راهنمائی برای خرید بلیط هواپیمایی چارتر

0
4084
خرید بلیط هواپیمایی چارتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید بلیط هواپیمایی چارتر

خرید بلیط هواپیمایی چارتر از جمله عبارات پرکاربرد و پر جستجو توسط کاربران می باشد. پرواز چارتر را شاید همه شنیده باشیم، مخصوصاً کسانی که اهل مسافرت هستند. اغلب پیامک های تبلیغاتی از سوی آژانس های هواپیمایی و گردشگری مبلغ همین عبارت هستند.

ماجرای بلیط و پرواز چارتر چیست؟

خرید بلیط هواپیمایی چارتر در ژورنال نوبشو

معنای لغوی واژه چارتر یعنی دربست کرایه کردن. زمانیکه تعدادی یا همه ی صندلی های یک هواپیما برای مدت زمان معینی توسط آژانس های هواپیمایی یا اشخاص حقیقی اجاره می گردد به اصطلاح آن تعداد صندلی را چارتر کرده است.

در واقع روش چارتر نمودن تنها در مورد بلیط های هواپیمایی نیست و بعضی از هتل ها و سایر وسایل حمل و نقل از این روش استفاده می کنند. در واقع خرید بلیط های هواپیمایی چارتر و چارتر نمودن صندلی های هواپیما باعث کاهش هزینه تمام شده می شود.

اجاره نمودن صندلی های هواپیمایی توسط اشخاص حقیقی یا آژانس های هواپیمایی برای مدت طولانی یا مدت زمان کوتاه می باشد. در این زمان آنها می توانند بلیط مربوط به پروازها را به افراد و مسافرانی که قصد مسافرت در این مسیر را دارند بفروشند.

هزینه بلیط های چارتر توسط آژانس های هواپیمایی تعیین می شود. بیشتر مسیرهای پر سفر مانند تهران-مشهد تهران-استانبول تهران –اصفهان پروازهای چارتر دارند. تورهای گردشگری از طرفداران عمده این پروازها و مسافران نیز به صورت تکی خریداران این بلیط ها هستند.

همیشه عده ای چارتر کننده هستندکه تمام یا تعدادی از بلیط های هواپیمایی را به صورت یک باره خریداری می کنند یا به عبارتی دربست می کنند و با گذشت زمان و به مرور زمان آنها را به فروش می رسانند. البته هر چه به زمان پرواز نزدیکتر می شوند برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی ها یشان قیمت ها را کم می کنند بنابراین در لحظات آخر و نزدیک پرواز اکثراً شاهد خرید بلیط هواپیمایی چارتر ارزان قیمت هستیم.

در بعضی موارد قیمت بلیط های چارتری کمتر از بلیط های سیستمی است البته این یک موضوع دائمی نیست و همیشه این اتفاق نمی افتد.

بلیط های چارتری یا سیستمی

خرید بلیط هواپیمایی چارتر در ژورنال نوبشو

شاید عده ای بر این باور باشند که افرادی که با پروازهای چارتری مسافرت می کنند سفر بی کیفیتی خواهند داشت اما این یک باور اشتباه است مسافرانی که بلیط های هواپیمایی چارتری دارند تمام شرایطی را که مسافران سیستمی دارند تجربه می کنند. شرایط پرواز، صندلی، پذیرایی و کابین در هر دو نوع بلیط سیستمی و چارتر یکی می باشد. تفاوت هر دو روش سیستمی و چارتر در موارد دیگری است که در ادامه مطلب این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید بلیط هواپیما به آنها می پردازیم.

۱)شرایط بلیط چارتری برای کودکان

زمانی که کودکان همسفر شما هستند بلیط سیستمی را خریداری نمایید. چون در این روش برای نوزادان و کودکان درصدی تخفیف و کاهش قیمی در نظر گرفته می شود. در حالیکه در روش خرید بلیط هواپیمایی چارتر قیمت ها برای تمامی سنین یکسان است و هیچ استثناء و کاهش قیمتی در کار نیست.

قبل از اقدام به تهیه بلیط هزینه تمام شده برای خود و تمامی همراهان را با احتساب کاهش قیمت برای کودکان در روش سیستمی را محاسبه کنید و با هزینه کل روش چارتر مقایسه نمایید.

مطالب پیشنهادی
بهترین سایت خرید بلیط هواپیما چه سایتی است؟

۲)بلیط چارتر کنسل نمی شود.

زمانیکه کاملاً از سفر خود اطمینان دارید اقدام به خرید بلیط هواپیمایی چارتر کنید چون فقط درصد کمی از بلیط های چارتری را می توان لغو کرد.

همچنین حتی در صورت کنسل نمودن این بلیط ها هزینه ی جریمه ی لغو نمودن آن بسیار بالا است. در بلیط های سیستمی در صورتی که شما سفر خود را لغو نمایید درصدی به عنوان جریمه از مبلغ بلیط کسر می شود و مابقی به شما عودت داده می شود در حالیکه برای بلیط های چارتری جز در موارد محدود این امکان وجود ندارد.

No-show به چه معنی است؟

این واژه در بلیط های چارتر به مسافرانی گفته می شود از پرواز خود استفاده نمی کنند و چون بلیط چارتری دارند این بلیط به صورت کامل سوخت می گردد بنابراین توصیه ما به شما این است قبل از تهیه بلیط های چارتری از سفر خود مطمئن شوید.

۳) در زمان اوج سفر ها بلیط چارتر نخرید!!!

بلیط چارتر در زمانیکه مسافرت کم است و چارتر کننده قصد دارد که بلیط هایش به فروش برسد کاهش قیمت دارد، اما در شرایطی که مسافر زیاد باشد و به اصطلاح در ایام پر سفر سال باشد چون این بلیط ها زود به فروش می رسند در این شرایط قیمتی برابر با بلیط های سیستمی دارد. حتی در بعضی از شرایط در ایام پر سفر سال پیش می آید که بلیط های چارتر گران تر هستند.

نکات مهم خرید بلیط چارتر ارزان

خرید بلیط هواپیمایی چارتر در ژورنال نوبشو

۱)خرید بلیط هواپیمایی چارتر نیازمند داشتن یک سری اطلاعات است. شما می توانید با مراجعه به سایت www.nobesho.com اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمائید و بهترین انتخاب را داشته باشید. در زمان مراجعه به سایت در صورتی که در لیست بلیط ها که نمایش داده می شود بلیط ارزانی را پیدا نمودید بی درنگ آن را خریداری کنید چون بلیط های ارزان طرفداران خود را دارند و زود فروش می روند.

۲)در صورتی که برای سفر عجله ندارید و بلیط مناسب هم پیدا نکرده اید کمی انعطاف پذیر باشید و سفر را به روزهای آینده موکول کنید که شاید بتوانید بلیط مناسب را تهیه کنید.

۳)بلیط های دقیقه آخر که یک نوع دیگر از بلیط های پرواز چارتری هستند اغلب نزدیک به پرواز یافت می شوند و ارزان هستند. در زمان شلوغی و اوج سفر هر چه به زمان پرواز نزدیک می شویم این بلیط ها گرانتر هستند.

۴) در زمان خرید بلیط هواپیمایی چارتر همیشه بلیط های رفت و برگشت را با هم مطابقت دهید. در بعضی از موارد شاهد این موضوع بوده ایم که قیمت بلیط رفت بسیار ارزان بوده است اما مسافران در زمان برگشت مجبور به پرداخت بهای بیشتری برای بلیط بوده اند.

از اینکه تا پایام مطالعه این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

 

Originally posted on ۰۳/۱۳/۱۴۰۰ @ ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید