سرویس خواب کودکتان را با ۵ تکنیک جادویی و هوشمندانه خریداری کنید

0
4842
سرویس خواب کودک در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید سرویس خواب کودک

سرویس خواب کودک حیاتی ترین کالای مورد نیاز سیسمونی در چیدمان اتاق کودک می باشد که معمولاً پیش از تولد نوزاد، توسط والدین انتخاب و خریداری شده و در دکوراسیون اتاق کودک جای می گیرد. امروزه سرویس خواب کودک در اشکال و رنگ بندی های بسیار جذاب و متعددی تولید می شوند .

این کالای خواب از چند جزء مختلف تشکیل شده است. به عنوان مثال: بالش، پتو، تشک، تخت بزرگ، تخت کوچک و قابل حمل (گهواره) ، کمد و… هر یک از این موارد باید قبل از اقدام به خرید بر اساس فاکتورهای مخصوص و طرح چند پرسش ساده بررسی شود . در ادامه مقاله قصد داریم با طرح چند سوال ۵ تکنیک شگفت انگیزی را بررسی کنیم که حتماً باید برای خرید سرویس خواب کودک بدانید ! با ما همراه باشید .

سرویس خواب کودک در ژورنال نوبشو

در این مقاله می خوانیم :

۱) طراحی و دیزاین سرویس خواب کودک باید دارای چه فاکتور هایی باشد ؟

۲) با کیفیت ترین و بهترین جنس موجود در بازار برای سرویس خواب کودک چیست ؟

۳) چه رنگ هایی باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در کودک می شود ؟

۴) یک تخت کودک استاندارد باید چه سایز و اندازه ای داشته باشد ؟

۵) بهترین فاصله ی مناسب تخت از سطح زمین چند سانتی متر است ؟

سرویس خواب کودک در ژورنال نوبشو

  • طراحی و دیزاین سرویس خواب کودک باید دارای چه فاکتور هایی باشد ؟

امروزه سرویس های خواب در نمونه ها و رنگ بندی های شگفت انگیز و مورد پسند برای هر سلیقه ای، تولید می شوند.

هنگام خرید تخت و کالای خواب کودک مهمترین نکته که باید در نظر گرفته شود، مدل و طراحی تخت می باشد.

متأسفانه در جوامع کنونی کالای خواب کودکان به فرصتی برای جلب توجه و تجمل گرایی میان والدین امروزی بدل شده است. بسیاری از این خانواده ها، هنگام خرید تخت خواب برای فرزندشان، در درجه ی اول به فکر زیبایی و خرید مدل های کمیاب و به اصطلاح لاکچری میگردند. در نظر داشته باشید هنگام خرید در اکثر مواقع، مدل های خاص به سرعت برایتان خسته کننده می شوند. تخت خواب کودک هر چه طراحی ساده تری داشته باشد علاوه بر اینکه خسته کننده نخواهد شد، امنیت کودک نیز کمتر در معرض خطر قرار میگیرد .

  • با کیفیت ترین جنس موجود در بازار برای سرویس خواب کودک چیست ؟

در زمینه ی تخت و کمد در درجه ی اول بهترین و با کیفیت ترین جنس برای کالای خواب کودک، چوب می باشد.

پس از چوب ، ام دی اف و.. سایر فرآورده های چوبی برای کودکان مناسب است. جنس فلز هیچ گاه برای کودکان توصیه نمیشود زیرا اجناس فلزی دارای قسمت های برنده و تیز هستند که ممکن است به کودک آسیب جدی وارد کنند به همین دلیل اجناس فلزی بدترین انتخاب برای اتاق کودک می باشد. دلیل دیگری که چوب به جنس های دیگر ارجعیت دارد این است که به راحتی می توان از آن برای طراحی هرچه زیباتر دکوراسیون اتاق کودک بهره برد.

و اما در زمینه ی تشک، بالش، پتو و… همان طور که میدانید کودکان به دلیل اینکه زمان بسیاری را به استراحت و خواب می پردازند و ساعات زیادی را در سرویس خواب خود می گذرانند و از این رو بهتر است الیاف و مواد اولیه ی به کار رفته در این کالاها از جنس مرغوب و ضد آلرژی استفاده کنند .

بهترین ترکیب پارچه ای که می توان برای کودکان در سرویس خواب کودک مورد استفاده قرار داد الیاف ویسکوز و لایکو با پوشش نخ درجه یک است. این ترکیب از ایجاد حساسیت و آلرژی جلوگیری کرده و سبب شادابی پوست کودک می شود .

مطالب پیشنهادی
هر آنچه که می بایست در مورد تخت کودک بدانید

سرویس خواب کودک در ژورنال نوبشو

  • چه رنگ هایی باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در کودک می شود ؟

از گذشته برای کودکان ۲ رنگ آبی و صورتی در نظر گرفته می شد. آبی برای کودکان پسر و صورتی برای کودکان دختر.

در چند سال اخیر تولید کنندگان سرویس خواب کودک، از طیف های رنگی مختلف و متنوعی برای محصولات خود استفاده میکنند . تنوع رنگی این محصولات به حدی زیاد است که تمام افراد می توانند مطابق با سلیقه ی خود خرید کنند. لازم به ذکر است که امروزه تزیین کردن و استفاده از ترکیب رنگ در اتاق کودک اهمیت بسیار بالایی دارد.

پژوهش ها به تازگی اثبات کرده اند که اتاق کودک در روند رشد و نمو او تاثیر شگرفی دارد همچنین گفته می شود استفاده از رنگ هایی همچون سبز و آبی و دیگر رنگ های روشن مانند شیری در کنار سرویس خواب کودک نه تنها باعث ایجاد حس آرامش در افراد بخصوص کودکان می شود بلکه برای اتاق کودکان نیز مناسب تر است زیرا لکه ها و کثیفی های محیط اطراف کودک را به خوبی نشان می دهد. همچنین هر چه رنگ به کار رفته روشن تر و گرم تر باشد، محیط اتاق بزرگ تر و دلبازتر به نظر می رسد .

  • یک تخت کودک استاندارد باید چه سایز و اندازه ای داشته باشد ؟

سرویس خواب کودک طراحی های متنوع و فراوانی دارد. تخت کودک ممکن است در اندازه ها و سایز های مختلفی تولید و ساخته شود. شما باید به عنوان پدر و مادر پیش از هر تصمیمی دقیقاً بدانید چه تختی برای فرزند شما مناسب است. در واقع می توان گفت اندازه ی تخت یا سایز آن به شما و کودک تان بستگی دارد. بهترین معیار برای اینکه بدانید چه تختی برای کودک تان مناسب است قد و وزن او می باشد و اینکه کودک تان درچه تختی با چه ابعادی احساس راحتی کند. البته لازم به ذکر است که تختی که برای کودکان و نوزادان در نظر گرفته میشود بهتر است دیواره های بلند و کشیده داشته باشد که امنیت کودک حفظ شود. در برخی از تولیدی های سرویس خواب تخت هایی نیز ساخته شده که قابلیت تنظیم داشته و می توان سایز آن ها را به دلخواه تغییر داد. این نوع تخت برای افرادی مناسب است که مایلند فرزندشان تا سنین بالاتر از یک تخت استفاده کند.

  • بهترین فاصله ی مناسب تخت نوزاد از سطح زمین چند سانتی متر است ؟

همان طور که پیش تر گفتیم، تخت مناسب کودک و نوزاد بهتر است دارای دیواره های بلند باشد که امنیت کودک را حفظ کند .

حال می خواهیم در رابطه با ارتفاع مناسب تخت کودک از سطح زمین صحبت کنیم .

فاصله ی مناسب تخت کودک از سطح زمین کمتراز ۴۰ سانتی متر می باشد که این مقدار با توجه به سن و قد کودک متغیر خواهد بود.

برای کودکان با سن کمتر از ۳ سال، تخت با ارتفاع کمتر از ۳۰ سانتی متر و کودکان بیش از ۳ سال کمتر از ۴۰ سانتی متر مناسب می باشد.

ژورنال نوبشو

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید