بهترین دستگاه تصفیه هوا چه ویژگی هایی دارد؟

0
8536
بهترین دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

بهترین دستگاه تصفیه هوا

با توجه به افزایش میزان آلودگی در شهرهای بزرگ و افزایش وسایل نقلیه و کارخانه ها، میزان آلودگی در شهر ها رو به افزایش است و این میزان از افزایش آلودگی، ابتلا به بیماری های مختلف به خصوص بیماری های تنفسی را در افراد افزایش می دهد. نتیجه ی زندگی گردن در هوای آلوده و … مبتلا شدن به بیماری های شدیدی مانند سرطان ریه ، آسم و … می باشد. برای کاهش میزان آلودگی که سلامتی افراد را به خطر می اندازد، عموم مردم باید از روش های موجود مانند زدن ماسک در مناطقی که دارای آلودگی های بیشتری هستند، استفاده از دستگاه تصفیه هوا و … استفاده کنند. یکی از بهترین روش های مقابله با آلودگی هوا خرید دستگاه تصفیه هوا می باشد. با خرید یک دستگاه تصفیه هوا با کیفیت خوب و مرغوب، به راحتی میزان بسیار زیادی از آلودگی های موجود در اطراف فرد از بین رفته و در نتیجه میزان سلامت خود و اطرافیان او نیز افزایش می یابد و میزان خطراتی که آلودگی هوا یک فرد را تهدید می کند، کاهش پیدا خواهد کرد. بسیاری از افراد یک دستگاه تصفیه ی هوا را با تهویه ی هوا یکی می دانند و باید از این موضوع مطلع باشند که تفاوت های زیادی در عملکرد این دو دستگاه وجود دارد و یکی از مهمترین این تفاوت ها این است که دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن آلودگی موجود در هوا به کار برده می شود در حالی که دستگاه تهویه هوا باعث می شود که هوای یک محیط مطبوع تر باشد و هیچ گونه آلودگی را از بین نخواهد برد. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا شما را با بهترین دستگاه تصفیه هوا آشنا خواهیم کرد. مهمترین ویژگی هایی که بهترین دستگاه تصفیه هوا باید داشته باشد عبارت است از:

  • فضای تحت پوشش به وسیله ی دستگاه تصفیه هوا:

با توجه به این موضوع که متراژهای مکان ها متفاوت می باشد، دستگاه تصفیه هوا در انواع مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود. میزان محدوده ای ک به وسیله ی بهترین دستگاه تصفیه هوا مورد پشتیبانی قرار می گیرد، با واحد متر مکعب اندازه گیری می شود. میزان تصفیه هوا به اندازه ی دبی دستگاه تصفیه هوا بستگی خواهد داشت. به بیان دیگر بین میزان دبی دستگاه تصفیه هوا و میزان پاک بودن هوا رابطه ی مستقیمی وجود دارد.

  • میزان افت فشار استاتیک فن:

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه کرد، میزان افت فشار استاتیک موجود در فن دستگاه می باشد. میزان قدرت فن در بهترین دستگاه تصفیه هوا و ایجاد هوای مطبوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و دلیل اصلی این اهمیت هم این موضوع است که بهترین دستگاه تصفیه هوا که توانایی پوشش دادن یک محیط را با وسعت ۱۰۰ متر دارد باید توانایی این را داشته باشد که میزان هوا را از ۱۰ متری مکش کرده و هوای مکش شده را پس از جذب آلودگی در فاصله ی ۱۰ متری دهش دهد. یک دستگاه تصفیه هوا باید دارای یک فن بسیار قوی و در کنار آن یک افت فشار استاتیکی قوی باشد. میزان افت فشار استاتیکی در یک دستگاه تصفیه هوا به این صورت است که هر چقدر میزان آن افزایش پیدا کند به همان اندازه صدای تولید شده توسط دستگاه تصفیه هوا نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته نکته ای که در این ارتباط حائز اهمیت است این است که در کنار افزایش میزان افت فشار و صدای تولید شده، توان بهترین دستگاه تصفیه هوا و مصرف میزان انرژِی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • فناوری فیلتراسیون:

یکی دیگر از مهمترین مواردی که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه داشت، فناوری فیلتراسیون می باشد. در بهترین دستگاه تصفیه هوا، فیلتر و فیلتراسیون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و باید به آن توجه داشت.

  • میزان صدای دستگاه تصفیه هوا:

که سبب تولید هوای مطبوع و بدون آلودگی در محیط می شود باید هنگام کار و روشن بودن کمترین صدای ممکن را تولید کند و موجب اذیت افراد نشود.

  • میزان مصرف برق:

مصرف برق یکی دیگر از ویژگی هایی است که هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا باید مورد توجه قرار گیرد. یک دستگاه تصفیه هوای خوب باید میزان برق بسیار کمی را مصرف کند.

  • قیمت مناسب:

قیمت اصلی بهترین دستگاه تصفیه هوا در میزان هوایی است که تصفیه کرده و هوای مطبوعی است که تولید می کند. در دستگاه هایی که قیمت بسیار پایین تری دارند به هیچ عنوان کارایی دستگاه با قیمت بالا وجود نخواهد داشت.بهترین دستگاه تصفیه هوا در ژورنال نوبشو

مطالب پیشنهادی
با دستگاه تصفیه آب تایوانی آب سالمی را بنوشید

فناوری فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه هوا به چند دسته تقسیم می شوند و چه ویژگی هایی دارند؟

در این قسمت بهتر است که با موضوع فناوری فیلترینگ و فیلتر دستگاه تصفیه هوا بیشتر آشنایی پیدا کنید. به طور کلی فیلتر موجود در بهترین دستگاه تصفیه هوا به دو دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

  1. فیلتراسیون فعال ( Active):

یکی از انواع فیلتراسیون بهترین دستگاه تصفیه هوا که ایجاد هوای مطبوع را ممکن می سازد، فیلتراسیون به شیوه ی فعال است. در این نوع فیلتراسیون، از بین بردن آلودگی هوا با استفاه از مکانیز یونیزه کردن صورت می پذیرد. در این روش آلودگی رسوب می کند. در نتیجه ی استفاده از این نوع فناوری، ازون تولید می شود. گاز ازون یکی از گازهای خطرناکی است که برای دستگاه تنفسی هر فردی مشکل آفرین می باشد و ممکن است به ریه ی افراد آسیب جدی وارد شود. امروزه افراد بسیار کمی اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا با این نوع از فناوری فیلتراسیون می کنند.

۲. فیلتراسیون غیر فعال (Passive):

یکی دیگر از فناوری های فیلتراسیون، فناوری فیلتراسیون غی فعال می باشد. شیوه ی کار این نوع از دستگاه تصفیه هوا در جذب آلودگی موجود و تولید هوای مطبوع به این صورت می باشد که با استفاده از فن هایی با قدرت بالا هوا به داخل دستگاه مکش پیدا می کند و در مرحله ی بعد هوای مکیش داده شه در دستگاه از فیلترهای زیادی عبور داده می شود و در نتیجه ی عبور هوای آلوده از فیلترهای مختلف، هوای مطبوع تولید می شود. از مزایای دستگاه تصفیه هوا با این نوع از فیلتراسیون می توان به عدم تولی گاز ازون اشاره کرد. در این نوع فیلتراسیون، به هیچ عنوان گاز ازون تولید نشده و سلامتی افراد به خطر نمی افتند. این نوع دستگاه ها دارای فناوی Ozone free می باشند به همین دلیل به سلامتی و دستگاه تفنس فرد هیچ گونه آسیبی را وارد نمی کند. برای افرادی که قصد خریدن بهترین دستگاه تصفیه هوا را برای منازل خود دارند توصیه می شود که دستگاهی با این نوع فیلتراسیون خریداری کنند تا علاوه بر ایجاد هوای مطبوع در محیط منزل، به سلامت افراد خانواده نیز هیچ گونه ضرری وارد نشود.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید