بهترین دستگاه آب شیرین کن و کاربرد های آن

0
3922
آب شیرین کن در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

آب شیرین کن

در عصر تکنولوژی های رایج برای تصفیه صحیح آب سالم و بدون املاح، بهره گیری از آب شیرین کن اسمز معکوس دارای امتیاز های قابل قبولی نسبت به سایر روش ها می باشد، با بهره گیری و استفاده از تکنولوژی تصفیه آب می توانیم آب خالص تهیه و تولید کنیم و در مرحله ی مصرف استفاده کرد.

نکات مهمی درباره ی قیمت آب شیرین کن اسمز که باید بدانید

برای دانستن و مشخص شدن قیمت اولاً خریدار باید ظرفیت آبی که در اختیار دارد و می خواهد در طول روز تصفیه کند را اعلام کند چرا که طراحی و تولید اولیه دستگاه تصفیه آب بر اساس ظرفیت آب می باشد و بعد از آن با تحلیل و آنالیز ظرفیت آب طراحی ابتدایی صورت می گیرد با اعلام این پروسه فروشنده با اطلاعاتی که در دست دارد قیمت را به خریدار ارایه می دهد.

در حال حاضر یکی از مهمترین اولویت های صنعتگران تأمین و ایجاد آب سبک و بدون املاح می باشد خرید دستگاه آب شیرین کن قطعا اقدام بهتری نسبت به این است که مصرف کنندگان آب خالص تهیه و مصرف نمایند

به فرض مثال هزینه دستگاه برای تصفیه ۱۰ متر مکعب در یک شبانه روز دارای قیمتی حدود ۲ هزار دلار می باشد و دستگاهی دیگر با قابلیت تصفیه ۱۵ متر مکعب در یک شبانه روز دارای قیمتی حدود ۳ هزار دلار می باشد.

بررسی تصفیه آب شیرین کن خانگی

سیستم تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارد که به چند روش اشاره می کنیم، از روش های اصلی تصفیه آب میتوان اولترا فیلتراسیون UF و سیستم اسمز معکوس  RQ را نام برد.

دستگاه های مختلفی در این زمینه وجود دارند، اگر دستگاه اولترافیلتراسیون پمپ و مخزن تصفیه ی کامل آب آشامیدنی را نداشته باشد نمی توان از آن به عنوان یک دستگاه بدون ایراد نام برد.

آب شیرین کن در ژورنال نوبشو

  • دستگاه تصفیه آب شیرین کن خانگی کلر واترCLEAR WATER

از بین برند های مختلف به طور دقیق نمی توان برند خاصی را پیشنهاد داد و یا از نظر کیفیت و اصلی بودن دستگاه مطمئن بود که نمونه بارز آن دستگاه شش مرحله ای یا هفت مرحله ای کلر واتر می باشد. کلر واتر یک محصول ایرانی با قطعات چینی می باشد اما به نام تایوان در بازار به فروش می رسد که این امر مناسب نیست و همچنین فقط به خاطر داشتن شاسی برجسته نمیتوان گفت که این دستگاه تقلبی است یا اصلی، اما با این حال در صورت وجود با قیمت مناسب و پایین میتوان آن را تهیه نمود فقط باید دقت کرد که ممبران RO این دستگاه اصلی باشد.

  • دستگاه تصفیه آب شیرین کن خانگی کی فلوK-FLOW

تصفیه کی فلو ساخت کشور چین بوده و قطعات آن همه چینی هستند اما کیفیت نسبتاً بدی هم ندارند و در صورت ارزان قیمت بودن مقرون به صرفه است. این نوع از دستگاه تصفیه آب در زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه قرار دارد که شما می توانید در صورت مستاجر بودن آن را نیز به عنوان یکی از اجزای خانه جا به جا کنید و به منزل جدید ببرید و آنجا نصب کنید.

مطالب پیشنهادی
آب تصفیه کن و روش های تصفیه

نکاتی درباره ی مکانیزم دستگاه آب شیرین کن

برای قضاوت و نتیجه گیری درباره ی کارکرد آن محاسبات ریاضی و پارامترهای نسبتاً زیادی وجود دارد. همانطور که در بالا توضیحات مختصری درباره ی سیستم آب شیرین کن اسمز معکوس گفته شد می خواهیم در ادامه این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید ابزار سلامت به این موضوع بپردازیم. در رابطه با مکانیزم سیستم آب شیرین کن که مجهز به تجهیزاتی از جمله میزان جریان عبوری، فشار، کیفیت، ظرفیت و دمای آب است در واقع یک فرآیند تصفیه آب را نشان می دهد. برای کارکرد هر چه بهتر دستگاه تصفیه آب شیرین لازم است که پارامتر های زیرا رعایت کرد :

  • مقدار فشار به جریان ورودی
  • مقدار فشار به جریان خروجی
  • دما
  • هدایت الکتریکی آب در جریان ورودی
  • مقدار آب تصفیه شده

آب شیرین کن در ژورنال نوبشو

برای استفاده از تکنولوژی آب شیرین کن مراحلی وجود دارد که شامل انواع حرارتی، غشایی و خورشیدی است که در این مراحل آب شور دریا طی فرایندهای حرارتی و فرآیند تصفیه ی غشایی به آب شیرین و قابل استفاده تبدیل می شود. از این روش در کنار سایر فرایندهای تصفیه آب و فاضلاب که در پاسخ به کاهش چشمگیر منابع آبی و استفاده از منابع جایگزین آب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در صنایع و کشاورزی پیشرفتی قابل توجه داشته است.

درصد بازیابی در آب شیرین کن

میزان درصد بازیابی در آب شیرین کن بیانگر درصدی از آب ورودی است و با استفاده از دستگاه اسمز معکوس آب تصفیه شده از سیستم خارج می شود. هر چه قدر که مقدار بیشتر باشد نشان می دهد که چه مقدار آب به شکل پساب از دستگاه تصفیه آب خارج شده است. البته باید توجه داشت که در طراحی مقدار زیاد درصد بازیابی آب شیرین کن، ممکن است با مشکل رو به رو شوید مشکلاتی از قبیل گرفتگی و رسوب گیری برای اسمز معکوس، میزان درصد بازیابی نرم افزار های موجود در طراحی سیستم آن همچنین خواص شیمیایی آب ورودی و تصفیه ای که بر روی آب ورودی قرار گرفته است مشخص می شود.

عامل غلظت آب شیرین کن

عامل غلظت آن بستگی به میزان درصد بازیابی دارد، که این موضوع پارامتر مهمی در پیاده سازی دستگاه های اسمز معکوس محسوب می شود. هر چه مقدار خروجی درصد آب تصفیه شده دستگاه بیشتر باشد (درصد بازیابی آن بالاتر می باشد)، جریان پساب حاوی مقدار بیشتری از ناخالصی ها بوده و میزان غلظت نمک در آن بیشتر است.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید