سایت های خرید بلیط هواپیما به چه صورت عمل می کنند؟

0
3240
سایت های خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

سایت های خرید بلیط هواپیما

در گذشته افرادی که قصد داشتند یک سفر هوایی را تجربه کنند مجبور بودند مسیری را طی کرده، در ترافیک بمانند و در ساعات خاصی برای تهیه بلیط اقدام کنند، علاوه بر آن پس این که به مقصد رسیدند ممکن بود نتوانند ساعت یا بلیطی که قیمت مناسب داشته باشد را خریداری کنند به همین دلیل با مشکلات متعددی رو به رو می شدند، این در حالیست که امروزه سایتهای خرید بلیط هواپیما کار را برای مسافران راحت کرده اند بدین معنا که دیگر نیازی نیست شخص به آژانس های مسافرتی مراجعه کند. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

سایت های خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

چگونه می توان از سایت های خرید بلیط هواپیما برای تهیه بلیط اقدام کرد؟

پیش از این که مراحل تهیه و رزرو بلیط را توضیح دهیم ابتدا بهتر است مقدماتی که برای تهیه بلیط لازم دارید را به شما بگوئیم تا در صورت اقدام برای تهیه بلیط با مشکل مواجه نشوید. مقدماتی که برای روزو بلیط نیاز است بدین شرح می باشد:

  • کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد

اگر قبلاً از اینترنت برای خرید هر کالای دیگری اقدام کرده باشید می دانید که به کارتی که رمز دوم داشته باشد نیاز دارید، پس برای تهیه بلیط از طریق سایتهای خرید بلیط هواپیما نیز این موضوع صدق می کند.

  • نشانی پست الکترونیک یا ایمیل

پس از این که بلیط را خریداری کردید لازم است تا نشانی پست الکترونیک خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا بلیط به ایمیل شما ارسال شود. لازم به ذکر است که این نشانی تنها به جهت ارتباط هر چه بیشتر با مشتری از او خواسته می شود. در صورتی که ایمیل دریافت شده برای شما پاک شد یا مشکلی از این قبیل رخ داد می توانید با مراجعه به پنل اختصاصی خود مجدداً بلیط ها را مشاهده کنید.

این بخش از مقدمات تنها برای آن دسته از کسانی که می خواهند به خارج از کشور سفر کنند نیاز خواهد بود. دقت داشته باشید که اگر می خواهید برای خارج از کشور بلیط رزرو کنید باید گذرنامه شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. زمانی که در حال تهیه بلیط هستید از شما خواسته می شود شماره و تاریخ انقضای گذرنامه خود را درج کنید.

مراحل رزرو بلیط

پس از آن که تمامی موارد لازم برای تهیه بلیط فراهم شد حالا می توانید در سایت های خرید بلیط هواپیما برای رزرو اقدام کنید.

  • در مرحله اول باید به سایت مربوطه وارد شوید.
  • سپس بر اساس مراحلی که وجود دارد پیش بروید.
  • در مرحله بعد مسیری که مد نظرتان است را بر اساس تاریخ پرواز و تعداد مسافران مشخص کنید. عموماً همه ی سایت ها با توجه به شرایطی که دارید تمامی بلیط های موجود را برای شما نمایش خواهند داد.
  • حال نوبت به انتخاب ساعتی است که به برنامه ریزی شما نزدیک تر است و می خواهید در آن ساعت مبدأ را ترک کنید.
  • دقت داشته باشید که شما برای راحت تر کردن کار خود می توانید از فیلتر استفاده کرده و نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، نوع بلیط (سیستمی یا چارتر بودن) و… را ببیند سپس رزرو را انجام دهید. با استفاده از فیلتر ها حتی می توانید مشخص کنید که بلیط مد نظر شما چه قیمتی داشته باشد.
  • در مرحله بعد پس از انتخاب بلیط مناسب با شرایط خود باید روی دکمه ی خرید کلیک کرده تا مراحل بعدی خرید را تکمیل کنید.
  • در این مرحله از شما خواسته می شود تعداد دقیق مسافران را وارد کنید، لازم به ذکر است که سن هر یک از آن ها باید مشخص شود.
  • وارد کردن مشخصات خریدار و هر یک از مسافرین که شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، (مشخصات گذرنامه در صورت پرواز خارجی) و… اقداماتی است که باید در این مرحله انجام شود.
  • با طی کردن تمامی این مراحل حالا دیگر می توانید به پرداخت الکترونیکی وارد شوید. پس از این مرحله بلیط شما برای ایمیلی که وارد کرده اید ارسال خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که هنگام وارد کردن اطلاعات در سایتهای خرید بلیط هواپیما دقت لازم را به خرج دهید چرا که در صورت وجود هر گونه مشکل به راحتی قادر به تغییر آن نخواهید بود.
مطالب پیشنهادی
بهترین سایت خرید بلیط هواپیما چه سایتی است؟

سایت های خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

آیا پس از رزرو بلیط از سایتهای خرید بلیط هواپیما می توان برای کنسلی آن اقدام کرد؟

همیشه این ویژگی وجود ندارد اما با این حال به چارتر کننده و شرکت های هواپیمایی بستگی دارد. در صورتی که امکان کنسلی و لغو بلیط برای مسافر وجود داشته باشد می تواند با شماره ای که در سایت های خرید بلیط هواپیما اقدام به تهیه بلیط کرده است تماس گرفته و درخواست کنسلی داشته باشید، که در چنین شرایطی کارشناس از مسافر می خواهد تمامی اطلاعات را از قبیل نام، نام خانوادگی، شماره آن و… به شماره ای که در اختیار او قرار می دهند پیامک کند. با این کار کنسلی بلیط انجام خواهد شد، دقت داشته باشید که مقداری از پول به عنوان جریمه از کل مبلغ کسر خواهد شد، که این موضوع بسته به نوع بلیط می تواند متفاوت باشد. باقی پول نهایتاً ظرف مدت ۷۲ ساعت به کارت بانکی شخص ارجاع داده خواهد شد.

در صورتی که بلیط از نوع چارتری باشد، در زمان کنسل کردن بلیط هیچ گونه مبلغی کسر نخواهد شد و تمامی پول به کارت شخص بازگردانی می شود. در حالی که بلیط های سیستمی معمولاً کسر هزینه را خواهند داشت. لازم به ذکر است که هر چقدر زمان پرواز نزدیک تر باشد جریمه ی بیشتری برای مسافر در نظر گرفته خواهد شد.

سایت های خرید بلیط هواپیما در ژورنال نوبشو

از همراهی همیشگی شما دوستان صمیمانه سپاسگذاریم، امیدواریم که از مطالب امروز نهایت استفاده را برده باشید.

 

Originally posted on ۰۲/۲۹/۱۴۰۰ @ ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید