تجربه لذت بخش دنیای مدرن با بخاری برقی کم مصرف

0
3987
بخاری برقی کم مصرف در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید بخاری برقی کم مصرف

با فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای جانسوز آن، خانواده ها بیش از پیش به فکر خرید لوازم گرمایشی هستند. اگر سری به مراکز فروش لوازم گرمایشی بزنیم، خواهیم دید که انواع و اقسام بخاری ها در سراسر بازار با مزایا و معایب مختلفی به فروش میرسد. یکی از لوازم گرمایشی که ممکن است افراد به آن رو بیاورند، بخاری برقی کم مصرف است. بخاری های برقی معمولاً مورد استفاده در مکانهای کوچک و فاقد گازکشی است.

بخاری برقی کم مصرف در ژورنال نوبشو

فناوری به کار رفته در بخاری برقی کم مصرف:

هیتر خانگی در انواع مختلفی تولید میشوند. در واقع بعضی از آنها قادرند کل محیط مورد نظر را گرم کنند و تعدادی دیگر نیز تنها قابلیت گرم کردن افراد و اشیا نزدیک به خود را دارند. فناوری بخاری برقی کم مصرف به این صورت است که با تبدیل نیروی برق به حرارت، باعث گرم شدن فضای اطراف خود خواهد شد.

بخاری برقی کم مصرف در ژورنال نوبشو

در صورتی که قصد خرید این دستگاه را دارید، بهتر است که قبل از خرید در رابطه با فناوری به کار رفته برای تولید بخاری، اطلاعاتی را به دست بیاورید و مشخص کنید چه نوع سیستمی میتواند جوابگوی نیاز شما باشد. از این فناوریها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرمایش همرفتی

این فناوری یکی از شایعترین تکنولوژی های ساخت سیستم های گرمایشی همچون بخاری برقی کم مصرف است. سیستمی که با استفاده از این فناوری به عرصه تولید برسد، قادر است کل فضای مورد نظر را به خوبی گرم کند، به علاوه گرمای آن تا مدت زیادی در فضای مورد نظر باقی خواهد ماند.

در این سیستم، با استفاده از سیم برق، سیم پیچ برقی یا روغن میتوان حرارت را تولید کرد و فضای مورد نظر را گرم میکند. اکثر بخاریهای برقی که با استفاده از این فناوری تولید میشوند را به فن مجهز میکنند و هوای گرم را در کل محیط مورد نظر به جریان میاندازند.

تمرکز این دسته از بخاریها معطوف بر نقاط مقابل خود است. معمولاً در فضاهایی که متراژ پایینی دارند، همچون اتاق کار، اتاق خواب و … از این سیستم برای گرمایش فضا استفاده خواهد شد.

بخاریهای برقی در مدلهای متفاوتی تولید میشوند، یکی از انواع آن به این صورت است که زیر میز کار قرار میگیرد و فضای کمتری را گرم میکند. فناوری این دسته از بخاریها به این شکل است که با استفاده از لامپ کوارتز مادون قرمز قابلیت گرم کردن فضا را خواهند داشت.

  • گرمایش میکا ترمیک

در این تکنولوژی به صورت همزمان از دو فناوری گرمایش تابشی و فناوری گرمایش همرفتی استفاده خواهد شد. ساز و کار بخاری برقی کم مصرف گرمایش میکا ترمیک به این صورت است که با استفاده از پانل، حرارت تولید شده به بیرون از دستگاه منتقل میشود و جریان همرفت طبیعی موجب میگردد تا هوای گرم را در کل فضا به گردش در بیاورد.

بخاریهای تولید شده با این فناوری علاوه بر این که میتواند محیط اطراف را گرم نگه دارد، بلکه قادر است تا جلوی عواملی که موجب حساسیت میشوند را همچون گرد و غبار گرفته و فضا را برای افرادی که بیماریهای تنفسی دارند دلنشین تر کند. این بخاری بدون استفاده از فن طراحی شده به همین منظور هیچ گونه صدایی تولید نخواهد کرد.

انواع بخاریهای برقی از نظر مکانیزم تولید حرارت:

هیتر خانگی در انواع و اقسام مختلفی با توجه به نوع و مدل آن تولید میشود. در صورتی که قصد خرید این بخاری ها را دارید بهتر است که بر اساس نیاز خود، مناسب ترین را انتخاب کنید.

  • بخاری برقی سرامیکی

در این سیستم بدون استفاده از سیم و سیم پیچ، تنها با استفاده از گرمایش سرامیکی نسبت به تولید حرارت اقدام کرده اند. بخاریهای تولید شده با این مکانیزم قادر است تا گرمای تولیدی را به میزان مورد نیاز تنظیم کند و حرارت مطلوب و طولانی مدتی را برای فضای مورد نیاز به دنبال داشته باشد.

ژورنال نوبشو

  • بخاری برقی روغنی

در بخاری برقی کم مصرف تولید شده با مکانیزم بخاری برقی روغنی، از فناوری گرمایشی میکا ترمیک برای تولید حرارت استفاده خواهد شد. در حقیقت این هیتر کم مصرف خانگی قادر است تا با استفاده از روغن گرمابر و به واسطه گرمایش همرفتی و گرمایش تابشی تولید گرما کرده و فضای مورد نظر را در بر بگیرد.

مطالب پیشنهادی
تمام دانستنی های لازم درباره ی کولر اسپلیت

روغن موجود در این سیستم به تمامی تیغه های موجود در آن نفوذ کرده و حرارت تولید شده را در کل فضا به صورت یکسان منتشر خواهد کرد.

بخاری برقی کم مصرف در ژورنال نوبشو

  • بخاری برقی مادون قرمز

این دسته از هیتر خانگی با بهره گیری از فناوری گرمایش تابشی قادر است تا حرارت مورد نیاز کاربر را فراهم کند و اساس آن بر ۲ نوع متفاوت است که عبارتند از:

  • بخاری برقی کم مصرف تولید شده با لامپهای کوارتز مادون قرمز که رشته گرمایشی آن تشکیل شده از %۸۰ عنصر نیکل و %۲۰ عنصر کرومیم بوده، را در مرکز یک لامپ کوارتز قرار داده تا تولید گرما کند.
  • بخاری برقی کم مصرف تولید شده با المنت حرارتی میلهای که رشته گرمایشی آن با بهره گیری از المنتهای فلزی که شباهت بسیار زیادی به رشته حرارتی داخلی دارند، قادر است تولید حرارت کرده و فضای مورد نظر را گرم کند.

ژورنال نوبشو

مدلهای مختلف بخاریهای برقی تولید شده:

بخاری برقی کم مصرف تولید شده در کارخانه جات، در سبک ها و طرح های مختلفی طراحی شده اند و کاربر میتواند بر اساس نیازی که دارد یکی از آنها را برای خود برگزیند. از این مدلها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخاری برقی زمینی

در صورتی که نیاز است تا هیتر کم مصرف خود را جابجا کنید، بهتر است که از این مدل بخاری برقی استفاده نمایید. بخاری برقی زمینی به دلیل سبکی و حجم کم به سادگی قابلیت جابجایی را برای کاربر فراهم خواهد کرد. این دسته از سیستم های گرمایشی معمولاً فن دار هستند و میتوانند گرما را در کل محیط پخش کنند.

ژورنال نوبشو

  • بخاری برقی کوچک

این نوع از هیتر خانگی قابلیت جابجایی را بر روی هر نوع میزی دارد و برای فضاهایی که متراژ پایینی دارند بسیار مناسب است. چنانچه قصد صرفه جویی در مصرف انرژی را دارید، بهترین گزینه استفاده از این سیستم است. این دستگاه با استفاده از سیستمهای گرمایشی مختلف تولید شده است که برای ایمنی بهتر باید به دفترچه راهنمای آن توجه داشته باشید.

  • بخاری برقی دیواری

سیستم دیواری یکی از انواع بخاری برقی کم مصرف است که قابلیت نصب روی دیوار یا درون آن را دارد. این هیتر کم مصرف را میتوان در محیط هایی همچون دفتر کار یا کارگاه استفاده کرد.

  • بخاری برقی قرنیزی

امروزه در ساختمان های جدید به صورت کامل لوله کشی گرمایشی تعبیه خواهد شد، اما در ساختمانهای قدیمی که فاقد تهویه و لوله کشی گرمایشی هستند، میتوان از سیستم های برقی قرنیزی استفاده کرد.

ژورنال نوبشو

انتخاب بخاری برقی مناسب محیط مورد نظر:

  • اتاق خواب و اتاق کار

چنانچه فضای اتاق شما با استفاده از سیستم های گرمایشی دیگری همچون شوفاژ، بخاری یا … گرم میشود، اما حرارت تولید شده در فصلهای سرد سال جوابگوی محیط شما نیست، میتوانید از بخاری های برقی که با فناوری گرمایش همرفتی تولید شدهاند استفاده کنید.

  • سالن پذیرایی و هال

در صورتی که قصد گرم کردن سالن پذیرایی و هال در منزل و یا سالنهای بزرگ اداری را دارید باید از سیستمهایی استفاده کنید که جوابگوی فضای مورد نظر شما باشند. بهترین گزینه برای این کار استفاده از هیتر کم مصرف فن دار است. برای چنین فضاهایی بخاری برقی را انتخاب نمایید که دارای فن بزرگی باشد.

  • سرویسهای بهداشتی

در صورتی که قصد خرید بخاری برقی را برای سرویس بهداشتی خود دارید باید به نکات ایمنی آن نیز توجه داشته باشید. در واقع بخاری برقی باید در فضایی نصب شود که تماسی با آب نداشته باشد. بهتر است که قبل از حمام کردن، سیستم را برای مدتی روشن کنید تا فضا را گرم کند و هنگام استفاده از حمام آن را خاموش کنید.

  • فضای باز

همان گونه که میدانید گرم کردن فضاهای باز همچون سالنهای سر پوشیده و سوله ها، امکان پذیر نمیباشد، چون در چنین فضاهایی جریان هوا به صورت مداوم در گردش است. بهترین گزینهای که میتوانید در این فضاها انتخاب نمایید، استفاده از فناوری گرمایش تابشی است.

ژورنال نوبشو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید