عوامل تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون اداری

0
3486
طراحی دکوراسیون اداری در ژورنال نوبشو
امتیاز مقاله از دید شما

در این مقاله قصد داریم موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم :

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری نیاز به حرفه و اطلاعات زیادی در مقایسه با طراحی محیط های دیگر دارد، چرا که در محیط های اداری دکوراسیون باید توجه افراد زیادی را جلب نماید ولی طراحی داخلی منزل بر اساس علایق ساکنین آن صورت می گیرد.

فاکتورهای تأثیرگذار در طراحی داخلی اداری

برخی از فاکتورهایی که در طراحی دکوراسیون اداری تأثیر می گذارند نوع و شیوه معماری انجام شده در فضا است، در حال حاضر نقش دکوراسیون داخلی اداری بسیار حائز اهمیت می باشد، طوری که در هر اداره ای می بایست از یک سبک خاص پیروی شود، طراح باید قدرت هایی برای رسیدن به اهداف پروژه داشته باشد و مراحل کار را با داشتن برنامه‌ای دقیق پیش ببرد.

  • توجه به سلیقه و خواسته کارفرما

سلیقه و نیازهای مشتری و کاربری محیط اهمیت زیادی در ایجاد طراحی دکوراسیون اداری دارد و باید مجری بر مبنای قواعد و استانداردها طراحی جدید و مناسبی را ارائه بدهد، برای داشتن یک محیط ویژه و جدید در طراحی برخی نکات مورد توجه قرار می گیرد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد.

هر نهاد یا اداره‌ای از کارکنانی با مرتبه های شغلی و با مسئولیت‌های گوناگونی تشکیل شده است، بنابراین باید این استاندارد را مورد توجه قرار دهیم که هر کدام از آن ها به محیطی خاص نیاز دارند تا در اتاق خود احساس آرامش داشته باشند و وظایف شان را به نحو صحیح انجام بدهند، یکی از محبوب ترین شیوه ها برای این امر به وجود آوردن دیوارهای متمایز کننده یا پارتیشن های کوتاه است، رنگ بندی این جداره ها با کمک دانش روانشناسی انجام می گیرد، ولی معمولاً رنگ هایی انتخاب می ‌شود که موجب بالا بردن نیروی کارکنان و سرعت عمل آن ها شود.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون اداری نور است زیرا این فاکتور تأثیر زیادی در خستگی چشم ها و قدرت کاری کارمندان می گذارد، بنابراین میزان نور بر اساس مساحت فضا و روشنایی آن انتخاب می شود.

طراحی دکوراسیون اداری در ژورنال نوبشو

  • ایجاد محیط اداری لوکس و مدرن

استفاده از مبلمان های مشکی فضا را مجلل تر می کند و شما می توانید رنگ های جیغی را مثل قرمز با آن ترکیب کنید تا زیبایی زیادی بوجود آورد، علاوه بر این در انتخاب مبلمان و سایر وسایل به ماندگاری و تمیز کردن راحت آن ها دقت کنید، با توجه به اینکه محیط های اداری پر رفت و آمد هستند بنابراین متریال هایی مورد استفاده قرار دهید که شستشوی آن ها راحت صورت بگیرد و استحکام زیادی داشته باشند.

  • قسمت های اساسی دکوراسیون اداری

مبلمان اداری باید دارای آرگونومیک باشد تا در ساعت های کاری باعث ایجاد خستگی نشود، علاوه براین برای هر شخص یک کمد جهت نگهداری وسایل مهم لازم است، بنابر این تعیین رنگ و جنس این وسیله مورد نیاز براساس طراحی دکوراسیون اداری صورت می گیرد.

یکی از قسمت های اساسی دکوراسیون اداری که در زیبایی فضا نقش مهمی دارد دیوار است، تحولات دیوار با استفاده از رنگ آمیزی یا پوسترهای دیواری به نوبه خود در محیط داخلی سازمان یا اداره تأثیر می‌گذارد و تزیین آن باعث لوکس و مدرن شدن محیط می ‌شود، همچنین خستگی را از کارکنان دور می کند.

  • شیوه طراحی محیط اداری شیک و لوکس

یکی از اساسی ترین فاکتورهایی که در زیبایی طراحی دکوراسیون اداری مؤثر است رنگ محیط می باشد، به کارگیری از رنگ های جذاب و ساده در وسایل مهم و دیوار ها تأثیر زیادی در زیبایی محیط دارد، در صورتی که قصد دارید یک محیط اداری مجلل و لوکس ایجاد کنید از رنگ های شاد مثل سفید یا قرمز استفاده کنید زیرا این رنگ ها باعث افزایش روحیه کارکنان می شود.

سعی کنید در محیط اداری از گل و گیاه تزئینی استفاده کنید، زیرا این امر علاوه بر اینکه موجب زیبایی فضا می شود بلکه روحیه تازه‌ای را به شما می بخشد.

طراحی دکوراسیون اداری در ژورنال نوبشو

راهنمای خرید وسایل طراحی دکوراسیون اداری

موقع خرید وسایل مهم محیط اداری مانند مبل و میز علاوه بر رنگ به ابعاد آن توجه کنید، طوری که با مساحت اتاق مورد نظر تناسب داشته باشد، در صورتی که محیط اتاق شما در اداره یا سازمان متراژ کمی دارد بهتر است میز و صندلی انتخاب کنید که فضای بیشتری را اشغال نکند.

مطالب پیشنهادی
شناخت ویژگی های دکوراسیون داخلی اداری جذاب

مبلمان محیط را باید بر اساس طراحی دکوراسیون اداری انتخاب کنید، در این صورت متریال و رنگ دیوارها یا میز را در نظر بگیرید.

بالا بردن بهره وری و حفظ سلامت کارمندان

یکی از اهداف مهم طراحی داخلی اداری افزایش بهره وری کارمندان است، صندلی های با کیفیت و استاندارد اهمیت زیادی در بهره وری و بهبود وضعیت کارکنان دارند، در واقع کارمندان ساعات زیادی در طول روز را در دفتر خود سپری می ‌کنند و باید صندلی و میز آن ها حالت استانداردی داشته باشد تا باعث بوجود آوردن مشکلاتی در سلامتی آن ها نشود.

در حد ممکن میز کارمندان باید در سایز بزرگی انتخاب شود تا تمامی وسایل ضروری روی آن قرار بگیرد و افراد به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند، اگر هر کدام از وسایل مهم در قسمت های گوناگونی از اتاق قرار بگیرند فرد مجبور است به تعداد دفعات زیادی از جای خود بلند شود و بنشیند، در این صورت خیلی زود خسته می‌شود و دچار اختلالاتی خواهد شد.

قبل از طراحی دکوراسیون اداری باید درخواست و سلیقه کارفرما را در یک برگه بنویسید، از طراحان بخواهید که شیوه های گوناگونی را به شما معرفی کنند و در انتخاب سبک محیط به شما کمک نمایند، زیرا این امر باعث رسیدن به یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش می شود.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله از سری مقالات راهنمای خرید دکوراسیون اداری را مطالعه نمودند نهایت قدردانی را دارم و امیدوارم مطالب مفید بوده باشد.

معرفی بهترین نرم افزار های طراحی دکوراسیون اداری در نوبشو

مجموعه تصاویر پروژه‌های اداری فایو استارز

برند:فایو استارز
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه
سرفصل‌ها:دفاتر کار شرکت‌ها مطب پزشکان کلینیک مبلمان نمای ساختمان‌های اداری فضاهای داخلی اداری
انتشارات:شرکت فرآیند شبکه خاورمیانه

مجموعه نرم‌افزار رسا سافت ۳۵۰ نقشه اداری تجاری فرهنگی

برند:رسا سافت
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه
سرفصل‌ها:نقشه‌های اداری نقشه‌های تجاری نقشه‌های فرهنگی
انتشارات:موسسه فرهنگی پایا نرم‌افزار گشتر مهرگان

مجموعه تصاویر در و پنجره نشر جی ای بانک

برند:بدون برند
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه

مجموعه تصاویر محوطه سازی و فضای سبز نشر جی ای بانک

برند:بدون برند
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۲ حلقه

مجموعه تصاویر طراحی پله فایو استارز

برند:فایو استارز
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه
سرفصل‌ها:پلکان منحنی پلکان مستقیم پلکان گرد پلکان شکسته پلکان ۱۸۰ درجه پلکان چوبی پلکان سنگی پلکان آلومینیومی پلکان آهنی پلکان شیشه‌ای پلکان پلکسی نرده‌های فلزی نرده‌های چوبی نرده‌های شیشه‌ای انواع اتصالات در فضاهای باز و بسته
انتشارات:شرکت فرآیند شبکه خاورمیانه

مجموعه تصاویر نورپردازی داخلی و خارجی فایو استارز

برند:فایو استارز
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه
سرفصل‌ها:نورپردازی فضای مسکونی نورپردازی اتاق کودک نورپردازی اتاق نشیمن نورپردازی راهرو نورپردازی لابی و فضای ورودی نورهای سقفی نورهای موضعی نورپردازی فضای اداری نورپردازی سالن کنفرانس نورپردازی فروشگاه و مغازه نورپردازی مجتمع تجاری نورپردازی رستوران و کافی شاپ نورپردازی نمای بیرونی و فضای خارجی انواع روشنایی
انتشارات:شرکت فرآیند شبکه خاورمیانه

مجموعه تصاویر نور پردازی داخلی و خارجی نشر جی ای بانک

برند:بدون برند
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه

مجموعه نرم‌افزار رسا سافت ۱۰۰۰ نقشه آپارتمانی

برند:رسا سافت
نوع دیسک:DVD
تعداد دیسک:۱ حلقه
انتشارات:موسسه فرهنگی پایا نرم‌افزار گشتر مهرگان

مجموعه تصاویر کف و کفپوش کندو سافت

برند:بدون برند
مرجع صادر کننده:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نوع دیسک:DVD۹
تعداد دیسک:۱ حلقه

مجموعه تصاویر در و پنجره کندو سافت

برند:بدون برند
نوع دیسک:DVD۹
تعداد دیسک:۱ حلقه

Originally posted on ۰۴/۰۵/۱۴۰۰ @ ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید