اندر حکایت کرم مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت

0
3818
مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

اندر حکایت کرم مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت

در این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید انواع کرم پوست قصد داریم، به بیان موارد و نکاتی درباره ی مرطوب کننده و آبرسان های بی کیفیت بپردازیم. در دنیای ماشینی و پر از آلودگی امروز برای داشتن پوستی سالم باید مراقبت های لازم را انجام داد. یکی از این مراقبت ها استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان در طول روز می باشد.

عوامل زیادی می تواند بر خشکی پوست تأثیر بگذارد. عواملی مانند تاثیرات محیطی، عوامل ژنتیکی و افزایش سن

خشکی باعث چروک شدن و پیر به نظر رسیدن پوست می شود، پس در اینجاست که ضرورت استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

تفاوت مرطوب کننده ها و آبرسان ها

مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت در ژورنال نوبشو

عامه ی مردم بر این باور هستند که کرم های آبرسان همان مرطوب کننده ها هستند، اما تفاوت آنها در این است آبرسان برای پوست های کم آب مناسب است و آب از دست رفته را به پوست باز می گرداندو در نتیجه با عث لطافت و نرمی پوست می شود.

مرطوب کننده با ایجاد یک لایه سطحی بر روی پوست، آب پوست را حفظ می کند و اجازه نمی دهد در طول روز آب پوست تبخیر شود.

کرم مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت

مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت در ژورنال نوبشو

یکی از انواع روغن ها، روغن های اشباع نشده می باشد که برای تولید کرم های مرطوب کننده استفاده می شود. کرم های که بر این پایه تولید می شوند کیفیت بسیار پائینی دارند. از جمله روغن های اشباع نشده روغن کنجد ،سویا ،آفتاب گردان ، گل رز و دانه انگور را می توان نام برد.

بسیاری از انواع مرطوب کننده های موجود در بازار نامرغوب ،تقلبی و تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است. این کرم ها نه تنها مشکلات پوستی را حل نمی کنند بلکه مشکلات را دو برابر می کنند.

همانگونه که قبلا اشاره شد مهمترین دلیل استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان ها نرمی و حفظ لطافت پوست است، توجه به عوامل دیگر مانند ایرانی یا خارجی بودن نباید بر روی موضوع اصلی تاثیر بگذارد و باعث شود انتخاب های نامناسب داشته باشیم.

استفاده از مرطوب کننده هایی که قوام شیری رنگی دارند در بلند مدت تاثیر ماندگاری بر روی پوست ندارد و می توانند مشکل ایجاد کنند. تنها اثری که این محصولات دارند احساس مرطوب بودن و خیس شدن سطح پوست است. هیچ اثری بر لایه شاخی نمی گذارند و رطوبت لازم را به آن نمی دهند. در نتیجه استفاده از این محصولات پوست بیشتر خشک شده و رطوبت خود را از دست می دهد.

اگر میخواهید بهترین و مناسب ترین مرطوب کننده ها را هم از لحاظ کیفیت محصول و هم از لحاظ قیمت خریداری کنید و انتخاب مناسب و خوبی داشته باشد ما به شما توصیه می کنیم به نوبشو مراجعه کنید و با کارشناسان ما بهترین و مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید.

ژورنال نوبشو

انواع کرم مرطوب کننده

در بازارهای رقابتی امروز انواع گوناگون مرطوب کننده ها و آبرسان ها وجود دارند، که با توجه به میزان ترکیب چربی و آب متفاوت هستند. با توجه به نوع پوست صورت که میتواند خشک ،مختلط ،چرب یا معمولی باشد انتخاب مرطوب کننده هم متفاوت است.

  • کرم های مرطوب کننده با خاصیت آنتی اکسیدان

مرطوب کننده هایی که در ترکیبات آنها کمومیل ،انار ،بابونه و چای سبز وجود داشته باشد خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و تاثیر رادیکال های آزاد بر پوست را خنثی می کنند و باعث می شوند پوست برای مدت بیشتری درخشان و سالم بماند.

  • کرم های مرطوب کننده با خاصیت ضد آکنه و چربی پوست

در ترکیب این مرطوب کننده ها سالسیلیک اسید و گلیکولیک اسید استفاده می شود که اینها خود یک نوع لایه بردار هستند. نام دیگر آنها آلفا هیدروکسی می باشد که علاوه بر لایه برداری خاصیت ضد چروک دارند. این کرم ها ساختاری سبک و فاقد هر گونه چربی دارند و مانع از این می شوند که منافذ پوست مسدود شود.

مطالب پیشنهادی
معرفی کرم مرطوب کننده صورت ارزان و با کیفیت مناسب

مرطوب کننده های با کیفیت و مناسب زود جذب پوست می شوند و هیچ گونه اثری از چربی بر روی پوست نمی ماند.

  • کرم های مرطوب کننده مناسب پوست خشک

در مرطوب کننده هایی که مناسب پوست خشک تهیه می شود از ترکیبات هیالورونیک اسید و دیمتیکون استفاده میشود. این ترکیبات باعث می شوند پوست مرطوب بماند. همچنین موادی از قبیل گلیسرین ،اوره ،پترولام ،لانونین و روغن های معدنی باعث می شوند پوست رطوبت بیشتری را در خود حفظ کند.

پوست های خشک بسیار شکننده و حساس هستند، بنابراین باید از ترکیبات هیدروکسی اسیدها،سالیسیلیک اسیدها ،گلیکولیک اسیدها دوری کرد زیرا باعث آسیب بیشتری به پوست های خشک و حساس می شود.

  • کرم های مرطوب کننده روز و شب

کرم های روز و شب خاصیت مرطوب کنندگی دارند با این تفاوت که در کرم های روز از ترکیبات ضد آفتاب نیز استفاده می شود. کرم های مخصوص شب برای تغذیه و تقویت پوست هستند و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی پوست می باشند. کرم های شب غلظت بیشتری دارند و حاوی مواد کلاژن ساز و ویتامین سی هستند. همچنین کرم های شب یک نوع لایه بردار ملایم هستند.

مشخصات یک کرم مرطوب کننده ی خوب

  • ظاهری سالم، یک دست ،بوی خوب و مناسب داشته باشد.
  • حساسیت زا نباشد و در زمان مصرف موجب آلودگی قارچی و میکروبی نشود.
  • در زمان شستشو سریع پاک شود.
  • زمانیکه مصرف می شود سریع جذب پوست شود و آثار چربی بر روی پوست باقی نماند.
  • قوام و غلظت مناسب داشته باشد.

مرطوب کننده آبرسان بی کیفیت در ژورنال نوبشو

توصیه های مهم درباره کرم های مرطوب کننده

۱)استفاده مرتب و روزانه از مرطوب کننده ها

متخصصان پوست توصیه می کنند همیشه در برنامه روزانه ی خود استفاده از مرطوب کننده را قرار دهید. در فصل زمستان به دلیل خشکی هوا مرطوب کننده های قویتر و در فصل تابستان از کرم های ملایم تر و یا سرم های پوستی استفاده کنید.

۲)بعد از شستشو و تمیز کردن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید.

وقتی صورتتان را میشویید منتظر خشک شدن آن نمانید و تا صورت رطوبت لازم را دارد، از مرطوب کننده استفاده کنید.

۳)در صورتی که پوست شما خشک است صبح و شب از مرطوب کننده استفاده نمایید.

پوست های خشکی که با مشکلات جدی مانند زبری، خارش و پوسته پوسته شدن دست و پنجه نرم می کند نیازمند استفاده از کرم های مرطوب کننده ای است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و در ترکیبات آن از گلیسرین ،دایمتیکون ،وازلین و اسکوالین استفاده شده است. چون این ترکیبات باعث ترمیم و حفظ حائل طبیعی پوست میشود.

۴)پوست چرب هم نیازمند استفاده از مرطوب کننده است.

اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید باید در انتخاب کرم مرطوب کننده دقت نمائید و موردی را انتخاب کنید که ساختار سبک و فاقد چربی داشته باشد تا روزنه های پوست را مسدود نکند .

۵)کرم مرطوب کننده را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید.

امیدواریم با مراجعه به سایت نوبشو بتوانیم خدمات مفید به شما ارائه دهیم و میزبان خوبی برای شما باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تا پایان سری مقالات راهنمای خرید لوازم آرایشی همراه باشید.

Originally posted on ۰۵/۱۴/۱۳۹۹ @ ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید