راهنمای فروش کامپیوتر

0
3927
فروش کامپیوتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

فروش کامپیوتر

در فروش کامپیوتر باید به دو نکته اصلی دقت کرد که ما در سری مقالات راهنمای خرید لپ تاپ و کامپیوتر به آنها اشاره داشتیم: اول اینکه مشتری چه بودجه ای را برای خرید در نظر گرفته و نکته دیگر، کاربرد خریدار از کامپیوتر چه چیزی می باشد. در فروش کامپیوتر، سیستم ها از نظر نوع کاربرد به چهار دسته تقسیم میشوند. سیستم های اداری، سیستم های خانگی، سیستم های گیمینگ و سیستم های رندرینگ.

در فروش کامپیوتر میتوان به این نکته اشاره کرد که در مرور زمان میتوان بخش های مختلف سیستم مانند پردازنده، رم، کارت گرافیک، درایو و… را به جهت افزایش یا کاهش قیمت سیستم بروزرسانی کرد و باید به این نکته توجه کرد که در فروش کامپیوتر به دلیل تنوع محصولات با ساختارها، قیمت ها و قدرت های مختلف قطعات و نیازهای مختلف مشتریان نمیتوان یک سیستم را به عنوان مناسب ترین اسمبل و ساختار به تمامی مشتری ها پیشنهاد داد.

فروش کامپیوتر در ژورنال نوبشو

همچنین در فروش کامپیوتر باید به تجهیزات جانبی که شامل ماوس، کیبورد، و اسپیکر می باشد اشاره کرد. به عنوان مثال در سیستم های گیمینگ دقت و سرعت عمل ماوس اهمیت زیادی دارد.

در فروش کامپیوتر یکی از مسائلی که هم سازنده های قطعات و هم فروشنده ها روی آن مانور میدهند کلمه GAMING میباشد که روی بسیاری از قطعات هک شده است. ولی باید توجه داشت که استفاده از این کلمه صرفاً به این معنی نیست که قطعه مورد نظر مناسب برای سیستم گیمینگ است و صرفاً از آن برای تبلیغات و برندینگ استفاده می شود و حتی بلعکس دلیل نمیشود چون از این کلمه استفاده نشده است پس قطعه مناسبی برای سیستم گیمینگ نمی باشد.

نکته دیگری که در فروش کامپیوتر می باشد مادربردهای مجهز به وای فای هستند و اینگونه مادربرد ها نیاز مشتری را از استفاده از کابل LAN و دانگل WIFI برطرف میسازد.

  • کامپیوتر های اداری

در فروش کامیپوتر های اداری میتوان رنج قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان را در نظر گرفته. این دسته از کامپیوتر ها، سیستم هایی هستند که مناسب ادارات و کافی نت ها می باشند و که کارکرد آنها به تماشای فیلم، وبگردی ، مجموعه آفیس، دریافت و ارسال ایمیل محدود است.

در فروش کامپیوتر های اداری به طبع نیازی به سخت افزار قوی نمیباشد و به عنوان مثال پردازنده INTEL Core i3 گزینه ای مناسب با قیمتی مناسب می باشد و میتوان از رم ۴ گیگ استفاده کرد. از نظر کارت گرافیک هم نیازی به کارت گرافیک قوی نمی باشد. البته بدون کارت گرافیک هم سیستم آماده به کار هست ولی مناسب است که کارت گرافیکی سبک استفاده شود زیرا که در نبود کارت گرافیک حجم پردازش پردازنده بیشتر شده و احتمال هنگی برای سیستم پیش می آید.

در فروش کامپیوتر های اداری هم نیازی به صفحه نمایشی قوی نمی باشد. به عنوان مثال نمایشگرهای ۱۹ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ گزینه مناسبی می باشند.

از نظر حافظه سیستم هم هار دیسک های ۲۵۶ و در صورت نیاز ۵۱۲ گیگ هم گزینه مناسبی است.

فروش کامپیوتر در ژورنال نوبشو

  • سیستم های خانگی

در فروش کامپیوتر های خانگی بیشترین خصوصیاتی که برای مشتریان مطرح است کیفیت صفحه نمایشی خوب و استفاده از اسپیکری مناسب است و از نظر سخت افزاری هم، سیستمی که قدرت کافی برای پخش فیلم و موسیقی، وبگردی و استفاده از مجموعه آفیس را داشته باشد.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

در فروش کامپیوتر های خانگی از نظر پردازنده Intel Core i3 انتخاب مناسبی می باشد و از نظر رم هم رم ۴ گیگ کافی است و در صورت نیاز میتوان رم آن را به ۸ گیگ ارتقاع داد.

از نظر هارد هم هارد ۵۰۰ گیگ و یا حتی ۱ ترابایت در صورت نیاز کافی میباشد. از نظر کارت گرافیک هم مانند فروش کامپیوترهای اداری میتوان از کارت گرافیک استفاده نکرد ولی وجود کارت گرافیک پیشنهاد میشود.

بحث اصلی فروش کامپیوتر های خانگی صفحه نمایش آن است که بتوان با این سیستم ها با کیفیتی مناسب فیلم تماشا کرد. به عنوان مثال صفحه نمایش هایی با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ گزینه مناسب و با پرداخت بوجه بیشتر صفحه نمایش های FullHD بهترین گزینه می باشد.

و در فروش کامپیوتر های خانگی در لوازم جانبی مهمترین گزینه اسپیکری با کیفیت خوب می باشد.

 ژورنال نوبشو

  • سیستم های گیمینگ

مهمترین مورد در فروش کامپیوتر های گیمینگ بودجه می باشد. زیرا که به بودجه بالایی نیاز است و دلیل آن استفاده از قطعات اصلی و جانبی قوی می باشد و صادقانه بخواهیم بگوییم کاربرانی که بوجه خیلی زیادی ندارند بهترین انتخاب خرید کنسول بازی میباشد.

از نظر سخت افزاری بخواهیم بگوییم در بحث پردازنده حداقل پردازنده به عنوان مثال Intel Core i5 می باشد و از نظر رم حداقل فضای مورد نیاز ۸ گیگ می باشد.

یکی از مهمترین قطعات در فروش کامپیوتر های گیمینگ، کارت گرافیک آن است. حداقل کارت گرافیکی که میتوان برای سیستم های گیمینگ در نظر گرفت نسبت به بازی های امروزی، کارت گرافیک های ۸ گیگابایتی با پهنای باند GDDR5 میباشد.

در فروش کامپیوتر های گیمینگ لوازم جانبی بسیار مسئله مهمی است. صفحه نمایش این سیستم ها باید کیفیتی بالا داشته باشند تا جزئیات را با دقت نمایش دهند و حداقل کیفیت پیشنهادی FullHD می باشد.

همچنین نیاز به ماوس و کیبوردی با کیفیت و گیمینگ است تا بتوانند در سریع ترین حالت واکنش پذیر باشند.

در نهایت در فروش کامپیوتر های گیمینگ منصافه بخواهیم بگوییم کنسول های بازی گزینه مناسب تری میباشند مگر آنکه بودجه زیادی در نظر بگیرید و بخواهید یک سیستم گیمینگ فوق حرفه ای اسمبل بکنید.

فروش کامپیوتر در ژورنال نوبشو

  • سیستم های رندرینگ

فروش کامپیوتر های رندرینگ بستگی به نیاز مشتری و نرم افزاری که میخواهد اجرا بکند دارد. بعضی از کاربران نیازهای گرافیکی از سیستم دارند. مانند نرم افزار فتوشاپ. در این سیستم ها بیشترین توجه باید به کارت گرافیک سیستم باشد.

کاربرانی هم که از نیازهای محاسباتی از سیستم دارند مانند نرم افزار های برنامه نویسی و آهنگسازی، باید پردازنده قوی تری را برای سیستم در نظر بگیرند تا سیستم بتواند در سریع ترین حالت پردازش ها را انجام دهد.

انتخاب مادربرد در هر چهار دسته بستگی به انتخاب پردازنده، رم و کارت گرافیک سیستم دارد ولی باید این نکته را در انتخاب مادربرد در نظر داشت که باید پیش بینی ارتقاع سیستم را داشت و مادربردی را انتخاب کرد که بعداً قطعات قوی تر را پشتیبانی کند.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید