اگر قصد خریدن بهترین ماشین ظرفشویی را دارید با ما همراه باشید.

0
4701
بهترین ماشین ظرفشویی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

آیا مهم ترین نکاتی که هنگام خریدن ماشین ظرفشویی باید با آن توجه کرد را می دانید؟

قبل از انجام هرگونه کاری برای خرید ماشین ظرفشویی باید به نکات گفته شده در این قسمت توجه کرد تا بهترین خرید ممکن اتفاق بیفتد.

نکات مهم راهنمای خرید ماشین ظرفشویی عبارتند از:

  • میزان سر وصدای تولید شده هنگام روشن کار:

از خصوصیات بهترین ماشین ظرف شویی می توان به کم بودن میزان سر و صدای تولید شده هنگام روشن بودن آن اشاره کرد. دستگاه های ماشین لباسشویی باید دارای عایق صوتی باشند تا میزان سر و صدای تولید شده به محیط بیرون انتقال پیدا نکند. افرادی که قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارند باید به این موضوع توجه بسیاری کنند.

  • دارا بودن سیستم خشک کن:

از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید ماشین ظرف شویی باید مورد توجه قرار بگیرد، خشک کن آن می باشد. میزان برقی که مورد نیاز ماشین های ظرفشویی دارای خشک کن است بسیار کمتر از سایرین می باشد. در ماشین ظرف شویی هایی که دارای مخزن استیل می باشند، به دلیل نگهداری میزان حرارت در خود، خشک شدن ظروف شسته شده با سرعت بالاتری انجام می شود.

  • دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش:

بهترین ماشین ظرفشویی دارای گارانتی می باشد و هنگام خرید ماشین ظرف شویی باید به این موضوع دقت فراوانی کرد. در صورتی که خرید انجام شده از نمایندگی مجاز و معتبر محصول باشد، بدون شک دارای گارانتی نیز است.

  • میزان مصرف انرژی:

برای خرید ماشین ظرفشویی با به بهترین شکل ممکن باید به میزان مصرف انرژی آن دقت فراوانی داشت و این که میزان مصرف انرژی حتما باید از گروه A باشد. بهترین ماشین ظرفشویی باید از نوع مصرف انرژی کم باشد.

  • نوع مخزن داخلی ماشین ظرفشویی:

جنس مخزن مورد استفاده در ماشین های ظرفشویی در کیفیت و کارایی آن بسیار موثر است. به طور کلی مخزن موجود در ماشین ظرفشویی از جنس استیل و پلاستیک ساخته می شود. هرکدام از این دو نوع جنس دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. مخزن هایی که از جنس پلاستیک هستند به دلیل این که زنگ نمی زنند و مخزن های استیل به دلیل دوام و مقاومت بالای آن مورد استفاده قرار می گیرند. از مهم ترین ویژگی های بهترین ماشین لباسشویی دارا بودن یک مخزن ضد زنگ و از جنس فولاد می باشد.

  • ضدعفونی کردن ظروف:

یکی از ویزگی هایی که بهترین ماشین ظرف شویی باید داشته باشد این است که قابلیت ضد عفونی کردن ظروف را داشته باشد و این کار به صورت اتوماتیک پس از هر عملیات شستشوی ظرف انجام شود. در صورتی که قابلیت ضد عفونی کردن به طور خودکار یکی از ویژگی های ماشین ظرف شویی نباشد،مصرف کننده مجبور می شود هر چند وقت یک بار اقدام به ریختن مایع ضد عفونی کننده در ماشین ظرفشویی نماید نماید.

  • تعداد سبدهای موجود در ماشین ظرف شویی و اندازه ی آن ها:

از مهم ترین نکات قابل توجه در یک ماشین ظرفشویی، تعداد سبد های موجود در آن و اندازه ی سبدها می باشد. بسیاری از ماشین ظرفشویی ها دارای سبد مخصوص قرار گیری قاشق و چنگال و همچنین قرار گیری ظروفی مانند بشقاب و لیوان می باشند. در تعدادی از ماشین های ظرفشویی قابلیت جا یه جایی و تغییر مکان سبد ها وجود دارد و فرد استفاده کننده به راحتی می تواند محل قرار گیری سبد ها را تغییر دهد.

  • فیلترینگ آب:

زمانی که یک ماشین ظرفشویی دارای قابلیت فیلترینگ می باشد، تمامی ظروف شسته شده به وسیله ی آن به طور کامل تمیز شده و هیچ گونه لکه ای بر روی ظروف باقی نخواهد ماند. باقی ماندن لکه بر روی ظروف یک مشکل بزرگی است که استفاده کننده ی ماشین های ظرفشویی با آن رو به رو هستند به همین دلیل برای خرید بهترین ماشین ظرفشویی باید به این نکته توجه ویژه ای داشت.

بهترین ماشین ظرفشویی در ژورنال نوبشو

انواع ماشین ظرفشویی کدام اند و چه ویژگی هایی دارند؟

ماشین های ظرفشویی با توجه به نیاز و مکان قرار گیری دارای انواع مختلفی هستند. افراد برای خریداری یک ماشین ظرفشویی مناسب باید به مواردی مانند تعداد افراد خانواده، مکان قرار گیری ماشین ظرفشویی، وسع مالی و … توجه داشته باشند و پس از بررسی موارد گفته شده اقدام به خریداری ظرفشویی نمایند. انواع ماشین ظرفشویی عبارت اند از:

مطالب پیشنهادی
آیا بهترین ماشین های ظرفشویی رومیزی را می شناسید ؟

۱- ماشین ظرفشویی رومیزی:

یکی از ماشین های ظرفشویی موجود در بازار و یکی از انواع ماشین ظرفشویی، نوع بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی آن می باشد. در آشپزخانه هایی که فضای کمتری را در کف دارند، بهتر است که از این نوع بهترین ماشین ظرفشویی رومیزی را تهیه کنند. خانواده هایی که جمعیت کمتری دارند این نوع ماشین ظرفشویی بهترین گرینه برای انتخاب می باشد. از مهم ترین مزایای این نوع ماشین لباسشویی می توان به قابلیت جا به جایی و هزینه ی بسیار پایین تر اشاره نمود. تنها عیبی که از مدل از انواع ماشین ظرفشویی می توان گرفت، اشغال کردن مقداری از فضای کانتر موجود در آشپزخانه می باشد.

۲- ماشین های ظرفشویی ایستاده:

یکی از انواع ماشین ظرفشویی، ماشین ظرفشویی ایستاده می باشد. نام دیگر این مدل از ظرفشویی، تو کار است. این مدل از انواع ماشین ظرفشویی در بین کابینت ها قرار داده می شود و به ظاهر آشپزخانه زیبایی خاصی می بخشد. تعدا ظرف قابل قرار دادن در این نوع ماشین های ظرفشویی به طور معمول برابر ۱۴۴ پارچه می باشد و ۱۲ نفره است. از این مدل ظرفشویی استقبال فراوانی به عمل آمده و جزو پر فروش ترین نوع ظرفشویی می باشد. معمولا این مدل ظرفشویی دارای سبد قرار گیری ظروف است که قابلیت جا به جایی را دارد و ارتفاع آن قابل تنظیم می باشد. از قابلیت هایی ک این ماشین ظرفشویی دارد، نیم شور بودن است. نیم شور در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که تعداد ظرفهای کثیف کم باشد، که در این صورت از میزان بسیار کم تری انرژی و آب مصرف می شود. از مزایای خرید و مورد استفاده قرار دادن این ظرفشویی حجم بیشتری از ظروف کثیف را در خود جایی می دهد و به دلایلی مانند قرار گیری بین کابینت ها، هم زیبایی بیشتری به محیط می بخشد و هم از فضای بالایی آن می توان استفاده کرد. از معایب این نوع ماشین ظرفشویی نسبت به سایر نوع ها می توان به اشغال کردن فضای بیشتری در محیط آشپزخانه، مصرف انرژی بیشتر و همچنین طولانی تر شدن مدت زمان شستشوی ظرف اشاره کرد.

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای افزایش میزان عمر مفید بهترین ماشین ظرفشویی باید به نکات ویژه ای توجه داشت. نکات قابل توجه عبارت اند از:

  • قبل از قرار دادن ظرف آن ها را چک کرده و در صورت وجود باقی مانده غذا، آن ها را با یک دستمال پاک نمایید.
  • در صورتی که ظروف نیاز به مواد سفیدکننده دارند به هیچ عنوان آن ها را با استفاده از ماشین ظرفشویی نشویید و مایع سفید کننده را در داخل ظرفشویی نریزید.
  • از قرص ظرفشویی که متناسب با ظرفشویی شما است و با آن همخوانی زیادی دارد استفاده نمایید.
  • به طور معمول پس از پایان کار ماشین ظرفشویی و تمیز شدن ظرف بهتر است که فیلتر ظرفشویی تمیز شود تا در نتیجه ی این کار ، کارایی ماشین ظرفشویی افت پیدا نکند.
  • پس از تمام شدن کار ظرفشویی و تمیز شدن ظروف بهتر است که درب ماشین ظرفشویی را باز و یا نیمه باز قرار داده تا بخار موجود در ماشین خارج شود و در نتیجه گرما زودتر خارج شده و ظروف خشک می شوند.
  • میزان استفاده از پودر ماشین ظرفشویی به انداه ایی باشد که در دفترچه ی راهنمای ماشین ظرفشویی قید شده است. در صورت کم و یا زیادتر استفاده کردن پودرهای شوینده، یا ظروف پس از پایان کار ماشین ظرفشویی، کثیف باقی خواهند ماند و یا میزان زیادی از مواد شوینده بر روی ظروف قابل مشاهده می شوند.
  • برای افزایش طول عمر مفید ماشین های ظرفشویی بهتر است که ساعاتی را برای روشن کردن آن انتخاب نمایید که فشار زیادی برای استفاده ی انرژی به آن وارد نشود و آن ساعت در ساعات اوج مصرف واقع نشده باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید