نکات مهمی که هنگام خرید لباسشویی باید به آن توجه کرد، کدام اند؟

0
3839
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

نکات مهمی که هنگام خرید لباسشویی باید به آن توجه کرد، کدام اند؟

در خرید لباسشویی باید به نکات مهمی توجه کرد که تعدادی از آن‌‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. که در این قسمت به معرفی تعدادی از آن‌‌‌‌ها می‌پردازیم.

  • تسمه ای بودن و یا غیر تسمه ای:

یکی از مهم‌ترین ویژگی های یک لباسشویی تسمه‌ای و یا غیر تسمه‌ای بودن آن است. تفاوت این دو نوع در نحوه ی به چرخش درآمدن آن است که در نهایت باعث تغییر در مکان قرارگیری موتور شده است. مدل‌های جدید غیر‌‌تسمه ای بوده و موتور در پشت لباسشویی قرار می‌گیرد. لباسشویی که تسمه داشته باشد، بعد از مدتی هنگام شستشو ایجاد سروصدا می کند و علت اصلی آن نیز افزایش سایز آن می‌باشد. لباسشویی‌هایی که بدون تسمه هستند جدید‌تر و قیمت بالاتری دارند.

  • دارا بودن نمایشگر دیجیتال:

از ویژگی های لباسشویی‌های جدید، دارا بودن نمایشگر دیجیتال است که تنظیمات متعدد را نمایش می‌دهد.

  • نشان Energy Star:

لباسشویی که دارای نشان ستاره باشد، دارای مصرف پایین‌تری نسبت به سایر ماشین ها است. به عنوان مثال در لباسشویی ها دو روش برای پایان کار خشک کن وجود دارد که به این صورت است: در بعضی از مواد یک تایم مشخص برای خشک شدن لباس‌ها در نظر گرفته می‌شود که ممکن است لباس خشک شده باشد اما به دلیل این که هنوز تایمر به مدت زمان مشخص نرسیده است به کار خود ادامه می‌دهد و این باعث افزایش میزان انرژی مصرفی می‌شود. در نوع جدیدتر لباسشویی به یک حسگر مجهز بوده که میزان رطوبت لباس‌ها چک می‌شود و در صورت نداشتن رطوبت، کار لباسشویی به پایان می‌رسد.

  • Spin Speed:

سرعت گردش خشک کن یکی از مهم ترین نکات در خرید بهترین لباسشویی می‌باشد. رابطه‌ی مستقیمی بین سرعت و قدرت لباسشویی وجود دارد.

  • Temperature Setting:

در بعضی از لباسشویی‌ها سیستم کنترل حرارت تعبیه می‌شود و در نتیجه به کنترل حرارت موجود کمک بسیار خواهد کرد. افرادی که به دنبال خرید لباسشویی با کیفیت بالا هستند باید به نمادی که در این ارتباط بر روی لباس ها مشخص می‌شوند دقت نمایند.

  • Steam:

یکی از ویژگی های جدید در انواع لباسشویی، استفاده از سیستم بخار است که در نتیجه‌ی باعث از بین رفتن تمام لکه‌های موجود می شود. با افزوده شدن این ویژگی به لباسشویی قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. افراد باید با توجه به وضعیت مالی خود اقدام به خرید لباسشویی با امکاناتی مانند بخار نمایند.

  • NSF:

یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با خرید لباسشویی، توجه به دارا بودن نشان NSF می‌باشد. این نشان، نمایانگر این است که درصد بالایی از میکروب‌ها و باکتری‌ها با شستشو از بین می‌روند. لباسشویی‌ها باید دارای برچسب انرژی ‌باشند تا میزان بازدهی هنگام روشن بودن، مشخص شود. میزان بازدهی در نشان مصرف به دسته‌های گروه A تا G تقسیم می‌شوند. افراد هنگام خرید باید به برچسب بازدهی توجه ویژه‌ای داشته باشند. هرچه میزان بازدهی به سطح اولیه یعنی A نزدیک تر و یا بالاتر باشد میزان بازدهی بالاتری را خواهد داشت.

  • ضد زنگ بودن محفظه‌ی استیل:

از عواملی که در قیمت لباسشویی تاثیر دارد، جنس استیل مرغوب و با کیفیت محفظه‌ی داخل لباسشویی است. در صورتی که جنس استیل به کار رفته مرغوب نباشد، پس از مدتی دچار رنگ پریدگی و حتی بو گرفتن لباسشویی خواهد شد.

  • Wi-fi:

بسیاری از افراد که از نظر وسع مالی مشکلی ندارند و استفاده از تکنولوژی و فناوری روز برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، اقدام به خرید لباسشویی می‌کنند که امکان اتصال به وای‌فای و در نتیجه‌‌ی آن روشن شدن در زمان کم مصرف را داشته باشد. این امکان موجود در بسیاری از لباسشویی‌های جدید وجود دارد که باعث افزایش قسمت آن می‌شود. نبود این فناوری در لباسشویی به هیچ عنوان از کیفیت و مرغوبیت آن نمی‌کاهد.

خرید لباسشویی از نوبشو

خرید لباسشویی

دارا بودن گارانتی لباسشویی هنگام خرید، چه اهمیتی دارد؟

  • امروزه گارانتی لوازم خانگی از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. به طور معمول لباسشویی‌‌ها دارای ۱ سال گارانتی هستند و بسیاری از شرکت‌ها برای محصولات خود بیشتر از ۱ سال و مدت زمانی حدود ۳ یا ۵ سال را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. لوازم خانگی دارای حساسیت بالایی هستند و لباسشویی نیز هنگام کار ممکن است به‌طور ناگهانی از کار بیفتند، برای چنین شرایطی بهتر است لباسشویی دارای گارانتی باشد. گارانتی باید از اعتبار بالایی برخوردار باشد. یک امر طبیعی است که هر چه مدت زمان گارانتی بیشتر باشد، اطمینان خاطر مشتری بیشتر خواهد بود.
  • گارانتی موتور:

نکته ای که خریدار باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، دارا بودن گارانتی موتور به طور مجزا می‌باشد. به طور معمول این گارانتی دارای مدت زمان بیشتری نسبت به نوع گارانتی کامل دستگاه می‌باشد.

مطالب پیشنهادی
ظرفشویی بوش و دنیایی از امکانات مدرن و شیک

ویژگی منطق فازی(Delay Wash )، در کیفیت  خرید لباسشویی چه تاثیری خواهد داشت؟

منطق فازی یکی از بهترین ویژگی هایی است که بیشتر مورد استفاده توسط افراد شاغل قرار می‌گیرد. این ویژگی به این صورت است که افراد می توانند کار لباسشویی را به مدت معلوم به تعویق بیندازند تا هنگامی که وارد منزل می‌شوند، کار لباسشویی به تازگی تمام شده باشد و لباس ها را روی بند پهن کنند. این ویژگی برای جلوگیری از بو گرفتن لباس‌ها در لباسشویی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

چه عواملی بر میزان قیمت لباسشویی تاثیر دارد؟

عوامل موثری بر قیمت لباسشویی تاثیر گذار است که عبارت اند از:

  • برند تولید کننده لباسشویی:

شرکت سازنده ی لباسشویی تاثیر فراوانی را در میزان قیمت آن دارد ( مانند لباسشویی ال جی و یا سامسونگ ). با توجه به معتبر بودن برند قیمت لباسشویی متفاوت خواهد بود. روشن است که هر چقدر برند تولید کننده لباسشویی ناشناخته ‌تر باشد، امکان پایین‌تر بودن قیمت آن نیز وجود خواهد داشت.

  • اندازه ی ماشین لباسشویی:

‌لباسشویی‌ها در ابعاد متفاوتی در بازار تولید و عرضه می‌شود که بسته به ابعاد آن قیمت‌های متفاوتی دارند.

  • ویژگی ها و تجهیزات لباسشویی: ‌

از جمله مواردی که در میزان قیمت لباسشویی تاثیرگذار است، اتوماتیک یا غیراتوماتیک بودن لباسشویی می‌باشد. تنظیمات در لبایشویی‌های تولید شده در عصر جدید به طور کلی، اتوماتیک می‌باشند.

  • دارا بودن صفحه نمایش لمسی: ‌

لباسشویی‌هایی که دارای تنظیمات اتوماتیک هستند، به طور معمول دارای صفحه نمایشگر لمسی هستند.

  • کیفیت:

‌ساخت یک لباسشویی با کیفیت بالا دارای مراحل بسیاری است که برای این امر باید مراحل ساخت به طور کامل و به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

  • جنس لباسشویی:

‌یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ماشین لباسشویی، جنس آن می باشد. ضد آب بودن یکی از ویژگی‌هایی است که باید مد نظر داشت. در صورتی‌ که جنس لباسشویی ضد آب باشد، در صورت قرار گرفتن در هر نوع آب و هوایی دچار آسیب‌هایی مانند زنگ‌ زدگی نمی‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک لباسشویی مرغوب دارد دوام و استحکام آن می‌باشد. ‌بهترین جنس موجود برای تولید لباسشویی استیل می باشد.

"<yoastmark

خرید لباسشویی

چه نکات مهمی برای افزایش طول عمر لباسشویی و محافظت از آن وجود دارد؟

نکات زیادی برای محافظت از لباسشویی‌ها وجود دارد که در عین سادگی رعایت آن‌ها باعث افزایش میزان عمر مفید لباسشویی می شود. تعدادی از نکات موجود عبارت‌اند از:

  • لباسشویی باید روی سطح صافی قرار گیرد. در صورتی که در سطح صاف قرار داده نشود، امکان ایجاد لرزش هنگام شستشو وجود داشته و در نهایت ایجاد خرابی و آسیب‌های جدی به ماسین لباسشویی شود. در بعضی از موارد ممکن است تعمیر جواب نداده و فرد مجبور به تعویض آن شود.
  • برای نصب و استفاده از یک لباسشویی تازه خریداری شده، فرد باید با استفاده از کمک فرد نماینده شرکت از آن استفاده کند و به هیچ عنوان قبل از اینکه فرد متخصص لباسشویی را نصب نکرد، هیچ گونه استفاده‌ای از آن صورت نگیرد.
  • قبل از انداختن لباس‌هایی که زیپ دارند، بهتر است که زیپ‌ها را ببندید . سپس داخل ماشین انداخته و آن را روشن کنید. این کار باعث کاهش میزان آسیب به لباسشویی می شود.
  • پودر مورد استفاده برای لباسشویی باید به اندازه‌ی کافی باشد زیرا استفاده ی بیش از اندازه سبب مختل شدن کار لباسشویی می شود.
  • از ریختن لباس‌ها در لباسشویی به مدت زیاد خودداری کنید.
  • بهتر است که با فاصله‌ی زمانی مشخص لباسشویی با ضدعفونی کننده‌های خانگی، ضدعفونی شوند.
  • فیلتر‌های موجود در لباسشویی هر چند وقت یکبار طبق دستورالعمل گفته شده در دفترچه راهنمای لباسشویی، تمیز شود. در صورت شستشو داده نشدن فیلتر موجود در لباسشویی، انسداد به وجود می‌آید.
  • یکی از مواردی که برای محافظت از لباسشویی باید رعایت شود، توجه به لیبل موجود در لباس‌ها در ارتباط با مدت زمان شستشو‌ی لباس وجود دارد. با توجه به افزایش میزان فناوری در لباسشویی‌های جدید، برای هرنوع لباس دورهای شستشو‌ی مختلفی برای جنس‌های متفاوت لباس‌ها وجود دارد.

 

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید