انواع لوازم اداری رومیزی لازم برای دفتر کار

0
6589
لوازم اداری رومیزی در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

تهیه لوازم اداری رومیزی مورد نیاز برای محل کار

تهیه یک لیست از وسایل مورد نیاز برای دفتر کار کارمندان یکی از اصلی ترین و مهمترین کارهایی است که هر شرکتی ملزم به انجام آن است. لوازم اداری مورد نیاز برای هر شغلی می تواند با توجه به شرایط مختلف در هر شرکت متفاوت باشد. از جمله مهمترین موارد تأثیر گذار بر چک لیست لوازم اداری می توان به تعداد کارمندان، تعداد بخش های اداری، میزان فضا و متراژ دفتر کار اشاره کرد. در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید لوازم التحریر اداری سعی می کنیم تا مهمترین موارد لازم برای تهیه چک لیست لوازم اداری رومیزی را برای شما شرح دهیم تا در صورتی که شما مدیر و یا مأمور خرید یک شرکت هستید بتوانید با کمترین هزینه ممکن لیست وسایل دفتر کار کارمندان خود را تهیه کنید و میز کار آن ها را تجهیز نمایید. در ابتدا مفهوم لوازم اداری را تشریح می کنیم و سپس دسته بندی وسایل دفتر کار را به طور کامل شرح می دهیم.

لوازم اداری رومیزی در ژورنال نوبشو

لوازم اداری رومیزی

لوازم تحریر اداری

یکی از مهمترین بخش ها برای هر اداره ای تهیه تجهیزات و لوازم تحریر اداری است. منظور از لوازم تحریر اداری در واقع هر چیزی است که در محیط کاری برای نوشتن، بایگانی و انجام امور اداری مورد استفاده قرار می گیرد. لوازم تحریر اداری را می توان به لوازم روی میز و لوازم خارج از میز کار تقسیم کرد. در ادامه لوازم اداری مورد استفاده در روی میز را معرفی می کنیم:

  • تقویم رومیزی

تمامی پرسنل و کارمند های مجموعه شما برای یادداشت‌ های روزانه و اطلاع از تاریخ، به یک تقویم رومیزی نیاز دارند. تقویم برای برنامه ریزی تاریخ جلسات، نامه‌ ها و تنظیم قرار های کاری و… کاربرد دارد. همچنین دیدن تاریخ تعطیلات رسمی به کارمند کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری برای کار و مرخصی های خود داشته باشد. پس قرار داشتن یک تقویم روی هر میز کار بسیار مهم و کاربردی خواهد بود. لازم به ذکر است که تعداد تقویم های رومیزی مورد نیاز شما بستگی به تعداد میز های کار دفتر شما دارد.

  • کازیه چند طبقه

کازیه چند طبقه یکی از پر کاربردترین لوازم اداری رومیزی است که به کارمندان کمک می‌ کند تا بتوانند پرونده‌ ها و برگه‌ هایی مورد استفاده خود را برای نظم دهی بیشتر، داخل آن قرار دهند. کازیه چند طبقه بهترین وسیله برای مدیریت برگه ها و پرونده های اداری است. جنس کازیه‌ ها فلزی و یا بعضاً پلاستیکی می باشد و از نظر ظاهری دو طبقه و یا سه طبقه طراحی شده اند و شما می توانید متناسب با نیازتان، آن ها را خریداری‌ کنید.

اگر در هزینه کردن مشکلی ندارید بهتر است کازیه های فلزی را انتخاب کنید. در غیر این صورت پیشنهاد ما به شما خرید کازیه پلاستیکی است، به این دلیل که اکثر تولید کنندگان از پلاستیک های متراکم و با کیفیت استفاده می کنند و با خریدن آن به جای فلزی می توانید اندکی در هزینه لوازم تحریر اداری تان صرفه جویی کنید.

لوازم اداری رومیزی در ژورنال نوبشو

لوازم اداری رومیزی

  • کلربوک

اکثراً کارمندان با کاغذهای A4 پرینت شده سر و کار دارند و اغلب شامل اطلاعات مهمی می باشد که باید همواره نگهداری شوند، پس جمع آوری و بایگانی کردن این اسناد، کار بسیار مهمی است. کلربوک همواره یکی از مهمترین مواردی است که در چک لیست لوازم اداری رومیزی قرار می گیرد.

مطالب پیشنهادی
چگونگی خرید ست لوازم اداری ارزان

کلربوک وسیله ای است که شامل اسناد، مدارک، قراردادها و برگه های مهم می شود و از مفقود شدن آنها جلوگیری می کند. جنس جلد آن ها اغلب از پلاستیک محکم و مقاوم است که در حقیقت وظیفه آن محافظت از برگه ها می باشد. از جمله ویژگی های این وسیله می توان به وجود چندین کاور کاغذ در آن اشاره کرد که با خرید هر یک عدد کلربوک می شود چندین کاغذ را باهم و در کنار یگدیگر بایگانی کرد. شما در مجموعه محل کار خودتان به جای خرید پوشه ها و کاور های زیاد، می توانید با خرید کلربوک تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

  • کاربن

کاغذ کاربن یکی از ابزار های کپی ارزان قیمت محسوب می شود که همیشه در لیست لوازم اداری رومیزی قرار می گیرد. جالب است بدانید که یک طرف کاغذ کاربن، آغشته به مرکب یا رنگ دانه آبی یا مشکی می باشد و باید آن را زیر برگه مورد نظر قرار داد و می توانیم به هنگام نوشتن از نوشته هایمان یک رونوشت تهیه کنیم مثلاً هنگام ثبت قرارداد، ثبت اسناد اداری، فیش بانکی و… بسیار کاربرد دارد. کاربن ها یک وسیله کوچک و جزئی است اما در بسیاری از مواقع جزو کلیدی ترین لوازم اداری رومیزی محسوب می شود.

  • استامپ

استامپ یک جعبه کوچک است که در درون آن بالشتکی آغشته به جوهر وجود دارد. استامپ بعنوان یکی از پر کاربردترین لوازم اداری، در هر مجموعه ای بکار می رود هنگامی که کارمندان نیاز به مهر زدن بر روی یک کاغذ و یا گرفتن اثر انگشت دارند آنگاه کاربرد استامپ مشخص می شود.

دو مدل استامپ در بازار وجود دارد، یکی استامپ های نانو است، که بعد از استفاده جوهر از انگشتتان پاک می شود و دیگری استامپ های جوهری معمولی که جوهر تا مدتی روی انگشت شما باقی می ماند.

  • دستگاه پانچ

یکی از مهمترین وظایف روزانه بسیاری از کارمندان در محل کار بایگانی کردن اسناد، مدارک، نامه‌ها و… می باشد که برای انجام این کار نیاز به یک دستگاه پانچ کاغذ قوی دارد. به هنگام خرید این وسیله سعی کنید که جنس های با کیفیت بازار را انتخاب و خریداری کنید، چرا که یکی از پر کاربردترین وسایل در هر اداره ای می باشد و در صورت بالا نبودن کیفیت خیلی زود دچار آسیب و یا خرابی می شود.

از جمله وسایل مهم دیگر برای لوازم اداری رومیزی می توان به: منگنه، پایه چسب نواری، گیره کاغذ و کلیپس کاغذ، سوزن ته گرد و پونز اداری اشاره کرد که به هنگام خرید آن ها با در نظر گرفتن نوع و میزان استفاده هر کارمند می توانید بهترین گزینه ها را برای خرید داشته باشید.

امیدوارم که از خواند این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

 

Originally posted on ۰۷/۲۰/۱۳۹۹ @ ۶:۵۳ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید