آشنایی با قیمت وسایل بازی کودکان

0
4253
قیمت وسایل بازی کودکان در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

نقش مهم اسباب بازی در زندگی و آینده کودک

قیمت وسایل بازی کودکان : بازی کردن کار بچه هاست. اسباب بازی ها ابزار بازی کودکان است. ژان پیاژه ،روانشناس سوئیسی ، معتقد است که در گزینش اسباب بازی ها برای کودک باید دقت بسیار زیادی داشت، چرا که اسباب بازی ها همانطور که در سری مقالات راهنمای خرید اسباب بازی اشارع شد، نقش مهمی در شکل گیری عواطف و روحیات کودک دارند و در شخصیت و زندگی آینده او تاثیر گذارند.

قیمت وسایل بازی کودکان در ژورنال نوبشو

قیمت وسایل بازی کودکان

خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

خرید اسباب بازی چندان کار ساده ای نیست. قیمت وسایل بازی کودکان : دخترانه یا پسرانه ،همیشه مناسب بودن آن را تضمین نمی کند.

تناسب اسباب بازی با علاقه و توانمندی کودک

اسباب بازی مناسب و بازی مناسب با توجه به علاقه مندی ها و نیازهای منحصر بفرد کودک تاثیر بسیار زیادی در رشد و تربیت او دارد. امروزه با وجود تنوع زیاد اسباب بازی و همچنین اطلاعاتی که روی جعبه آن درج می شود ،خرید اسباب بازی هنوز کاری سختی می باشد و نیاز به شناخت مناسبی از کودک و علاقه و توانمندی او دارد.

شناخت خصوصیات کودکان در سنین مختلف

اسباب بازی ها بهتر است با توجه به سن کودک خریداری شوند.

  • ۰ تا سه ماهگی

نوزاد در اولین ماه های بعد از تولد بیشتر نیاز به چیز هایی دارد که بتواند آنها را ببیند و صدایشان را بشنود. بنابراین اسباب بازی هایی با رنگ گرم و روشن و با حرکت آرام و صدای ملایم برایشان مناسب تر است. مانند جغجغه با رنگ های گرم و روشن و یا اسباب بازی هایی که آویزان می شوند و کودک را به داشتن تحرک تشویق می کنند ،می تواند گزینه های خوبی برای خرید باشند. این نوع اسباب بازی ها را می توان با قیمت های مناسب تهیه کرد.

  • ۳ تا ۶ ماهگی

در این محدوده سنی کودک بیشتر با دست خود آشنا می شود و از طریق دستان خود سرگرم می شود. می تواند اشیا را در دست بگیرد پس اسباب بازی لمسی ، حرکتی و حسی و همچنین کتاب های پهن و نرم مناسب ترند. ( قیمت وسایل بازی کودکان )

  • ۶ تا ۱۲ ماهگی

در این سن کودک تحرک بیشتری دارد. دو اسباب بازی را در دست گرفته و به هم می کوبد و تمایل به راه رفتن هم در این سن شکل می گیرد. پس خریدن طبل برای ضربه زدن،ماشین هایی که کشیده می شوند ،کتاب با عکس های ساده و جذاب و اسباب بازی موزیکال نیز مناسب این رده ی سنی می باشد.

  • ۱۲تا ۱۸ ماهگی

در این سن کودک علاقه دارد به هر چیزی دست بزند،درها را باز و بسته کند. توانایی حرکتی بیشتر او در این سن باعث می شود که به اسباب بازی هایی که حرکت می کنند، علاقه بیشتری نشان دهد. پس بعضی از موارد مناسب برای خرید می تواند ماشین یا واگن بزرگ، تلفن یا جارو برقی و همچنین مداد شمعی باشد.

  • پس از ۱۸ ماهگی

در این سن اسباب بازی هایی برای کودک خود خریداری نمایید که حس اعتماد به نفس و متکی شدن به خود را در او به وجود آورند.

به طور مثال :

.پازل و معما

.انواع عروسک

.مکعب تعادلی

.اسباب بازی های هنری

.بیلچه و سطل بازی

.انواع توپ

باور غلط در انتخاب و خرید وسایل بازی کودکان

هیچ وقت در انتخاب و خرید اسباب بازی از تعاریف جنسیتی استفاده نکنید. مثلا این که رنگ صورتی دخترانه و یا آبی رنگ پسرانه است، یا فلان اسباب بازی دخترانه یا پسرانه است. این که عروسک دخترانه است کاملا اشتباه است چرا که مدل های مختلف اسباب بازی ها با رنگ های گوناگون باعث تقویت هوش هیجانی در کودکان خواهند شد. به هیچ وجه باعث به وجود آمدن کلیشه های جنسیتی در کودکان نشوید. این امر باعث بروز مشکلاتی در بزرگسالی آنان خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
خرید اسباب بازی به بهترین قیمت

قیمت وسایل بازی کودکان در ژورنال نوبشو

قیمت وسایل بازی کودکان

نکات مهم قبل از خرید اسباب بازی

  • ایمنی

از خرید اسباب بازی هایی با قطعات ریز برای کوکان در سن پایین جدا خوداری نمایید. ممکن است کودک این قطعات ریز را در دهان خود فرو برده و باعث خفگی کودک گردد.

  • کیفیت

کیفیت مساله مهمی در زمان خرید اسباب بازی است. وسایل با کیفیت بیشتر ایمن تر هستند . در ضمن از دوام بالاتری هم برخوردارند. موقع خرید حتما به برچسب NF و CE بر روی جعبه آن توجه کنید.

علامت NF ،نشانگر این است که موارد ایمنی رعایت شده است و در لابراتورهای مستقلی آزمایش شده اند.

علامت CE،این اطمینان را به شما می دهد که در ساخت اسباب بازی نکات ایمنی در سطح استاندارد اروپایی رعایت شده است.

  • سن مناسب

مواردی که از قبل، در بالا گفنه شد، دلایل مهمی برای در نظر گرفتن سن کودک در موقع خرید اسباب بازی برای او می باشد.

قیمت وسایل بازی کودکان در ژورنال نوبشو

قیمت وسایل بازی کودکان

  • قیمت

در موقع خرید اسباب بازی به فکر زیبایی و گران قیمتی و جنبه دکوری اسباب بازی نباشید زیرا ممکن است به دلیل گرانی قیمت وسایل بازی کودکان آن اجازه بازی با آن را به کودک ندهید .چنانچه این وسیله خراب شود عصبانی شوید و با پرخاشگری با کودک برخورد کنید که موجب صدمه روحی به کودک خواهد شد.

  • فعالیت بدنی

ازخرید مداوم اسباب بازی هایی که کودک را فقط به صورت یک تماشاچی نگه می دارد ،دوری کنید. بهتر این است که اسباب بازی توان جسمی کودک را افزایش دهد و باعث تخلیه انرژی و هیجان او گردد.

  • تنوع

برای کودکان اسباب بازی های متنوع خریداری کنید. اسباب بازی ها در طولانی مدت مورد علاقه بچه ها نیستند.

برای کودکان بزرگتر اسباب بازی هایی بخرید که آنها را در محیط خود در گیر کند

اتومبیل ها، هواپیماهای بدون سرنشین ،تلسکوپ و آزمایشهای علمی از جمله موارد مناسب می باشند.

اسباب بازی بخرید که بر تعامل در کودکان بزرگتر تاکید می کنند

بازی های تعاملی مانند پازل، بازی های تخته ای و دومینو باعث می شوند که بچه های بزرگتر دربازی با دوستان و خانواده ی خود همراه شوند و در تعامل بیشتری با اطرافیان خود قرار گیرند.

قیمت اسباب بازی های موزیکال دارای نور و صدا بیشتر از نوع ساده آن است. اما برخلاف تبلیغاتی که از آنها می شود ،خیلی مفید و کاربردی نیستد. در حقیقت هر چه اسباب بازی کار بیشتری انجام دهد ،کودک نیز تلاش کمتری خواهد نمود.

  • قیمت اسباب بازی در کشور ما

به طور کلی تمامی مواد اولیه ساخت اسباب بازی در کشور ما از کشور های دیگر وارد می شوند. بنابراین با تغییر و نوسان ارز و وجود تحریم های مختلف قیمت مواد اولیه بالاتر خواهد رفت و در نتیحه هزینه تولید نیز به همین شکل بالا می رود.

 

Originally posted on ۱۰/۲۲/۱۳۹۹ @ ۷:۱۶ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید