نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy S20 Ultra 5G ( قسمت اول )

0
4344
Galaxy S20 Ultra 5G در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

Galaxy S20 Ultra5G

هر سال شرکت سامسونگ با معرفی آخرین گوشی های ساخته شده توسط این شرکت، محصولاتی جدیدی را برای مخاطبان و دنبال کنندگان تکنولوژی به بازار عرضه می کند. در سال گذشته شاهد معرفی دو مدل گوشی S10 و S10 پلاس بودیم که بعد از مدتی گوشی S10e هم به بازار معرفی شد و در زیر مجموعه دو گوشی قبلی قرار گرفت. اما امسال وضعیت تغییر کرد و پس از معرفی گوشی های S20 و S20 پلاس، یک مدل بالاتر از این دو گوشی با نام Galaxy S20 Ultra5G ارائه شد که در ادامه  این مقاله از سی مقالات راهنمای خرید موبایل به بررسی گوشی با نقاط ضعف و قوت آن می پردازیم.

Galaxy S20 Ultra 5G در ژورنال نوبشو

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G

این گوشی با داشتن یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت، یک باتری بزرگ با قابلیت شارژ سریع تر نسبت به سایر مدل های سامسونگ و حافظه رم ۱۶ گیگاباتی تبدیل به بهترین گوشی تولید شده توسط شرکت سامسونگ شده است. در Galaxy S20 Ultra 5G شما با یک گوشی دوربین محور مواجه هستید، این موبایل با داشتن دوربین اولیه ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو، تصویرگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنز پریسکوپی با قابلیت بزرگ نمایی نوری ۴ برابر و همچنین دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی به شما فوق العاده ترین مجموعه دوربین طراحی شده برای یک موبایل تا به امروز را، ارائه داده است.

طراحی گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G

مهمترین نکته ای که در طراحی این مدل به چشم می خورد برجستگی دوربین پشتی این گوشی است که بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است که می توان علت آن را در وجود تله پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی با داشتن سنسوری به بزرگی ۱.۲ اینچ دانست، که بصورت عمودی قرار می گیرد. تقریباً تمامی کاربران موبایل از برجستگی هایی که در طراحی مدل های مختلف به کار می رود انتقاد می کنند اما ویژگی خاص دوربین این گوشی با قابلیت Space zoom 100X بسیاری از منتقدان را راضی نگه داشته است.

مسئله دیگری که نگاه انتقادی بعضی از کابران به سمت آن رفت رنگبندی گوشی بود که با دو رنگ Cosmic Black و Cosmic Gray به بازار ارائه شد. هر چند که این گوشی یک گوشی حرفه ای است و تنوع رنگی زیاد مهم نیست اما هیچ کدام از رنگبندی های بدنه کاربران را به خرید آن تشویق نمی کند.

استفاده از Gorilla Glass 6 در دو طرف گوشی برای محافظت از آن و طراحی لبه هایی با خمیدگی کمتر برای صفحه نمایش نسبت به مدل های دیگر این شرکت که در سال های قبلی به بازار ارائه می شد، موجب جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش و عدم لمس ناخواسته آن می شود.

Galaxy S20 Ultra 5G در ژورنال نوبشو

شرکت سامسونگ در این گوشی مانند مدل های دیگر خود از خواننده اثر انگشت اولتراسونیک استفاده کرده که دارای سرعت کمی است تا جایی که بعضاً کاربران استفاده از قفل صورت با امنیت کمتر را به آن ترجیح می دهند. داشتن بلندگو های استریو و وجود یک پورت usb-c در کنار آنها که برای شارژ سریع این گوشی استفاده می شود طراحی ظاهری این گوشی را تکمیل کرده است.

مطالب پیشنهادی
نقد و بررسی تخصصی آیفون 11 / قسمت دوم

صفحه نمایش گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra5G

در Galaxy S20 Ultra 5G یک نمایشگر با یک پنل ۶.۹ اینچی با وضوح تصویر ۳۲۰۰×۱۴۴۰px در نسبت ابعاد ۹ :۲۰ و تراکم پیکسلی ۵۱۱ppi ارائه شده است و نکته مهمی که این نمایشگر را از بقیه متمایز می کند رزلوشن آن نیست، بلکه نرخ تجدید آن با اندازه ۱۲۰ هرتز است. قابلیت پشتیبانی از سنجش لمسی تا ۲۴۰ هرتز از نکات بارز این نمایشگر است. امکان دریافت ۱۲۰ هرتز نرخ تجدید همراه با بالاترین سطح رزلوشن وجود ندارد و شما باید بین این دو یکی را انتخاب کنید که اکثراً با توجه به قابلیت دیدن میزان تجدید توسط چشم انسان انتخاب این گزینه پیشنهاد می شود. به هر حال این نمایشگر یکی از بهترین نمونه هایی است که در ساخت یک موبایل به کار برده شده است.

عمر باتری گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 5G

این گوشی با داشتن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و قابلیت اتصال به ۵G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همچنین با داشتن صفحه نمایشی با ابعاد گفته شده عددی کمتر از این مقدار جوابگوی نیاز کاربران نبود.

تفاوت گلکسی S20 و گلکسی S20 Ultra

Galaxy S20 Ultra5G گرانترین نمونه ارائه شده از گوشی های سری S20 است. شاید بتوان مهمترین تفاوت این گوشی با مدل S20 را در دوربین آن دانست. داشتن جنس بدنه، صفحه نمایش و ابعاد مشابه این دو گوشی با هم، تفاوت را فقط بر سر دوربین آن ها می آورد. اگر استفاده شما از دوربین گوشی برای انجام کارهای حرفه ای نیست با توجه به قیمت ۱۴۰۰ دلاری این گوشی که انتظار کاربران را بسیار بالا برده است، می توانید گزینه های بهتری برای خریدن محصولات دیگر این شرکت مثل Galaxy Z Flip و S20 داشته باشید، که بجز کیفیت دوربین تقریباً امکاناتی مشابه با این گوشی دارند.

در پایان به بیان نکات مثبت و منفی درباره این گوشی می پردازیم و امیدواریم که شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید:

*نکات مثبت

  • داشتن صفحه ‌نمایش بزرگ، روشن و زیبا ۱۲۰ هرتز AMOLED
  • دوربین عکاسی تله فوتو بزرگ پریسکوپ و گزینه ‌های زوم متنوع
  • داشتن چیپست gen جدید یک عملکرد پیشرفته آن
  • بلندگوهای استریو خوب و بلند
  • شارژ بسیار سریع است

*نکات منفی

  • قیمت بالای محصول
  • تحت تأثیر قرار گرفتن عمر باتری با سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • عدم مطابقت دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با عدد Nonacell گفته شده
  • عنوان بزرگنمایی ۱۰۰ برابر فضایی صرفاً برای بازاریابی است
  • عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت

امیدواریم از خواند این مقاله از سری مقالات بررسی تخصصی موبایل و تبلت لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید