با دانستن این نکات فروش تبلت را به خوبی تجربه کنید

0
6030
فروش تبلت در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

نکاتی که در هنگام فروش تبلت باید به آنها توجه کرد :

در مقالات راهنمای خرید تبلت به موضوعات خرید انواع تبلت و تعمیرات تبلت پرداختیم . حال در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع نکاتی که در هنگام فروش تبلت لازم است آشنا نماییم. گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی همیشه زندگی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. ساختن وسایل جدید تر با کاربرد های جالب و کارآمد، انسان را مجبور به همراهی با این قطار پیشرفت می کند. چند سالی می شود که تبلت ها وارد بازار شده اند و خیلی زود توانسته اند جای خود را در زندگی انسان ها پیدا کنند و محبوب دل خیلی ها شوند. این محبوبیت باعث شده تا نکاتی را به شما بگوییم تا در هنگام فروش تبلت ها بهترین گزینه را پیشنهاد دهید، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

– قیمت تبلت :

نخستین موضوعی که باید قبل از فروش تبلت به آن دقت کنید مقدار هزینه ای است که کاربر می خواهد برای این کار اختصاص دهد مطمئنا مانند هر وسیله ی الکترونیکی دیگری هرچقدر هزینه بیشتری کنند دستگاهی با سخت افزار قوی تر نصیب آن ها خواهد شد. اما لزوما با خرید گران ترین دستگاه موجود بهترین دستگاه را برای خود نخریده اند. همانطور که قبل تر گفته شد باید در ابتدا نیاز های مشتری را برای خرید این دستگاه مشخص کنید و متناسب با آن بهترین گزینه را پیشنهاد دهید.

اگر فاکتور هزینه برای مشتری از اهمیت کمی برخوردار می باشد پیشنهاد اول شما به آن ها تبلت های شرکت اپل با عنوان ” آی پد “ باشد چرا که در این تبلت ها هماهنگی بالایی میان سخت افزار و نرم افزار دستگاه وجود دارد. پیشنهاد بعدی تبلت های اندرویدی هستند که باتوجه به مبلغ پرداختی مشتری امکانات و نرم افزار بسیار عالی را از تبلت خود تحویل می گیرند. در جایگاه سوم تبلت های ویندوزی هستند، این دستگاه ها دارای قیمت بالایی هستند که خرید این ها صرفا در صورتی مشتری از این دستگاه برای مصارف کاری استفاده می کند، توصیه کنید.

فروش تبلت در ژورنال نوبشو

– برند تبلت :

درست است که انتخاب سیستم عامل بسیار مهم است اما مسئله مهم دیگر انتخاب برند دستگاه است. در حال حاضر دستگاه هایی با برند سامسونگ، لنوو، هواوی، ایسوس، ایسر و شیائومی بیشترین تعداد برند های موجود در بازار را دارند و همین نکته باعث پیدا کردن راحت تر این موارد در بازار است.

اگر قصد فروش تبلت با کیفیتی را به مشتری خود دارید در ابتدا سراغ محصولات شرکت سامسونگ و هواوی بروید اما اگر دستگاه های ارزان تری میخواهند برند ایسوس و ایسر لنوو و شیائومی گزینه های بعدی هستند.

از جهتی دیگر تبلت های شرکت اپل با عنوان آی پد از نظر قیمت و قدرت به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول آی پد های عادی برای استفاده ی معمولی کاربران و دسته بعدی آی پد های پر قدرت و گران قیمت که با پسوند Pro عرضه شده اند این دسته از آی پد ها از سخت افزار قدرتمند تری نسبت به سری معمولی برخوردار هستند و برای کاربران حرفه ای رائه شده است.

اما تبلت های شرکت مایکروسافت وضعیت کاملا متفاوتی دارند و با برند سرفیس در اختیار کاربران قرار می گیرند. در حال حاضر شرکت مایکروسافت از سیستم عامل ویندوز ۱۰ برای این محصولات استفاده می کند.

فروش تبلت در ژورنال نوبشو

۳- اندازه نمایشگر :

برگ برنده تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند اندازه نمایشگر این محصولات می باشد، اگر عمده استفاده کاربر از تبلت ها بازی کردن و یا فیلم دیدن است حتما تبلت هایی با اندازه صفحه نمایش ۱۰ اینچ را معرفی کنید. البته شرکت ها برای محصولات با کیفیت خود از این اندازه صفحه نمایش استفاده می کنند. اما اگر از تبلت ها برای انجام کار های عادی نظیر تماشای عکس و استفاده از اینترنت یا کتابخوانی استفاده می کنند به آن ها گزینه های ۷ یا ۸ اینچی را معرفی می کنید که راحت تر در دست قرار می گیرند.

فروش تبلت در ژورنال نوبشو

حتما در هنگام فروش تبلت وضوح صفحه نمایشگر را در نظر بگیرید، به رزولوشن دستگاه قبل از فروختن آن حتما دقت کنید در پایین برخی از رزولوشن های موجود در دستگاه ها را مشاهده می کنید:

  • اچ دی: ۱۲۸۰ * ۷۲۰
  • فول اچ دی: ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰
  • فول اچ دی پلاس (FHD+) : 2160 * 1080
  • کیو اچ دی (QHD): 2560 * 1440
  • الترا اچ دی: ۳۸۴۰ * ۲۱۶۰

پیکسل چیست ؟

اما معنای اعداد بالا چیست؟ نمایشگر ها از دانه های ریزی تشکیل شده اند که به آن ها پیکسل گفته می شود. هر پیکسل در کنار پیکسل دیگر باعث شکل گیری تصویر میشود. اعداد بالا نشان دهنده تعداد پیکسل های موجود در یه نمایشگر هستند هرچه مقدار این عدد بیشتر با شد صفحه با کیفیت تری را دارید. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید تبلت با کیفیت فول اچ دی یا بالاتر پیشنهاد دهید که کاربر در وضوح صفحه نمایش مشکلی نداشته باشد.

مطالب پیشنهادی
قیمت گوشی اپل به چه عواملی بستگی دارد

ژورنال نوبشو

۴- تماس گرفتن با تبلت :

در صورتی که کاربر می خواهد از تبلت ها برای برقراری تماس ها استفاده کند حتماً فقط تبلت های اندرویدی را معرفی کنید چرا که در آی پدها امکان برقراری تماس از سیم کارت پشتیبانی نمی شود و از سیم کارت ها صرفا برای اتصال به اینترنت استفاده می شوند.

۵- انتخاب سیستم عامل تبلت :

بیشتر تبلت های موجود در ایران در حالت کلی سیستم عامل های اندروید، آی او اس و یا ویندوز را دارند که در این بین تبلت هایی با این سیستم عامل اندروید و آی او اس بیشتر از ویندوز در بازار موجود است. نکته ی مهم در فروش، با توجه به نوع سیستم عامل، بسته به نوع استفاده کاربر از این دستگاه دارد، اگر صرفاً قصد مشتری از این خرید برای سرگرمی است بهتر است که از سیستم عامل اندروید و یا آی او اس پیشنهاد شود، چرا که تعداد برنامه های موجود برای کاربر در این دو نوع از سیستم عامل بیشتر است. اگر هم تبلت را برای استفاده های تخصصی تر و مصارف کاری می خواهند تبلت هایی با سیستم عامل ویندوز برای آن ها گزینه های بهتری هستند.

تنوع تبلت های اندروید هم در نوع، قابلیت و هم در قیمت بسیار زیاد می باشد و در هنگام فروش محدودیتی ندارید. تبلت های آی او اس هم که محصولات شرکت اپل می باشند گزینه های بسیار مناسبی هستند و تنوع نسبتا خوبی دارند. اما تبلت های ویندوزی با برند های سرفیس مایکروسافت، ایسوس، دل و لنوو در بازار موجود هستند.

فروش تبلت در ژورنال نوبشو

موارد جانبی تبلت :

فارغ از تمام مواردی که در بالا گفته شد موارد دیگری هستند که برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردارند که در ادامه به چند مورد از مهمترین آنها می پردازیم.

  • دوربین

یکی از فاکتور های مهم برای خریداران تبلت داشتن دوربین با کیفیت برای دستگاه می باشد اما این خریداران باید به این نکته توجه کنند که شرکت های سازنده بیشتر تمرکز خود را بر روی بهینه سازی نرم افزار و سخت افزار محصولات خود و ارائه ویژگی های جدید تر برای کاربران قرار داده اند. اما با این وجود دوربین محصولات رده بالای شرکت ها در مقایسه با گوشی های هوشمند بهتر بوده و توانسته اند رضایت مخاطب را بدست آورند.

 ژورنال نوبشو

  • باتری تبلت

باتری جزو یکی از مهمترین بخش های تبلت می باشد، چرا که درصورتی که دستگاه باتری قوی نداشته باشد کاربران همیشه نگران تمام شدن شارژ دستگاه خود هستند و باید دنبال یک پریز برق برای دستگاه خود باشند. البته خوشبختانه با توجه به اندازه بزرگ تبلت ها سازندگان می توانند از حجم بزرگ تری از باتری استفاده کنند و فضای بیشتری را برای باتری قرار بدهند. ظرفیت شارژ دهی باتری ها بر مبنای میلی آمپر ساعت (mAh) می باشد و هر چه این عدد بزرگ تر باشد طبیعتاً کارکرد دستگاه هم بیشتر خواهد بود. معمولا در تبلت ها شاهد باتری هایی با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت هستیم اما این عدد در محصولات مختلف متفاوت است مثلا محصولات شرکت اپل بین ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت هستند. عوامل مختلف نظیر سایز نمایشگر، میزان روشنایی صفحه، نوع برنامه ای که مشتری استفاده می کند در شارژدهی باتری موثر هستند طبعاً هر چقدر استفاده کاربر از موارد ذکر شده بیشتر باشد شارژ دستگاه هم زود تر تمام خواهد شد.

جمع بندی :

فاکتور اصلی در هنگام فروش و معرفی تبلت توجه به نوع نیاز و سلیقه مشتری است. با توجه به بالا بودن قیمت این دستگاه حتما به هنگام معرفی تبلت های مختلف، علاوه بر علاقه و نیاز مشتری، به نکات فوق توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه برای فروش را معرفی کنید.

امیدوارم از خواندن مقاله فوق لذت برده باشید.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید