معرفی انواع دستگاه کاغذ خردکن صنعتی

0
4426
دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

اطلاعاتی در رابطه با راهنمای خرید دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی

دستگاه کاغذ خردکن صنعتی یک نوع وسیله ای است که کاغذ را خرد می کند و در نهادها، بانک ها و … برای از بین بردن مدارک از آن استفاده می شود، این نوع وسیله جهت ظرفیت زیادی از کاغذ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه کاغذ خردکن صنعتی قیمت بالایی دارد بنابراین باید موقع خرید آن دقت زیاد به کار ببرید، این نوع دستگاه برش های زیادی را انجام می‌دهد و بهترین نوع آن برش پودری است.

مشخصات فنی دستگاه کاغذ خردکن صنعتی با توجه به مدل آن ها با یکدیگر فرق دارد.

انواع دستگاه کاغذ خردکن صنعتی

در حال حاضر بعضی از شغل های مهم و اساسی مدارکی دارند که بعد از مدتی بی کاربرد می ‌شوند، به علت مهم بودن این مسئله ظرفیت مدارک و دیگر وضعیت ها نمی توان آن ها را دور انداخت یا نابود کرد، بنابراین دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی بوجود آمده است تا به سرعت کاغذها خرد شوند، انواع گوناگونی از این دستگاه طراحی و عرضه شده است که طبق اهمیت مدارک، ظرفیت و نوع آن ها با یکدیگر فرق دارند.

– کاغذ خردکنی صنعتی پودری

همانطور که اشاره کردیم بهترین نوع دستگاه کاغذ خرد کنی صنعتی نوع پودری می باشد، این نوع دستگاه به گونه ای عمل می کند که با وارد کردن کاغذ ها و مدارک خروجی آن تنها ذرات باقیمانده کاغذ می باشد و بازیافت پذیر نیست، به همین علت این نوع از دستگاه در مقایسه با سایر مدل ها قیمت بیشتری دارد.

– کاغذ خردکنی صنعتی رشته ای

یکی دیگر از انواع دستگاه کاغذ خرد کن مدل رشته ای است، به گونه‌ای که کاغذها و مدارک را به صورت رشته ای در می آورد، این مدل قابل بازیافت است و برای مدارک مهم مناسب نمی باشد ولی در مقایسه با نوع پودری قیمت کمتری دارد.

شیوه انتخاب نوع دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی

مرحله نخست انتخاب دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی این است که برای چه کاری به آن احتیاج دارید و از دستگاه چه توقعی دارید، با توجه به مدل های متنوع کاربران خانگی، کاربران مجرب و غیره می توانند هر نوع دستگاهی را تهیه کنند.

کاغذ خرد کن صنعتی در معمولی‌ترین فرم خود وسایلی می باشد که با قطعه کردن و تغییر فرم مدارک از بازیابی آن ها جلوگیری می کند، این نوع دستگاه کاربرد زیادی دارد و شیوه استفاده از آن طبق نوعی که دارد متفاوت است ولی در کل هدف تمامی آن ها مانع از بازیابی کاغذ ها می باشد.

در صورتی که می خواهید حجم زیادی از اسناد را از بین ببرید به گونه ای که قابلیت بازیافت وجود نداشته باشد بهتر است دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی را تهیه کنید.

شیوه روغن کاری دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی

به دلیل اینکه این نوع دستگاه حجم زیادی از اسناد را از بین می ‌برد بهتر است هر روز یا خیلی سریع آن را روغن کاری کنید، کاغذهای خرد شده دارای ذراتی هستند که در قسمت های گوناگون دستگاه قرار می‌گیرند و در صورتی که برداشته نشوند باعث آسیب‌دیدگی سایر قطعات دستگاه می ‌شود، روغن کاری این دستگاه موجب می‌شود که قسمت‌های گوناگون دستگاه تمیز شود و عملکرد روان تری داشته باشد همچنین ماندگاری آن افزایش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی
مدل های گوناگون دستگاه کاغذ خردکن دستی

در صورتی که می خواهید دستگاه را روغن کاری کنید، ابتدا نیاز به یک برگه کاغذ دارید و آن را باید روی یک سطح بدون برآمدگی قرار دهید، روغن مربوطه را روی کاغذ به شکل زیگزاگ بریزید، سپس دستگاه را روشن کنید و برگ را داخل مخزن دستگاه قرار بدهید این باعث می شود که تمامی قطعات دستگاه روان شوند.

پس از انجام مراحل فوق چندین کاغذ خشک را داخل دستگاه بریزید تا اضافی چربی را پاک کند.

اجزای تشکیل دهنده کاغذ خرد کن صنعتی

  • سنسور شناسایی

سنسور شناسایی یکی از اجزای مهم کاغذ خرد کن می باشد، اگر این نوع قطعه دچار آسیب شده باشد دستگاه هنگام وارد شدن کاغذ کار نمی کند.

  • سنسور شناسایی سی دی

سنسور شناسایی سی دی در جایگاه قرارگیری سی دی نصب شده است و وظیفه آن انتقال اطلاعات به برد است، در صورتی که این قطعه دچار آسیب شده باشد دستگاه با وارد شدن سی دی روشن نمی شود.

  • شانه کاغذ پاکن

یکی دیگر از قطعات دستگاه کاغذ خرد کن شانه کاغذ پاکن می باشد، در صورتی که بیش از اندازه استاندارد مدارک و اسناد در محفظه دستگاه قرار بدهید باعث شکستن شانه می شود و تیغه صدمه می بیند‌.

  • تیغه خردکن

تیغه خردکن جزء قطعات بسیار مهم و اصلی دستگاه می باشد، این قطعه کاغذ ها و سند ها را خرد می کند و در صورتی که دچار آسیب شود باعث آسیب به گیربکس خواهد شد.

  • چرخ‌دنده‌ها

تعدادی از چرخ‌دنده‌ها، بوش و محور گیربکس را تشکیل می ‌دهند، این قطعه باعث می‌شود که تیغه عملکرد خود را شروع کند، یکی از رایج ترین آسیب دیدگی های دستگاه کاغذ خردکن مربوط به چرخ دنده و گیربکس است، برای پیشگیری از این مشکل باید موقع قرار دادن اسناد و مدارک توجه کنید که هیچگونه جسم تیزی مانند منگنه در آن ها وجود نداشته باشد.

  • موتور

موتور جزء قطعاتی است که دستگاه با کمک آن عملکرد خود را شروع می کند، جریان های ولتاژ برق و نیروی بیش از اندازه به دستگاه موجب سوختگی این قطعه می‌شود، تعمیر دستگاه کاغذ خرد کنی موتور به علت نیروی زیاد و ولتاژهای کم یا زیاد برق است، بنابراین برای ماندگاری این قطعه از کار کردن همیشگی و پشت سر هم دستگاه خودداری کنید به گونه ای که بعد از هر بار کارکرد به دستگاه استراحت بدهید.

در سری مقالات راهنمای خرید ماشین های اداری به نوع دیگر دستگاه کاغذ خرد کن دستی می پردازیم . در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه نمودند متشکرم.

Originally posted on ۰۶/۲۵/۱۳۹۹ @ ۴:۵۳ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید