل LCD دارای مشکل عمق کم رنگ مشکی است. حداکثر کنتراست Native برای اس و پرو به ترتیب ۹۶ و ۸۰ است که متوسط هستند.

سردی رنگ در نمایشگرهای ردمی نوت قابل مشاهده است. در این حالت استفاده از حالت Warm باعث بهبود می شود. میانگین خطای رنگ برای ردمی نوت ۹ اس ۵ و پرو ۲/۴ است، میانگین خطای حالت استاندارد نیز به‌ترتیب ۲/۲ و ۳ برای ردمی نوت ۹ اس و پرو به‌دست آمد.

  • دوربین

یکی از تفاوت های دیگر شیائومی ردمی نوت۹ اس و پرو دوربین آنهاست. دوربین ردمی نوت ۹اس دارای دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است، دوربین ردمی نوت ۹ پرو، علاوه بر سه دوربین اصلی دارای حسگری با وضوح بیشترِ ۶۴ مگاپیکسلی است.

عکس های دو گوشی در نویزها و رنگ و گستره دینامیکی تفاوت چندانی ندارند، اما در جزئیات ردمی نوت ۹پرو بهتر از اس است.

شیائومی ردمی نوت9 اس در ژورنال نوبشو

در تاریکی و محیط هایی با نور کم، دوربین اصلی عکس هایی قابل قبول می گیرد، با فعالسازی حالت Night کیفیت عکس ها بیشتر می شود.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل با۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۳.۱ اینچ سایز سنسور، لنز واید، f/2.5که جزئیات زیادرضایت بخش نیست اما از نظر گستره دینامیکی رنگ ها در سطح خوبی قرار دارد.

  • عملکرد

سیستم عامل ردمی ( redmi ) اندروید ۱۰-۱۱ MIUI است. هر دو گوشی ردمی نوت ۹ اس و پرو از پردازنده اسنپدارگون ۷۲۰G استفاده می کنند. اسنپدراگون ۷۲۰G ترکیبی از دو هسته‌ی توانمندِ Kryo 465 Gold مبتنی‌بر Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتزی و ۶ هسته‌‌ی Kryo 465 Silver مبتنی‌بر Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی را به‌عنوان CPU به‌کار می‌گیرد. هر دو گوشی ردمی نوت ۹اس و پرو را می توان با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگا بایت خرید. حافظه رم در ردمی نوت ۹ اس ۴-۶ و در پرو ۶ است.

  • باتری

باتری ردمی نوت ۹ اس و پرو ۵۰۲۰ میلی‌آمپر است که شیاومی برای هر دو گوشی ۱۴۷ ساعت موسیقی، ۱۶ ساعت موقعیت‌یابی مداوم، ۱۳ ساعت باز ی، ۳۳ ساعت مکالمه را تخمین زده است. یکی دیگر از تفاوت های ردمی نوت۹ پرو واس ، توان شارژ باتری آنها است. ردمی نوت ۹ اس شارژر ۵/۲۲ واتی ارائه می شود و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند. ردمی نوت ۹ پرو با شارژر ۳۳ واتی عرضه میشود و از شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی های شیاومی رد می نوت ۹ اس و پرو جز گوشی های میان رده هستن و برای کسانی که قصد دارند گوشی را با هزینه متوسط و عملکرد و باتری خوبی بخرند، انتخاب مناسبی است.

 

Originally posted on ۱۱/۰۹/۱۳۹۹ @ ۷:۳۱ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید