خرید اینترنتی فرش به صورت کاملاً مطمئن و مقرون به صرفه

0
4623
خرید اینترنتی فرش در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

خرید اینترنتی فرش

با توجه به تغییر شرایط و پیش رفتن امور به سمت و سوی تکنولوژی، خرید های اینترنتی هم به مراتب افزایش یافته است. امروز در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید فرش قصد داریم به دلایل خرید اینترنتی فرش بپردازیم و متوجه شویم که به طور کلی خرید اینترنتی چه مزایایی دارد؟ همچنین در نظر داریم که به نقد و بررسی یک فرش خوب از نظر جنس و نوع نخ و …. بپردازیم. اما در ابتدای کار، گذری بر مزایای خرید های اینترنتی خواهیم داشت.

چگونه یک خرید اینترنتی خوب و ایمن داشته باشیم؟

با خرید اینترنتی فرش می توان در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و نیز هزینه های مختلف یک کالا را با هم مقایسه کنید و در نهایت بتوانید یک کالا را با بهترین شرایط خریداری کنید. اما در صورت رعایت موارد امنیتی می توانید از بروز مسائل احتمالی جلوگیری نمایید.

پیشنهاد می شود در هنگام خرید اینترنتی در زمان ورود اطلاعات کارت بانکی خود از صفحه کیلد های مجازی که خود سایت ارائه می کند استفاده کنید نه از صفحه کلید فیزیکی خود، چرا صفحه کلیدهای مجازی امنیت بیشتری دارند.

خرید اینترنتی فرش در ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی فرش

معرفی بازار فرش

در سالهای گذشته بازار فرش دستباف بسیار داغ بود و کمتر فرش ماشینی وجود داشت اما با گذشت زمان فرش های دستباف جای خود را به فرش های ماشینی دادند و همچنین بازار فرش تزئینی از جمله تابلو فرش ها و… روی کار آمد.

انواع فرش را بررسی کنیم؟

فرش ها انواع مختلفی دارند از جمله: فرش دستباف (که با استفاده از کارگاه های مخصوص و توسط افراد با زدن گره هایی در کنار هم و از روی نقشه بافته می شود)، فرش ماشینی (این نوع از فرش بواسطه ماشین های مکانیکی و با استفاده از نقشه های مجازی بافته می شوند)، گلیم فرش(اغلب برای زیر انداز از آنها استفاده می شود)، تابلو فرش (دارای ابعاد مختلفی بوده و هم به صورت دستی و هم ماشینی بافته می شوند و اغلب برای تزئین از آنها استفاده می شود) و … که هر کدام از لحاظ نوع بافت و جنس نخ مصرفی متفاوت بوده و کاربردهای گوناگونی دارند.

خرید اینترنتی فرش در ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی فرش

یک فرش خوب و مرغوب چه خصوصیاتی دارد؟

استفاده از نخ با کیفیت برای بافت فرش در ماندگاری و زیبایی فرش تأثیر بسزایی دارد، انتخاب جنس نخ در کاربرد فرش هم تأثیرگذار است مثلاً برای تابلو فرش ها از نخ های ابریشمی، برای گلیم از نخ پشمی و… استفاده می شود. همچنین تراکم فرش هم یکی دیگر از معیارهای انتخاب فرش مناسب است همچنین رنگ های بکار برده در بافت فرش می تواند با توجه به محیط مورد نظر برای استفاده از فرش متنوع باشد.

معرفی فرش از لحاظ ابعاد و کاربرد آنها در خرید اینترنتی فرش

  1. قالیچه: این نوع از فرش ها معمولاً به ترتیب دارای طول و عرض های ۲۰/۲ در ۴۰/۱ و همین حدودها هستند.
  2. کلّگی: فرش هایی که پهنای کمتری نسبت به قالی دارند و از لحاظ طول کوچک تر از ۴ متر نباشند کلّگی گفته می شود.
  3. قالی: این نوع از فرش ها معمولاً بین ۶ تا ۲۴ متری وجود دارند و دارای دسته بندی های متنوعی هستند.
  4. فرش کناره: معمولاً برای پوشاندن اطراف سالن های بزرگ استفاده می شود.
  5. پادری: معمولاً به قالیچه های کوچک که برای جلوی در مورد استفاده قرار می گیرد، اطلاق می شود.
مطالب پیشنهادی
چرا مبل کلاسیک در تمام دوره ها پرطرفدار بوده است؟

در بعضی از شهرهای کشور ایران فرش هایی به شکل مربعی بافته می شود که اغلب برای تزئین مکان هایی مانند ویلاها و یا ساختمان های بزرگ استفاده می شود.

معرفی و خرید فرش فرهی کاشان

این شرکت شامل ۳ بخش تولیدی می باشد که از سال ۶۹ شروع به همکاری کرده اند. این شرکت به عنوان نخستین ایجاد کننده نخ صد درصد پلی استر فیلامنت برای کیفیت بهتر فرش جز معروفترین تولید کنندگان می باشد.

بررسی ویژگی و خرید فرش فرهی کاشان در خرید اینترنتی فرش

از ویژگی های بارز فرش فرهی کاشان جادوی رنگ در این فرش هاست همچنین برای بافت این فرش از تنوع طرح بالایی استفاده شده است. این فرش ها در سایز های بزرگتر مثلاً ۱۸ متری و… هم در دسترس هستند و نیز ماندگاری بالایی دارند چرا که با نخ های با کیفیت بافته شده اند.

با استفاده از تکنولوژی، امروزه می توانیم یک خرید فرش ماشینی ارزان داشته باشیم. چرا که وقتی به صورت آنلاین و با اطمینان سفارش خرید خود را ثبت کنید در هزینه های خرید خود صرفه جویی کرده اید.

آشنایی با برخی ابزار بافتن فرش دستباف

در صورتی که شخصی بخواهد شروع به بافتن یک فرش دستباف کند نیاز به برخی ابزار و وسایل از جمله: کارگاه قالی، قیچی و شانه مخصوص اینکار و نیز نقشه و نخ دارد.

معرفی انواع نخ در فرش بافی

پیش تر اشاره کردیم که جنس نخ در ماندگاری فرش تأثیرگذار است حالا با هم بررسی کنیم چه نوع نخ هایی وجود دارد، نخ های مورد استفاده برای بافت فرش در دو نوع ترکیبی و غیر ترکیبی وجود دارند، نخ های غیر ترکیبی در واقع از یک جنس هستند و با نخ دیگری مخلوط نشده است از جمله این نخ ها می توان نخ پنبه ای، ابریشم، پشم، اکریلیک، پلی پروپیلن و ویسکوز و… را نام برد.

خوب است که با هم با انواع گره های فرش های ایرانی هم آشنا شویم

از آنجایی که مرغوب بودن و داشتن کیفیت بالای فرش به تراکم گره های آن بستگی دارد، به معرفی این گره ها در مقاله خرید اینترنتی فرش می پردازیم.

فرش های ایرانی اغلب دارای دو نوع گره یعنی گره های ترکی و گره های فارسی هستند، که شیوه بستن هر کدام از اینها منحصر به فرد است و دسته بندی های متنوعی دارند.

  • گره های ترکی

گره های ترکی (خامه فرش به دور دو تار گره میخورد) شامل: گره ممتاز، گره معمولی ترکی (که ملقب به گره استاندارد است) و گره برعکس.

  • گره های فارسی

گره های فارسی (خامه فرش به دور یک تار گره می خورد) شامل: گره چپ به راست، راست به چپ، گره های تقلبی (این گره دقیقاً شبیه به اسمش تقلبی است و کیفیت فرش را پایین میاورد و خود دارای چند دسته بندی مختلف از گره ها است)، گره هنری که این گره نیز شامل دسته های زیر می شود:

گره اسپانیولی، گره قرضی، گره مضاعف، گره دو رنگ، گره سنه، گره برعکس، گره مغلوب

خرید اینترنتی فرش در ژورنال نوبشو

خرید اینترنتی فرش

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید