آیا می دانید در انتخاب سرویس خواب عروس به چه نکاتی باید توجه کنید

0
5505
سرویس خواب عروس در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

راهنمای خرید سرویس خواب عروس

یکی از خریدهایی که قبل از شروع زندگی مشترک همه افراد به سراغ آن می روند، تهیه سرویس خواب عروس است. بسیاری از افراد بر این باورند که مهمترین بخش خرید ازدواج، انتخاب سرویس خواب است، چون تا حد زیادی می تواند بر اتاق خواب زوج جوان تأثیر گذار باشد.

در صورتی که بتوانید دکوراسیون اتاق خواب خود را به درستی انتخاب کنید، به همان اندازه نیز می توانید اتاق خواب خود را با شکوه بیشتری جلوه دهید. با این حال به دلیل تنوع بسیار زیادی که در فروشگاه ها وجود دارد، اغلب زوج ها برای انتخاب دچار مشکل خواهند شد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید جهیزیه با عنوان مطالب ارزشمند در این زمینه به شما کمک کنیم.

سرویس خواب عروس در ژورنال نوبشو

سرویس خواب عروس شامل چه مواردی می باشد؟

قبل از این که به تهیه سرویس خواب خود بپردازید باید توجه داشته باشید که این محصول شامل چه قطعاتی است. با این کار می توانید برنامه ریزی بهتری برای دکوراسیون خود داشته باشید. در حقیقت سرویس خوابی که برای عروس تهیه می شود معمولاً شامل تخت خواب دو نفره، دو عدد پاتختی، میز آرایش، آینه، صندلی، درآور، تشک خواب و روتختی میباشد.

به دلیل این که تعداد لوازم مورد نیاز اتاق خواب شما زیاد است، باید نسبت به نحوه چیدمان آن توجه ویژه ای داشته باشید. چون این مسئله می تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد. توجه کنید که اگر سرویس خواب عروس شما به صورت ساده و کلاسیک انتخاب می شود، باید سبک دکوراسیون خود را نیز به همین شکل انتخاب کنید.

سرویس خواب عروس در ژورنال نوبشو

قبل از خرید سرویس خواب به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

پیش از این که برای خرید سرویس خواب عروس اقدام کنید باید در اولین گام اتاق خواب خود را مشخص کنید، چون انتخاب مدل سرویس مورد نظر شما تا میزان قابل توجهی وابسته به متراژ و رنگ اتاق خواب است. ابتدا طول و عرض اتاق را اندازه گیری کرده و نحوه قرار گیری سرویس خواب را مشخص کنید.

زمانی که قصد سفارش محصول مورد نظر خود را داشتید، باید علاوه بر زیبایی و سبک، به کیفیت آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید. چون سرویس خواب جزو لوازمی است که پس از چندین سال تعویض خواهد شد.

  • رنگ :

انتخاب رنگ بندی سرویس خواب عروس به دو شیوه مختلف صورت می پذیرد. در اولین روش شما می توانید از رنگ هایی که در یک گروه قرار دارند استفاده کنید. به دلیل این که در این روش تنالیته رنگ ها یکسان است، به خوبی با یکدیگر تلفیق داده شده و زیبایی خاصی را به محیط می بخشد. در این روش بهتر است که برای هنگام چیدمان سرویس خواب رنگ تخت خواب، فرش، پرده و مبل اتاق را از یک خانواده رنگی انتخاب کنید.

دومین روشی که می تواند زیبایی بسیار زیادی به اتاق خواب شما ببخشد، استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون محیط مورد نظر می باشد. یکی از شایع ترین رنگ هایی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرد، بهره گیری از رنگ سیاه و سفید است. استفاده از رنگ تیره در کنار رنگ های روشن، می تواند جلوه ویژه ای را به اتاق خواب شما بدهد.

ژورنال نوبشو

  • طرح :

یکی دیگر از موارد مهمی که قبل از خرید باید به آن توجه داشت انتخاب درست طرح سرویس مورد نظر است. طرح مورد انتخاب در سرویس خواب عروس باید به نحوی باشد که با دکوراسیون منزل هماهنگی لازم را برقرار کند. یکی از مواد بکار رفته در سرویس هایی که به عنوان لوکس ترین و گران قیمت ترین سرویس خواب ها از آن یاد می شود، استفاده از مواد اولیه ای همچون چوب راش و گردو است.

طرح هایی که قابلیت پیاده سازی را بر روی چوب دارند، امکان اجرا روی هیچ ماده اولیه دیگری را نخواهند داشت. به همین منظور اکثراً سرویس خواب هایی را انتخاب می کنند که در آن از چوب استفاده شده باشد.

ژورنال نوبشو

  • جنس :

مواد اولیه ای که برای ساخت سرویس خواب مورد استفاده می گیرد متفاوت اند. امروزه اکثراً از سرویس های چوبی استفاده می کنند. اما بجز چوب موادی همچون نئوپان، آهن و ملامینه نیز قابلیت ساخت سرویس خواب را دارند. سرویس های چوبی به دلیل ظرافت و مقاومت بالاتر آن ها نسبت به سایر مواد، از هزینه بیشتری نیز برای خرید برخوردارند.

امروزه برای پایین آوردن هزینه های مورد استفاده در سرویس های چوبی، از نئوپان استفاده خواهد شد. در سرویس خواب عروس که با این ماده ساخته شوند، همچون سرویس های چوبی از ظرافت بسیار زیادی برخوردارند، اما به دلیل پایین تر بودن کیفیت آن نسبت به چوب، قیمت مناسب تری نیز خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی
راهنمای خرید لوازم آرایشی عروس

در مقابل سرویس هایی که با استفاده از آهن ساخته می شوند، ارزانتر از دیگر مواد اولیه هستند اما ظرافت چندانی را در ساخت ندارند، به علاوه این سرویس به نسبت چوب سبک تر است. معمولاً در مواردی که از نظر بودجه با مشکل روبرو هستند، این جنس توصیه خواهد شد.

سرویس هایی که برای ساخت آن از ملامینه استفاده می شود، به نسبت آهنی قابلیت ارائه طرح های متفاوت تری را خواهند داشت، اما در صورتی که محیط استفاده این محصول مرطوب باشد، به سرعت سرویس تغییر شکل خواهد داد. در حقیقت ملامینه، در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار پایینی دارد و چنانچه در شهرهای مرطوب از آن استفاده شود، پس از مدت کوتاهی باد کرده و تغییر شکل خواهد داد.

سرویس خواب عروس در ژورنال نوبشو

  • ابعاد و اندازه :

هنگامی که قصد خرید سرویس خواب را دارید، علاوه بر طرح، رنگ و جنس آن بهتر است که به ارتفاع تخت نیز توجه ویژه ای داشته باشید. در حقیقت شما باید سرویسی را انتخاب کنید که هنگام بلند شدن و مرتب کردن تخت خواب، شما را با مشکل روبرو نکند. بهترین ارتفاع برای این کار ۴۰ سانتی متر است.

هنگام خرید سرویس خواب، بهترین ابعادی که می توانید در نظر داشته باشید، تختخواب هایی با عرض ۱۶۰ سانتی متر است. زمان انتخاب سرویس خواب عروس، در نظر داشته باشید که ابعاد آن به حدی باشد که جابجایی را برای شما با مشکل روبرو نکند.

سبک های مورد استفاده در اتاق خواب:

  • استفاده از سبک مدرن

در این سبک اصولاً از طرح و رنگ های ساده برای دکوراسیون سرویس خواب عروس استفاده خواهد شد. در حقیقت سبک مدرن به این صورت است که هر گونه لوازم اضافی از محیط مورد نظر حذف شده و هر آنچه وجود دارد کاملاً ساده باشد.

ژورنال نوبشو

  • استفاده از سبک مینیمال

این سبک نیز شباهت بسیار زیادی به سبک مدرن دارد، با این تفاوت که در سبک مدرن از همه رنگی استفاده خواهد شد، اما توجه سبک مینیمال به رنگ های روشن در چیدمان دکوراسیون فضا است.

  • استفاده از سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک یکی از مواردی که بسیار باید به آن توجه کرد، استفاده از تزیینات و اغراق بسیار زیاد در دکوراسیون منزل است. در سرویس خواب عروس که به سبک کلاسیک ساخته شده باشد معمولاً از تاج و تخت و پایه های بلند استفاده خواهد شد.

ژورنال نوبشو

انواع تخت خواب در سرویس های خواب:

همان گونه که می دانید یکی از مهمترین تجهیزات موجود در سرویس خواب عروس، تخت آن است. امروزه تخت خواب های متفاوتی تولید می شوند که زوج های جوان با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی انواع تخت خواب خواهیم پرداخت:

  • تخت خواب جک دار

این محصول یکی از انواع تخت خواب است که با استفاده از جک تعبیه شده در آن می توان تخت را بلند کرد و از فضای داخل آن به عنوان کمد یا انباری استفاده نمود.

ژورنال نوبشو

  • تخت خواب بادی

امروزه به دلایل مختلفی از جمله کمبود فضا و سکونت در آپارتمان ها با متراژ پایین موجب شده تا زوج های جوان نیاز به استفاده از تخت خواب های بادی را جدی بگیرند. تخت خواب بادی برای مواقعی که مهمان دارید یا به مسافرت می روید بهترین گزینه است.

  • تخت خواب متحرک

در صورتی که از تخت خواب متحرک بهره گیری شود، برای چیدمان اتاق خواب از این وسیله استفاده نخواهد شد. این تخت ها در مواردی که متراژ اتاق شما پایین باشد، می تواند بهترین گزینه به حساب بیاید. در واقع زمانی که به آن نیاز باشد، تخت متحرک را باز و بقیه ساعات شبانه روز آن را در کمد منزل خود جمع می کنید.

  • تخت خواب فلزی

برای افرادی که مستأجر هستند و به ناچار هر ساله باید تغییر مکان دهند، یکی از بهترین گزینه ها هنگام خرید سرویس خواب عروس، استفاده از تخت فلزی است که به سرعت قابلیت جمع شدن را دارد و وزن کمتری را به نسبت تخت های چوبی خواهد داشت.

  • تخت خواب کاناپه ای

یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق زیر شیروانی یا فضای خالی زیر راه پله، استفاده از تخت های کاناپه ای است. این سرویس برای کاربر امکان استفاده از تخت خواب را حتی در نشیمن نیز فراهم می کند.

ژورنال نوبشو

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید