فوتبال برتر چیست و در زمان هایی نسبت به پخش آن اقدام می شود؟

0
4799
فوتبال برتر در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

فوتبال برتر

فوتبال برتر یکی از مجموعه های جذاب و دیدنی است که به همراه گزارشگران و مجریان مطرح مسابقات ورزشی برگذار می شود و هر هفته یک مهمان ویژه برای آن در نظر گرفته می شود. در این برنامه نقد و بررسی مسابقات در پیش رو، حواشی فوتبال و یا دیگر ورزش ها، زندگی پیشکسوتان و حتی طنز ورزشی نیز دنبال می شود. با ما در این مقاله از سری مقالات اخبار ورزشی همراه باشید.

 فوتبال برتر در ژورنال نوبشو

تاریخچه فوتبال برتر

فوتبال برتر برای اولین بار در ۱۱ آبان سال ۱۳۸۰ به پخش در استودیوی ورزشی صدا و سیما رسید در طی این مدت بارها و بار ها مجری این فیلم عوض شد تا این که حال محمد حسین میثاقی مجری گری برنامه را برعهده دارد. از دست اندر کاران برنامه تنها نمی توان به تهیه کننده، کارگردان، مجری و فیلمبردار اشاره کرد بلکه این فیلم نیازمند تعدادی صداپیشه و مترجم است که بتوان در مواقع لازم مصاحبه های افراد را ترجمه و به زبان فارسی برگردانند. کارگردانی این مجموعه پر طرفدار بر عهده ی مهدی هاشمی می باشد.

جواد خیابانی اولین مجری برنامه بود و از سال ۱۳۸۰ تا سال ۹۵ در این زمینه به فعالیت خود ادامه داد پس از آن مزدک میرزایی و سپس پیمان یوسفی بر صندلی مجری گری فوتبال برتر نشستند. سرانجام در ۱۱ فروردین ۹۸ این برنامه جای خود را محکم کرد و به طور قطع در صدا و سیمای ایران جای برنامه ی فوتبالی دیگر یعنی برنامه نود را گرفت.

زمان های پخش فوتبال برتر

این برنامه به طور ثابت در روز های دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می شود و در طی آن به تحلیل مسابقات ورزشی پرداخته می شود. اما این تنها پخش برنامه نیست بلکه فوتبال برتر هر بار که تیم های ایرانی مسابقاتی دارند از یک ربع قبل پخش می شود و در دو نیمه و حتی پس از مسابقه ادامه دارد.

برنامه فوتبال برتر از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

  • تیزر هفته فوتبالی:

تیزر هفته اشاره دارد به پخش تمامی صحنه های ورزشی مهم از فوتبال ایران و دیگر ورزش های ایرانی. این بخش می تواند به همراه آهنگ موجود بر روی آن بسیار هیجان انگیز واقع شود.

  • ایران فوتبالی:

در همه جای ایران ورزش فوتبال از بالاترین محبوبیت برخوردار است. این بخش تمامی تصاویر فوتبالی که توسط شهروندان سراسر کشور ارسال شده به اشتراک گذاشته می شود.

  • نمایش خلاصه مسابقات:

در این بخش خلاصه مسابقات مهم فوتبال مانند دربی، فوتبال تیم ملی و یا دیگر تیم ها به همراه نتیجه آن به نمایش در می آید و در نهایت مصاحبه بازیکنان، مربی و سرمربی ها نیز به صورت خلاصه پخش می شود. چنانچه در مسابقه ی گذشته بازیکن موفقی معرفی شده باشد اسامی ان نیز به صورت مختصری به نمایش گذاشته می شود.

  • بخش کارشناسی:

در این بخش داوران مختلف برای تحلیل بازی های حال حاضر و یا بازی های گذشته در برنامه حضور پیدا کرده و نظرات خود را با همه ی بینندگان به اشتراک می گذارند.

  • نظرسنجی:

در بخش نظرسنجی سوالات متعددی از کاربران پرسیده می شود و از آن ها درخواست می شود نظرات خود را از طریق شبکه های مجازی و یا تلفن تعیین شده برای کارکنان بخش ارسال کنند و در برخی مواقع در قرعه کشی های فوتبال برتر شرکت داشته باشند.

  • آیتم های متنوع فوتبالی:

در این بخش از برنامه آیتم های تصویری از بازیکنان، تیم ها و مربیان به نمایش گذاشته می شود که برای طرفداران هر تیمی می تواند جذاب واقع شود.

  • طنز ورزشی:

در هر مسابقه ای صحنه ای وجود دارد که به صورت طنز می باشد این صحنه ها گلچین می شوند و در هر هفته فوتبال برتر به پخش آن ها می پردازد.

  • مهمانان معروف ورزشی:

در یکی دیگر از بخش های برنامه که به حضور مهمانان اختصاص دارد هر هفته یکی از ورزشکاران معروف در برنامه حضور پیدا می کند و با مجری به بحث و گفتگو می پردازد. این گفتگو می تواند شامل سوالات و جواب های ورزشی باشد و یا در محور زندگی مهمان شکل بگیرد.

  • اخبار مهم ورزشی:

با دنبال کردن هفتگی فوتبال برتر شما به راحتی ظرف چند لحظه مهمترین اخبار ورزشی ایرانی را دریافت می کنید. این بخش از اهمیت بسیاری برای بینندگان این مجموعه برخوردار است.

  • پیشکسوتان ورزشی:

در این بخش دیگر فوتبالیست و یا ورزشکاری به عنوان مهمان فراخوانده نمی شود بلکه کسانی در برنامه حضور پیدا می کنند که در گذشته در زمینه ورزشی خود بسیار موفق بوده اند اما حالا از میادین ورزشی خداحافظی کرده اند

  • برترین ها:

در این بخش تصاویر و یا ویدئو های بسیار مختصری از برترین بازیکن، دروازه بان، گلر و… به نمایش گذاشته می شود.

  • کلاس فوتبالی:

در این قسمت از برنامه به آشنایی با تکنیک های ورزشی، موفقیت و یا عدم موفقیت تیم ها پرداخته می شود که به طور کلی مجری و گوینده این بخش جناب آقای مجید جلالی می باشد.

مطالب پیشنهادی
سایت ورزش در برگیرنده چه اطلاعاتی می باشد؟

 فوتبال برتر در ژورنال نوبشو

حواشی فوتبال برتر

  • جایگزینی با برنامه نود

عادل فردوسی پور یک گزارشگر محبوب و مجری فوتبالی عالی می باشد که در سراسر ایران طرفداران بیشماری را برای خود جذب کرده است. در ۱۱ فروردین ۹۸ درست زمانی که تصمیم بر این شد که برنامه نود از روی آنتن تلویزیون کنار برود و فوتبال برتر جایگزین آن شود بسیاری از طرفداران عادل فردوسی پور به این موضوع اعتراض کرده و حتی در فضای مجازی با اشتراک گذاری هشتگ نه به حذف فردوسی پور اعتراض خود را رسماً اعلام کردند.

اما تمامی این ها نتوانست نظر مسئولین صدا و سیمای ایران را تغییر دهد و در نهایت به جایگزینی این مجموعه با برنامه نود ختم شد.

  • دختر آبی

دختر آبی اشاره دارد به یکی از طرفداران تیم های فوتبالی که در اثر مسائل شخصی دست به خودکشی زد. پس از آن که تصاویری از دختر آبی یعنی سحر خدایاری پخش شد و علت خودسوزی ان در این برنامه حکم زندان ۶ ماهه اعلام شد بسیاری آن را توهین قلمداد کردند و در این زمینه به اعتراض های سراسری دست زدند.

 فوتبال برتر در ژورنال نوبشو

در مجله خبری فروشگاه نوبشو علاوه بر معرفی محصولات بخش هایی جهت سرگرمی کاربران در نظر گرفته شده است. شما می توانید با مراجعه به وبلاگ فروشگاه نوبشو با آدرس اینترنتی https://www.nobesho.com به صورت دوره ای از اتفاقاتی که در برنامه فوتبال برتر رخ داده با خبر شوید و تمامی بخش های آن اعم از مصاحبه ها و گفتگو ها را به صورت مختصری مطالعه نمایید. این ویژگی برای کسانی که فرصت تماشای کامل برنامه محبوب خود را ندارند مفید است.

 

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید